Toon posts:

Monitor word niet meer geactiveerd, moederbord probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.
Normaal als ik mijn monitor en pc aanzet dan is het lampje van mijn monitor eerst oranje.Daarna als de pc aangaat word die geel en krijg ik alles te zien. Maar dit gebeurt niet meer. Het lampje blijft oranje.

Door alle mogelijke problemen uit te sluiten heb ik het volgende gedaan:
> De monitor op een andere pc aansluiten. Monitor werkte daar wel
> Andere videokaart in de pc, Monitor werkt nog steeds niet
> Alle niet-noodzakelijk hardware om/uit de pc verwijderen, monitor werkt nog steeds niet
> Bios batterij er voor een tijdje uithalen, geen effect

betekend dit dat mijn moederbord/processor het begeven heeft?

• LightningBullet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:41
start de pc wel op?

als dat niet het geval is kan het nog zijn dat het geheugen er niet goed inzit

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik kan dus moeilijk controleren of de pc wel opstart.

Het geheugen heb ik er uit gehad en weer ingedaan. Ook goed gecontroleerd. Het bevestigingsclipje boven en onderaan zitten goed vast.

edit:
Ik heb het vermoeden dat de pc dus niet opstart. het harde schijf lampje blijft namelijk branden. Dat doet die normaal maar heel even bij het opstarten. Verder heb ik de geheugenkaart nogmaals gecontroleerd en deze zit goed.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 13:47 ]

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Geeft de pc wel zijn POST-piepjes? Zijn dit er wellicht meer/minder dan normaal? Dan moet je het zoeken in de hardware van je pc.
Je hebt de monitor op een andere pc gecontroleerd... kun je dus ook andersom doen :)

Wellicht is je hdd overleden (hence het blijven branden van je LED).

Anders denk ik dat je het moet zoeken in de refreshrate van je monitor (gisteren nog iets geinstalleerd/aangepast?).

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
De laatste keer dat de pc aan heeft gestaan is voor de vakantie. Ik heb toen enkel een cd gebrand en that's all.

De pc piept niet bij het opstarten.

Ik ga nog even een andere monitor op mijn pc zetten en een poging wagen om een oude harde schijf met windows erin te doen om te kijken of het dan wel werkt.

edit:
Een andere harde schijf met windows (welke op deze pc geïnstalleerd is geweest) werkt niet. Het harde schijf lampje blijft branden en de pc start niet op.

Een andere monitor op mijn pc heeft ook geen nut.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 14:12 ]

Verwijderd

Probeer het eens met een andere voeding, met een beetje geluk ligt het daaraan.
Als het met een andere voeding ook niets doet lijkt een defect aan het mobo of chip het meest waarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik geen extra voeding hier. Ik mag de voeding niet uit de pc halen waar ik nu op zit. Lastig..

Ik denk dat mij nog maar 1 ding rest: Mijn plannen tot het kopen van een nieuwe pc iets sneller uitvoeren dan geplant en dan verder zoeken.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Heb je een andere vga al geprobeerd? Heb je ook al gezocht in je mobo manual (of online manual) wat het betekent als je hdd led blijft branden?

Instagram / YouTube

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:01

silitek

Tubes Only

Start je PC door tot in windows zonder beeld??...als je windows logon sound hoort dan heb je een monitor/kabel probleem.

Probeer een andere videokaart
Heb je nog stroom??
clear BIOS
andere voeding....

Tubes....It's what make music music!

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Probeer de PC eens zonder geheugen en VGA op te starten? Krijg je dan wel piepjes?

• silitek
  • Laatst online: 19:01

silitek

Tubes Only

hdd eraf gehaald?..kijk dan eens of je beeld heb

Tubes....It's what make music music!

Pagina: 1