[MoBo] Unknown Moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 553 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 22:47
Goedenmiddag :)

Ik heb ( dit wordt de intro :P ) voor het plaatsen van 2 CCFL's in mijn case 2 vrije PCI-slots nodig voor de controls van die dingen, waarvan er 1 sowieso open is. De 2e is een blauw slot, waarvan ik dus echt niet weet wat het is, want er zit nu een modem in ( die ik er dus uit zou kunnen halen voor 1 ccfl-controller ) die ik toch niet gebruik ivm een WLAN-kaart :) .

Het probleem: wat is dat blauwe PCI-slot dan? Heeft hij gewoon een wild kleurtje of ook een speciaal doel?

Als mogelijke oplossing zou je kunnen zeggen: kijk op de site van de fabrikant, wat ik dus heb geprobeerd. Maar als zelfs SiSoft en AIDA32 er niet achter kunnen komen wat ik voor moederbord heb houdt het denk ik op! Ook op internet is er weinig bekend van mijn Medion-bak, dus de vraag is aan jullie wat voor moederbord ik heb en of dat blauwe PCI-slot ook kan werken als een normaal slot :)

Bij voorbaat dank :)

( eventueel hier SiSoft logjes van mijn systeem, wel zo handig :) )

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je hebt dus een Medion computer, in deze computers zit vaak een moederbord van MSI dat speciaal voor Medion gemaakt is (vaak een aangepaste versie van een standaard moederbord). Het blauwe PCI slot duidt er waarschijnlijk op dat het een slot is waar twee IRQ's gebruikt kunnen worden. Het modem waar je over praat zit waarschijnlijk op een kaart samen met een ander apparaat (in een 8080XL is dit bvb een modem en een TV tuner op één kaart, als je de kaart in een ander dan het blauw slot steekt kan het modem geen IRQ krijgen en werkt alleen de TV tuner).

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Het blauwe slot zal een speciaal slot zijn waar alleen aparte medion producten in werken (waarschijnlijk zelfs alleen dat modem van je)

Ik verwacht niet dat je zo'n slot ook voor andere dingen kunt gebruiken.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Wolfboy schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:06:
Het blauwe slot zal een speciaal slot zijn waar alleen aparte medion producten in werken (waarschijnlijk zelfs alleen dat modem van je)

Ik verwacht niet dat je zo'n slot ook voor andere dingen kunt gebruiken.
In een 8080XL kan je anders ook gewone PCI apparaten in het slot gebruiken. Het kan gewoon twee apparaten aansturen in tegenstelling tot een gewoon PCI slot.

In ieder geval moet er niet persé iets in het blauw slot zitten voor de functionaliteit van de computer, ik veronderstel dat de CCFL controllers niet in het PCI slot moeten zitten maar gewoon de opening van de computer gebruiken? Dus dan maakt het niet uit waarvoor het blauwe slot dient eigenlijk. Ik vermoed dat gewoon elk PCI apparaat in het slot moet werken.

[ Voor 28% gewijzigd door Admiral Freebee op 14-08-2005 13:09 ]

• El-Loco
Ik zal trouwens wel even een fotootje opduiken voor de verduidelijking :)

Afbeeldingslocatie: http://x1.putfile.com/8/22506170462-thumb.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door El-Loco op 14-08-2005 13:19 . Reden: adden van afbeelding ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat lijkt idd op een Medion PC.

Tip trouwens: ipv je blind te staren op allerlei progjes als Sandra en Everest gewoon even op het moederbord kijken :o

De naam van de fabrikant staat in koeieletters op de oranje heatsink: MSI

Het typenr van OEM MSI borden (zoals voor Medion PCs gebruikt) zit ook ergens op het PCB, maar erg onopvallend/klein. Omdat het een OEM-only bord is zul je op de MSI site niets vinden, maar een google op MSI en dat nummer geeft een stuk meer info :)

Oslik blyat! Oslik!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

dion_b schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:17:
Dat lijkt idd op een Medion PC.

Tip trouwens: ipv je blind te staren op allerlei progjes als Sandra en Everest gewoon even op het moederbord kijken :o

De naam van de fabrikant staat in koeieletters op de oranje heatsink: MSI

Het typenr van OEM MSI borden (zoals voor Medion PCs gebruikt) zit ook ergens op het PCB, maar erg onopvallend/klein. Omdat het een OEM-only bord is zul je op de MSI site niets vinden, maar een google op MSI en dat nummer geeft een stuk meer info :)
Zelfs in de logfile staat wat voor moederbord het is :z
Systeem
Fabrikant : MEDIONPC Medion gebruikt MSI borden
Model : MS-7010 MS-XXXX is een MSI achtig modelnummer
ID : 45E95800-11B21E1A-45640080-73694E6E

Moederbord
Fabrikant : MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD Spreekt voor zich

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Thandor schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:21:
[...]

Zelfs in de logfile staat wat voor moederbord het is :z

[...]
Uit principe ga ik niet dat soort logfiles downloaden. De info hoort gewoon in de topicstart :o

Oslik blyat! Oslik!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

dion_b schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:38:
[...]

Uit principe ga ik niet dat soort logfiles downloaden. De info hoort gewoon in de topicstart :o
Daar heb je 100% gelijk in. Alleen vroeg de TS o.a. wat voor moederbord 'ie had.
Het staat zowel héél duidelijk op het moederbord en zelfs die vage progsel weten wat voor moederbord het is.
Waarom vragen als het overal vermeldt staat ? ;)

Over het blauwe PCI slot : zie hier

Kwestie van goed kijken en zoeken O-)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• El-Loco
Ik had al wel goed gezocht!

Oo Echt waar?
oO Ja

Maargoed, conclusie is dat het blauwe PCI-slot geen gangbaar slot is en dus zodoende niet geschikt is voor doeleinden als het inbouwen van een CCFL-controller :) ?

• Admiral Freebee
  • Niet online
El-Loco schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:59:
Ik had al wel goed gezocht!

Oo Echt waar?
oO Ja

Maargoed, conclusie is dat het blauwe PCI-slot geen gangbaar slot is en dus zodoende niet geschikt is voor doeleinden als het inbouwen van een CCFL-controller :) ?
Het is inderdaad een speciaal slot maar als het twee IRQ's kan toekennen kan het dat ook met één. Het lijkt me dat het gewoon moet werken.

• El-Loco
Dus dan zal de test het uit moeten wijzen :)

Verwijderd

Is dat geen AMR slot dan?

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

de lay-out ziet er uit als een PCI-slot, afgezien van een kleurtje. Een AMR slot ziet er namelijk zo uit :) :

Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/734/amr-slot.jpg

Trouwens, ik heb wel vaker MSI bordjes gezien met een speciaal 5e slot voor een zogenaamde dubbele kaart (volgens mij was de K7N2 Delta2-FSR er daar een van :))

[ Voor 42% gewijzigd door SleutelMan op 15-08-2005 15:38 ]

Logius | Somda | Twitter

• El-Loco
Hey ja en daarbij staat ook dat het een normaal PCI-slot is :) !

Zou het dan toch zo zijn....? Ik heb nu even niks PCI's bij de hand om het te testenanders had ik het gedaan :)

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Welke CCFL controller werkt eigenlijk in een PCI slot? Anders heb je er toch geen last van?

• El-Loco
:| Jij bent scherp!

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/1f5b5ddcf3db3953ace9857d25fab95d.jpg

Hij gebruikt alleen de opening :D

• Admiral Freebee
  • Niet online
Timmyboy_ schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:52:
Welke CCFL controller werkt eigenlijk in een PCI slot? Anders heb je er toch geen last van?
Dat was ik me ook aan het afvragen maar aangezien de TS vroeg over PCI sloten nam ik aan dat hij er wel één had die het PCI slot gebruikte :P

• El-Loco
Gezien het plaatje maakt het dus helemaal niet uit wat voor kleur het is en wat ik allemaal met het betreffende slot kan :) Ik ros die modem er dus uit en ga mijn CCFL'tjes bestellen :)

Dus wat mij betreft mag dr een groot hangslot op ;)

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 07:16
Heb hier van de week ook in een Medion PC zitten sleutelen.
En inderdaad ook met dat blauwe pci slot gezeten.
Die is idd speciaal voor een hybride kaart (modem en TVtuner in een)
Echter volgens mij is dat kaartje hier kaduk.
Dus een 56K modem in die blauwe gestopt, en helemaal geen activiteit
Dus 56k modem in wit pci slot en geen probleem.

Dus of het moederbord hier met het blauwe slot is kapot of het blauwe pci slot werkt niet met alle hardware

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
Dit is een beetje offtopic maar deze vraag kwam bij me op bij het lezen van al het voorgaande...

Ik zal het wel helemaal fout hebben maar...
Is het niet zo dat PCI een parallel protocol met een gedeelde bus is?
Dat was tenminste de meest logische uitleg voor risers op epia-bordjes die ik kon verzinnen.
En betekent dat niet dat het 'moeder-slot' als er een 3-slots riser opzit 3 IRQ's krijgt?
Dus zou het dan niet zo zijn dat een PCI-slot meerdere IRQ kan hebben zolang ze vrij zijn?

Bedankt voor jullie geduld.

• Admiral Freebee
  • Niet online
KeeperoftheKeys schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:04:
Dit is een beetje offtopic maar deze vraag kwam bij me op bij het lezen van al het voorgaande...

Ik zal het wel helemaal fout hebben maar...
Is het niet zo dat PCI een parallel protocol met een gedeelde bus is?
Dat was tenminste de meest logische uitleg voor risers op epia-bordjes die ik kon verzinnen.
En betekent dat niet dat het 'moeder-slot' als er een 3-slots riser opzit 3 IRQ's krijgt?
Dus zou het dan niet zo zijn dat een PCI-slot meerdere IRQ kan hebben zolang ze vrij zijn?

Bedankt voor jullie geduld.
Dit was ik me een aantal dagen geleden ook aan het afvragen. Iemand sprak over een riser voor twee modems aan te sluiten. Ik weet het ook niet in ieder geval maar dat is de enigste uitleg die ik ken over het blauwe slot in een Medion 8080XL, over andere modellen van Medion weet ik het ook niet.
Pagina: 1