Toon posts:

pc chrashed na 20/30 minuten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb hier een pc staan en die crashed na enige minuten spontaan. Ik hoef er niet eens iets voor te doen. Als ik daarentegen 3dmark opstart en laat lopen loopt de pc direct vast. Ik heb het geheugen en de videokaart al vervangen, tevens zit er een nieuwe voeding in, deze zijn afkomstig uit een andere pc en daar fungeren ze prima.

Specs:

Moederbord: Asus A7NBX-E
Mem: 512 kingston hyper-x
Vga: GF4 TI 4200
HD: IBM 40 gb (check gedaan kreeg melding 0x00; das niets dus)
Proc: amd 2600+

Bij het checken met sisoft sandra gaf hij aan dat het moederbord 183 graden was, maar dan was ie al gesmolten :), met een ander programma was het moederbord weer 28 graden.

Bij het logboek van windows was geen error te vinden.

Iemand nog opties, om bepaalde hardware te testen, of om op conflicten te testen, iig om dit probleem op te lossen ???

mvgr.

Michael

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 12:50 ]

Verwijderd

Draai eens een memtest om zeker te weten dat het geheugen goed is.

Laat hem ook in iedergeval voorbij Test 5 komen, als hij bij Test 5 errors geeft is het grote kans dat het L2 Cache geheugen van je processor slecht is

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:02
Dit is zo probleeem,

waarbij je toch zelf moet klooien en testen, dit kan geheugen, videokaart cpu, zijn. Is een kwestie van stress teseten met sisoft sandra en dergelijke software.

Zelf ook zoiets gehad, maar memtest geef geen problemen en sisoft ook niet.

Na 2 weken bleek toch me geheugen te zijn, dus ja, ff testen en dingen uitproberen.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06:28

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik had laatst ook zoiets. Bleek de fan van mn processor te zijn. Na een aantal keer eigenwijs herstarten is mijn processor doorgebrand en kon ik een nieuwe kopen á 75,-. Ik zou je temeperatuur dus even goed in de gaten houden!

Zeker omdat hij er pas na een tijdje mee stopt... klinkt als opwarmen!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm,

het geheugen is nieuwe en komt uit mijn andere pc, daar nooit problemen, maar ik ben het aan het testen. De processor is niet warm als ik aan het koelblok voel van de koeler is hij gewoon makkelijk aan te raken, hoef me vingers niet terug te trekken :) Vind het zelf ook raar, heb echt alles al geprobeerd, het lijkt wel of er een vloek op die kast rust :)

Is er niet ergens een programma dat je hardware kan testen en combinaties daarvan, heb sisoft al geprobeerd maar vind het maar een butprogramma tbh.

groeten

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:08:
Hmm,

het geheugen is nieuwe en komt uit mijn andere pc, daar nooit problemen, maar ik ben het aan het testen. De processor is niet warm als ik aan het koelblok voel van de koeler is hij gewoon makkelijk aan te raken, hoef me vingers niet terug te trekken :)
Maakt je koeler dan wel goed contact met je CPU? Als het contact niet goed is, kan er namelijk geen goede warmte overdracht plaats vinden waardoor je CPU te warm word.
Zit er koelpasta ofzo tussen? Niet teveel/te weinig?

• nore1g1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-02 20:01
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad alles laten testen en alles kwam goed uit de tests. Uiteindelijk heb ik een nieuwe biosupdate uitgevoerd en alles werkt nu al weer 6 maanden zonder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Bios al geupdate :(
Pagina: 1