Ik ben gister begonnen aan een control panel voor een website...alleen ik loop nu al vast, heb een tijdje geen php meer gedaan, het zou dus daar aan kunnen liggen.
Ik heb het volgende script geschreven:
Dit is mijn db connectie:
Wanneer ik gegevens in de database wil opslaan en ik klik op de button submit, doet hij niks...
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor mijn probleem!
Ik heb het volgende script geschreven:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <? include('connect.inc.php'); $tabelname = "admin"; if(!$content) { ?> <form method="post"> <table> <tr> <td>Test</tr> <td><input type="text" name="content"></td> </tr> <td></td> <td><input type="submit" name="submit" value="submit"> <input type="reset" name="reset" value="reset"></td> </table> </form> <? } elseif ($submit) { $opdracht = "INSERT INTO $tabelname VALUES ('0', '$content)"; $result = mysql_query($opdracht); if ($result) { echo "Succes..."; } else { echo "Something went wrong with the database. mysql reports: ".mysql_error(); } } ?> |
Dit is mijn db connectie:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <?php //database connectie $dbhost = "localhost"; $user = "user"; $pass = "wachtwoord"; $dbnaam = "dbnaam"; $server = mysql_connect($dbhost,$user,$pass); mysql_select_db($dbnaam); ?> |
Wanneer ik gegevens in de database wil opslaan en ik klik op de button submit, doet hij niks...
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor mijn probleem!