[MSN] Div. vragen over Messenger, Msg. Plus & @msn.com

Pagina: 1
Acties:

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
1) Weet iemand of 't nog steeds mogelijk is om een @msn.com adres te registreren? Daar waar
het altijd kon ( https://register.passport.net/reg.srf?lc=1043 ), kan het nu niet meer en kun je
alleen nog maar een nieuw @hotmail.com adres aanmaken of je huidige (niet-Microsoft) e-mail
adres laten opnemen in het MSN Passport Netwerk zodat je daarmee ook voortaan kunt MSN'en;

2) Aanvullend op vraag 1 zou ik ook willen weten of het nog mogelijk is om 'n @passport.com adres
te kunnen aanmaken? Tot voor kort kon het zeker, maar ook hier lijkt wel of Microsoft de bezem
erdoor gehaald heeft. Een @passport.com adres ziet eruit als 'n e-mail adres maar is dat niet
want er hangt geen mailbox aan zoals bij @hotmail.com en @msn.com; @passport.com
adressen dienen puur en alleen als toegangsadres/gebruikersnaam voor het MSN Messenger-
netwerk.

3) Ik heb nu MSN Messenger (MM) 7.5 Beta geïnstalleerd, maar omdat deze versie mij vooralsnog
niet bevalt wil ik 'downgraden' naar de laatste officiële MM-versie 7.0.816. De Beta-versie
overschrijden met versie 7.0.816 kan zomaar niet, want dat wordt niet getolereerd door Microsoft
tijdens de installatie van versie 7.0.816 'omdat er al een nieuwere versie van MSN Messenger op
mijn systeem is aangetroffen' (die Beta-release dus). Ik moet via Configuratie > Software eerst
de Beta-versie eraf gooien alvorens ik MM versie 7.0.816 erop kan en mag installeren, vindt
Microsoft. Nu wil ik dat wel doen, maar ik heb ook Messenger Plus (M+) ingebruik. Met M+ heb
ik al mijn contacten gewoon van hun eigen voor- en achternaam voorzien en verder heb ik nog
wat zaken in/via M+ geregeld om 't chatten nog iets aangenamer te maken.
Mijn vraag: blijven mijn M+-instellingen en échte namen van mijn contacten behouden als ik
MSN Messenger verwijder om een eerdere MM-versie te kunnen installeren?

[ Voor 13% gewijzigd door Thexder op 14-08-2005 12:46 ]

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:43
Een @msn.com & @passport.com (Is nog altijd passport.net) adres registreren kan niet meer... Helaas

• Thexder
GrooV schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:30:
Een @msn.com & @passport.com (Is nog altijd passport.net) adres registreren kan niet meer... Helaas
Nee hoor, dat is niet waar: het is -bij mij weten- altijd @passport.com geweest, want ik heb zelf namelijk jarenlang een @passport.com adres gebruikt als gebruikersnaam voor MSN Messenger. Maar omdat om de een of andere vage reden nog niet zo lang geleden mijn wachtwoord van mijn MSN (dus @passport.com) gebruikersnaam niet meer herkend werd, wilde ik opnieuw een @passport.com adres registreren en toen kwam ik er achter dat dat niet meer mogelijk was. Toen ging ik kijken of ik dan maar een @msn.com adres kon nemen, maar dat bleek ook niet meer te kunnen, dus toen heb ik nood-
gedwongen maar een @hotmail.com account aangemaakt. En ik vind dit allemaal errrrug jammer, want
ik ontvang nu inmiddels zóveel spam in m'n Hotmail Inbox dat je er helemaal achterlijk van wordt!

Heeft iemand nog een idee over mijn derde vraag?:
Thexder schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:27:
[...]

3) Ik heb nu MSN Messenger (MM) 7.5 Beta geïnstalleerd, maar omdat deze versie mij
vooralsnog niet bevalt wil ik 'downgraden' naar de laatste officiële MM-versie 7.0.816.
De Beta-versie overschrijden met versie 7.0.816 kan zomaar niet, want dat wordt niet
getolereerd door Microsoft tijdens de installatie van versie 7.0.816 'omdat er al een
nieuwere versie van MSN Messenger op mijn systeem is aangetroffen' (die Beta-
release dus). Ik moet via Configuratie > Software eerst de Beta-versie eraf gooien
alvorens ik MM versie 7.0.816 erop kan en mag installeren, vindt Microsoft. Nu wil ik
dat wel doen, maar ik heb ook Messenger Plus (M+) ingebruik. Met M+ heb ik al mijn
contacten gewoon van hun eigen voor- en achternaam voorzien en verder heb ik nog wat
zaken in/via M+ geregeld om 't chatten nog iets aangenamer te maken.
Mijn vraag: blijven mijn M+-instellingen en échte namen van mijn contacten behouden
als ik MSN Messenger verwijder om een eerdere MM-versie te kunnen installeren?

[ Voor 44% gewijzigd door Thexder op 14-08-2005 21:48 ]

• Thexder
Eén ieder die hier nog geïnteresserd in is, dit is wat ik uiteindelijk zélf uitgezocht en uitgeprobeerd
of ontdekt heb:

- Via de "LiveChat" op de M+ website kreeg ik van iemand te horen dat je altijd met 'n gerust hart
een downgrade van MM (eerst de huidige MSN-versie van je computer verwijderen om daarna een
eerdere versie van MM te kunnen installeren) kunt uitvoeren, zónder dat je, zoals ik, bang hoeft te
zijn dat daarbij de M+ instellingen verloren gaan. Ook al is M+ een aanvulling op MM, beide
programma's dienen als twee losstaande programma's beschouwd te worden, ieder met hun eigen
instellingen; inmiddels heb ik inderdaad zonder problemen een downgrade van MM 7.5 Beta naar
MM 7.0.816 gerealiseerd terwijl mijn M+ instellingen behouden bleven, precies zoals mij dat ook
voor ogen stond.

- Het aanmaken van een @msn.com adres mag dan door het bedrijf van Ome Bill (G.) om zeep
geholpen zijn, het registreren van een nieuw @passport.com account blijkt, in tegenstelling tot
eerdere vermoedens en berichten, gelukkig toch nog wél mogelijk; en wie zo'n account·zonder·
mailfunctie ook wil, check(t) hier >> https://accountservices.p...net/reg.srf?ems=0&lc=1043 .

P.S. En mocht tóch blijken dat het 'ergens' (op het web) mogelijk is nog steeds een @msn.com
adres te kunnen aanmaken (mét daarbij een 250 MB mailbox), dan zou ik dat graag willen weten!

[ Voor 3% gewijzigd door Thexder op 20-08-2005 13:04 ]

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02 15:14
Misschien heb je hier wat aan?
My friend told me to register a new email using the MSN Explorer, which is included in Windows XP to apply a new @msn.com email address. I applied one and saw I have 2000M storage space.

bron

Verwijderd

MarcyDarcy schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:46:
Misschien heb je hier wat aan?
[...]
Klopt, daarmee heb ik ook mijn @msn account aangemaakt een paar jaar geleden, en nu heb ik dus 2000 mb opslagruimte :D

Ik weet niet of het nu nog zo is (via XP @msn aanmaken), maar je kunt het proberen :)

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Ja, met die wizard in WinXP kan je nog een @msn.com adres aanmaken. :)

Verwijderd

Ik heb het net even met Msn Exlorer geprobeerd en het werkte heb nu een @msn.com account met 2000mb opslag

• Thexder
1) Ik kan MSN Explorer niet op mijn computer vinden, ik ken deze browser wel (want dat is het toch, een browser?) maar ik heb 'm volgens mij in 'n grijs verleden eraf gegooid. Downloaden dan maar bij Microsoft (of elders) of moet ik 'm opnieuw van m'n WinXP cd halen?

2) Hotmail (en @msn.com) is gekoppeld aan de MSN Messenger (MM) en daarom geeft MM ook aan hoeveel ongelezen Hotmail/Msn-post je nog in je Inbox hebt. Om je Hotmail/Msn-mailaccount te behouden dien je altijd minimaal 1x in de 30 dagen in te loggen op www.hotmail.com . Geldt het online gaan met MM ook als een inlog voor www.hotmail.com ? Of moet je echt zélf 'fysiek' met je browser inloggen op www.hotmail.com wil je je mailaccount niet verliezen?

Verwijderd

en nu heb ik nog maar 2mb opslag raar zeg
Pagina: 1