Geen directe verbinding PC1 --> 2, maar wel 2 --> 1 ?

Pagina: 1
Acties:

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:06
Hallo,

Ik heb een probleem met de netwerkverbindingen.

Ik zit hier samen met een maat, aangesloten op een Belkin Wlan router via gewone UTP kabels.
Als we met DC++ zitten te klooien (Ik draai dan hubje) kan hij niet als active naar mij connecten, terwijl ik dat wel kan. De snelheid is dan maar 2MB/s naar hem toe (zijn downloadsnelheid), en sneller naar mij toe (als ik van hem download).

Als ik probeer te pingen naar zijn PC, dan krijg ik een time-out, als hij pingt naar mij krijgt hij gewoon een pingwaarde (<1ms). Via tracert maakt hij gewoon 1 hop. Via MSN bestanden sturen gaat dus ook traag, terwijl het normaal via netwerk supersnel gaat.

En ander verhaal is de FTP, als ik een FTP server draai, dan kan hij gewoon van mij downloaden met 10MB/s.

De firewalls op beide PC's zijn uitgeschakeld, beide PC's draaien XP Pro met SP2 geinstalleerd. Ik heb al wat instellingen veranderd, maar dat mocht allemaal niet baten.

Dus weet iemand wat dit probleem kan veroorzaken, en heeft iemand er een oplossing voor. Via de search kon ik geen relevante informatie vinden, wat enigzins bruikbaar is.

Alvast bedankt :)

De wijzen komen uit het Oosten!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:06
Op onverklaarbare wijze werkt het nu opeens wel :)

Dus deze kan dicht of lekker wegzakken :)

De wijzen komen uit het Oosten!