Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
[ Voor 9% gewijzigd door dr snuggles op 14-08-2005 12:07 ]
Lezen is ook een kunst, maar, ergens meot toch staan welk moderbord je heft. wellsicht heb ej eht verkeerst soort moederbord? (verpakkingsfout?)
[ Voor 76% gewijzigd door ocf81 op 14-08-2005 12:09 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Ja en spellingsfouten. Leer typen!ocf81 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:08:
Heb je geen NF7-S rev 2?
Lezen is ook een kunst, maar, ergens meot toch staan welk moderbord je heft. wellsicht heb ej eht verkeerst soort moederbord? (verpakkingsfout?)
@ TS: Je moet even de kast openmaken en dan staat meestal in de buurt van de PCI-sloten welk moederbord + revisie je hebt. Typ dat op internet in en er zal vast wat uitkomen. Anders gewoon naar de helpdesk van je mobofabrikant bellen, die kunnen je altijd wel helpen aan een (online) manual.
Ok, dat is dan duidelijk. Als je The_virus zijn tip opvolgd en je resultaat even post, dan kunnen we je weer verder helpen.lemming_nl schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:36:
Ik heb een manual en daar staat het in maar de moederbord layout is anders dan die in de manual. Zoals ik al zij heb ik versie 1.0 en alle plaatjes op het internet verschillen ook. Echt anders zijn er niet maar jumpers staan op andere plekken.
Kijk eens in de manual, er zijn een heleboel subsoorten van de NF7, of je layout misschine klopt met een van die andere mobo'slemming_nl schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 11:52:
Ik heb laatst een NF7-S2 gekocht omdat ik vlug een nieuw moederbord nodig had. Nu heb ik een andere revisie van het moederbord dan dat ik op het internet kan vinden. Jumpers zitten op andere plaatsen en hebben andere pin layouts. Nu weet ik dus niet of alles goed staat. Hij boot niet, alles gaat draaien maar voor de rest niets dus vraag ik mij af of iemand ditzelfde probleem heeft (of net zo'n moederbord waarvan ik de settings mag kopieeren) en dit probleem op heeft weten te lossen. Op het moederbord staat gewoon versie 1.0. Hij piept ook niet zonder hardware wat hij naar mijn idee toch echt zou moeten doen.
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
12V connector wel aangesloten ?
Ja, zoals ook uber vaak met de search te vinden is:lemming_nl schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 17:27:
Weet iemand trouwens een manier om erachter te komen welk onderdeel de boosdoener is zonder een moederbord op te offeren?
Geen piepjes = Moederbord OF Cpu defect / verkeerd ingesteld.
geen piepjes = mobo/bios doodwwillem schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 18:33:
[...]
Ja, zoals ook uber vaak met de search te vinden is:
Geen piepjes = Moederbord OF Cpu defect / verkeerd ingesteld.
Als de cpu verkeerd is ingesteld of dood is dan piept ie gewoon
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Mwah, mijn bejaarde A7V mobo gaf geen enkel piepje als deze te ver overklokt was hoorRey Nemaattori schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:12:
geen piepjes = mobo/bios dood![]()
Als de cpu verkeerd is ingesteld of dood is dan piept ie gewoon
Had t zelfde probleem,nuttige gebruiksaanwijzinglemming_nl schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 11:52:
Ik heb laatst een NF7-S2 gekocht omdat ik vlug een nieuw moederbord nodig had. Nu heb ik een andere revisie van het moederbord dan dat ik op het internet kan vinden. Jumpers zitten op andere plaatsen en hebben andere pin layouts. Nu weet ik dus niet of alles goed staat. Hij boot niet, alles gaat draaien maar voor de rest niets dus vraag ik mij af of iemand ditzelfde probleem heeft (of net zo'n moederbord waarvan ik de settings mag kopieeren) en dit probleem op heeft weten te lossen. Op het moederbord staat gewoon versie 1.0. Hij piept ook niet zonder hardware wat hij naar mijn idee toch echt zou moeten doen.
kijk hier maar eens http://www.abit-usa.com/p...es=1&model=205&faq_id=638