Toon posts:

USB 2 loopt vast

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een logitexh mx 700 op de USB 2 poort hangen, en een HP printer.
Zodra ik een apple Ipod of mijn scanner aansluit, bevriezen alle USB apparaten en is een reset de enige manier om dit weer weg te krijgen.
Iemand hier ervaring mee?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens of die apparaten niet teveel stroom trekken, het kan namelijk zo zijn dat als er teveel stroom gevraagd wordt het systeem hangt.

Geef ook eens de specs van je bakkie.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:18:
Kijk eens of die apparaten niet teveel stroom trekken, het kan namelijk zo zijn dat als er teveel stroom gevraagd wordt het systeem hangt.

Geef ook eens de specs van je bakkie.
Daar lijkt het inderdaad wel op, maar was het niet zo dat de USB poorten (bij elkaar) zo'n 500mA mochten trekken? In dit geval zouden dan de printer en de muis al tegen de limiet aan moeten zitten, terwijl de muis een eigen voedingsadapter heeft.
Specs:
Asrock k7s8x mobo
AM athlon XP 2000
767Mb geheugen
Windows XP SP2

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Per poort zit je op 500mA dat max kan, maar sommige mobos trekken gewoon minder. Probeer de apparaten evt op een andere hub te hangen en kijk of dat uitmaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:00:
Per poort zit je op 500mA dat max kan, maar sommige mobos trekken gewoon minder. Probeer de apparaten evt op een andere hub te hangen en kijk of dat uitmaakt.
Heb ik inderdaad gedaan. Ik had nog een USB 1 Hub en die heb ik ertussen gehangen.
Draait goed, maar natuurlijk niet op USB snelheid.

Bedankt voor het meedenken!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 14:29 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:29:
[...]

Heb ik inderdaad gedaan. Ik had nog een USB 1 Hub en die heb ik ertussen gehangen.
Draait goed, maar natuurlijk niet op USB snelheid.

Bedankt voor het meedenken!
Ik doelde eigenlijk op een andere hub die op je mobo zit, niet zozeer een losse :P

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:40:
[...]

Ik doelde eigenlijk op een andere hub die op je mobo zit, niet zozeer een losse :P
Is geprobeerd, maar de muis loopt evengoed vast!
Bij aangesloten Ipod geeft de USB poort wel aan dat er 500mA doorheen loopt, wellicht sluit het mobo de spanning op de andere poorten dan af, want de Ipod laadt en update wel goed.

• AmdJunk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
Bij een kennis ook zo'n Asrock bordje met USB probs, langzaam aan vielen ze uit, na het plaatsen van een losse PCI USB 2 kaart weer volop in bedrijf

Verwijderd

Topicstarter
AmdJunk schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:40:
Bij een kennis ook zo'n Asrock bordje met USB probs, langzaam aan vielen ze uit, na het plaatsen van een losse PCI USB 2 kaart weer volop in bedrijf
De power op de USB poorten lijkt dus een zwak punt van de asrocks, kennelijk!
Pagina: 1