Toon posts:

Draadloos netwerk via een router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer mijn probleem zo duidelijk mogelijk uit te leggen:

Ik beschik over 2 pc's, een desktop met een draadloze PCI-ontvanger; en een laptop met Centrino-technologie. Ik heb dit weekend een wireless router gekocht van Belkin, om op die manier met beide pc's draadloos op Internet te kunnen. Draadloos netwerk met bestanden en printerdeling is handig maar niet zo belangrijk... IK heb dus de volledige handleiding van de router gevolgd, waarbij ik de laptop als "hoofd-pc" nam, om de router te configureren. Resultaat: de desktop ging inderdaad draadloos op het Net, maar de laptop kon dit niet draadloos. De laptop kon wel via de oorspronkelijke UTP kabel (die nodig was voor de communicatie met de router) op Internet. Ik heb geprobeerd om dit andersom te doen (desktop wired, laptop wireless) maar dan gingen beide computers niet op het Net.

De laptop vond het draadloze netwerk wel, maar kon geen verbinding maken... Ik heb ook een wPDA met wireless internet aan boord, en die kon zonder problemen gebruik maken van het draadloze netwerk...

Kan iemand mij helpen??? Ik zit echt met de handen in het haar...

BEdankt,

Jeroen

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ander Wifi type?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Maakt hij helemaal geen verbinding (zie je taakbalk) of krijgen ze met zijn allen geen ip-adressen?

Welkom op GoT trouwens :)

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Welkom op GoT Jeroen, (je hoeft geen naam onder je post te zetten of dankjes hoor ;) )
We hebben iets meer info nodig als dit ben ik bang,

- post eens de ipconfig /all van beide computers hier,
- gebruik je statisch of dynamische ip adressen
- heb je een firewall op je pc's ?
- wat heb je zelf gedaan om het probleem op te lossen
- enzo voort

:)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME