Meerdere luidsprekers op Creative 2.1 setje

Pagina: 1
Acties:

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 10:04
Ik heb een tijd geleden een Creative Inspire P380 (2.1) gekocht voor mijn laptop. Dit werkte altijd prima en ik was er eigenlijk ook best tevreden over. Echter, ik zit nu in een kleine verhuizing en ik zag ineens mijn oude luidsprekers van mijn oude Akai minisetje (60 Watt max). Aangezien ik dat apparaat toch nooit gebruik, heb ik aan de luidsprekers tulpstekkertjes gemaakt, zodat deze aangesloten kunnen worden op dat creative setje. Dit werkt prima.

Maar nu vind ik het jammer dat ik de twee kleine bijgeleverde luidsprekertjes van het creative setje niet gebruik. Dus wil ig eigenlijk, via een kruissteentje, ook die op de gehele set aansluiten. Dus via een kruissteentje én de Akai luidsprekers, én de creative luidsprekertjes. Nu is mijn vraag, is dit mogelijk en kan dit geen kwaad. Aan de luidsprekertjes van Creative zitten namelijk al vaste tulpstekkertjes. Het zou zonde zijn als dit wél kwaad kan en ik dus die stekkertjes afgeknipt heb.

(Ik neem aan dat er ook wel verloopstekkertjes zijn, waarmee je van twee tulpjes één kan maken, maar daar ben ik niet naar op zoek en ik wil weten of het dus kwaad kan?)

• barrymossel
barrymossel schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 11:41:
Ik heb een tijd geleden een Creative Inspire P380 (2.1) gekocht voor mijn laptop. Dit werkte altijd prima en ik was er eigenlijk ook best tevreden over. Echter, ik zit nu in een kleine verhuizing en ik zag ineens mijn oude luidsprekers van mijn oude Akai minisetje (60 Watt max). Aangezien ik dat apparaat toch nooit gebruik, heb ik aan de luidsprekers tulpstekkertjes gemaakt, zodat deze aangesloten kunnen worden op dat creative setje. Dit werkt prima.

Maar nu vind ik het jammer dat ik de twee kleine bijgeleverde luidsprekertjes van het creative setje niet gebruik. Dus wil ig eigenlijk, via een kruissteentje, ook die op de gehele set aansluiten. Dus via een kruissteentje én de Akai luidsprekers, én de creative luidsprekertjes. Nu is mijn vraag, is dit mogelijk en kan dit geen kwaad. Aan de luidsprekertjes van Creative zitten namelijk al vaste tulpstekkertjes. Het zou zonde zijn als dit wél kwaad kan en ik dus die stekkertjes afgeknipt heb.

(Ik neem aan dat er ook wel verloopstekkertjes zijn, waarmee je van twee tulpjes één kan maken, maar daar ben ik niet naar op zoek en ik wil weten of het dus kwaad kan?)
De vraag of het kwaad kan, blijft staan, maar de oplossing met wel en niet knippen is opgelost. Ik vond nog twee vrouwtjes tulpjes. Dus nu heb ik allevier de speakers aangesloten.

• barrymossel
*klein kickje*

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-02 22:10

riffey#4

aka Beever#4

Het minisetje heeft geen line-in?
Want dan zou ik het signaal bij de geluidskaart splitsen en verdelen naar beide systemen, of er een surround-setje van maken.
Als het een 2.1 setje is met de versterker in de bas-kast krijg je geen laag uit je Akai-speakers, want het filter zit al voor de speaker-uitgangen.
Het zal wel werken, alleen zal de impedantie veranderen. Zolang je niet alles op 10 hebt staan zul je niks opblazen...

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Het kan niet zoveel schade aanrichten, zollang je de boel niet te hard zet. Echter zie ik het voordeel er niet van in, om er nog een paar speakers op aan te sluiten. Als het goed klinkt met de Akai's, waarom dan nog veranderen? Het is misschien wel zonde dat je de orginele sat's niet meer gebruikt, maar om alleen daarvoor gelijk meer speakers aan te sluiten - en dus je geluid te verneuken - lijkt mij redelijk zinloos.

Maar gelukkig is 'mooi geluid' en kwestie van smaak, dus probeer het zou ik zeggen :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• barrymossel
Heb het geprobeerd en het werkt imo prima. En als het dus geen kwaad kan, prima.
Pagina: 1