Ik wil 4 PAAR luidsprekers via een versterker aansluiten op mijn PC verdeeld over mijn huis. 4 speakers in de zithoek, 2 in de eethoek en 2 in de keuken. De versterker (receiver) die ik op het oog heb is een JVC RX/D701. Dit is een 7 kannaals receiver, nieuwe digitale versterker en draadloze verbinding met een PC. Met uitgangsvermogen, stereo : 2 x 130 Watt, 6 OHM bij 1 KHZ; surround : 7 x 130 Watt, 6 OHM bij 1 KHZ.
Tussen mijn versterker en luidsprekers zit er normaal nog een verdeelbakje om elk paar luidsprekers apart aan en uit te schakelen.
Mijn vragen :
1) Hoe zwaar of welk soort speakers moeten dit zijn voor deze versterker?
2) Is de overbrenging tussen PC en versterker draadloos geen probleem? Zou aan deze versterker nog een DVD en TV kunnen aangesloten worden om dan te switchen tussen deze geluids en beeldbronnen.
Tussen mijn versterker en luidsprekers zit er normaal nog een verdeelbakje om elk paar luidsprekers apart aan en uit te schakelen.
Mijn vragen :
1) Hoe zwaar of welk soort speakers moeten dit zijn voor deze versterker?
2) Is de overbrenging tussen PC en versterker draadloos geen probleem? Zou aan deze versterker nog een DVD en TV kunnen aangesloten worden om dan te switchen tussen deze geluids en beeldbronnen.