Toon posts:

Dell inspiron met defecten omruilen voor latitude?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een dell inspiron 8600 en ik heb er problemen mee, o.a. valt hij wel eens uit, laatst kwam hij tot 6 keer toe niet voorbij boot-scherm, na standby staan geeft hij soms wel eens beeldfouten weer, diagnostics valt halverwege ook uit.

Maargoed na lang heen en weer gemail en gebel met de helpdesk heb ik ze gezegd dat ik erg teleurgesteld was in hun service, vanwege het feit dat ik alles maar zelf moet uitvoeren om het defect te ontdekken en hun laksheid om de case 'goed' te behandelen. (ze nemen niet eens de moeite om de mail goed te lezen en de specificaties van het systeem)

Waar het nu om gaat; inmiddels heeft de laatste helpdeskmedewerker de zaak geescaleerd en wordt ik binnenkort teruggebeld door iemand van een andere afdeling. Ik zou graag mijn huidige inspiron omruilen voor een bedrijfszekerder exemplaar zoals een latitude (d810), niet alleen vanwege de huidige defecten maar ook behuizing etc.
Ik zou het ook niet erg vinden om hiervoor bij te moeten betalen.

Mijn vraag is of jullie ervaringen hebben met Dell op dit vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik denk niet dat ze dat doen, omdat je garantie heb op dat type en je dan misschien dat type ervoor terug krijgt.
Wellicht dat tegen een relatief klein bedrag het om gezet kan worden naar een ander type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Ik heb in principe prima ervaringen met Dell. Ik had een harde schijf die na een week kapot was (had ik Server 2003 volledig op geinstalleerd/geconfigureerd). Dat was zwaaaaaaaar balen. Ze kwamen binnen 3 dagen langs en hadden direct een nieuwe schijf bij zich. Meest simpele level van support erbij gekocht (je weet wel minprijs €200 :))

In ieder geval zoals bij iedere aankoop. De leverancier heeft (ik geloof tot op 3x toe) het recht om het door jou als defect aangegeven apparaat te repareren/vervangen. Als het apparaat daarna nog steeds defect is of binnen korte tijd weer defect is, dan komt de leverancier daarmee niet toe aan zijn deel van de overeenkomst: het leveren van een fatsoenlijk apparaat. Daarbij kan de overeenkomst ontbonden worden, wat zo ver kan gaan als de hardware volledig terugsturen en je geld terug. Of wat vaker gebeurt gewoon een hele nieuwe machine. Je kan niet zomaar op een ander type machine overgaan, tenzij dit in overeenstemming kan ter oplossing van het probleem.

Dit alles geldt wel als het om een vrij nieuwe machine gaat, die nooit echt goed gefunctioneerd heeft,

Ik zou contact zoeken met de verkoper (staat vermeld op je factuur neem ik aan). De situatie uitleggen en samen tot een goede oplossing komen. Wil dit alles niet en wordt je echt desperate dan kan je altijd nog een boze brief sturen, dreigen met de consumentbond/het publiceren van een artikel.

Maar zoals ik al zei... zover heeft het bij mij nooit hoeven komen. Ik ben zeer tevreden met Dell :*)

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
Ik heb zelf (nog steeds) een oude Inspiron 7500, en moet zeggen naar alle tevredenheid!
Heeft zo'n beetje al van alles op gedraaid; Win 98, XP, Linux (FC3) etc. en doet het nog steeds perfect.
[...]laatst kwam hij tot 6 keer toe niet voorbij boot-scherm[...]
Bedoel je hiermee het POST? Of Windows? Komt ie dan met een BSOD?
Als ie blijft hangen in je POST dan lijkt dit op een hardware probleem. De rest is in 9 van de 10 gevallen een software probleem (brakke drivers)
Ik heb het ook wel eens gehad hoor.... (meerdere keren niet door de boot willen komen en dan een BSOD)
Oplossing was dan toch om eerst plain XP Prof. (in mijn geval) te installeren.
Als dat gedaan is, voor zichtig één-voor-één de extra drivers, als die nodig zijn, installeren.
Ik heb het ook een keer gehad na een Windows Update. Heb toen de laatste update er weer vanaf gegooid en probleem was toen opgelost.
Ik heb er inmiddels al meer dan 2 jaar RedHat op staan en doet het nog steeds zonder problemen.
Althans... alleen de accu is naar de haaien. Zodra de netspanning weg is is de laptop ook uit.
Maargoed, daar kan ik wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oudakker schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:25:

Bedoel je hiermee het POST? Of Windows? Komt ie dan met een BSOD?
Ik bedoel hiermee de POST. Het is dus waarschijnlijk een hardwareprobleem maar het is niet aan mij om dat te lokaliseren dacht ik zo? Want dat is wat dell in eerste instantie wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 08:32
Welke garantie heb je?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon de minimale garantie, laptop is van januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 08:32
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:11:
[...]

Ik heb gewoon de minimale garantie, laptop is van januari.
Dan heb je waarschijnlijk CAR. Collect and Return. Dat wil zeggen dat ze je systeem op komen halen, repareren en weer bij je afleveren. Hier gaat een tijdje overheen. Meestal word hij dan wel de volgende dag door een koerier opgehaald.

Een andere oplossing... aan de hand van de helpdeks proberen ze je door een verzameling van handelingen te loodsen om zo de storing proberen op te lossen of te bepalen wat er stuk is.

Gezien de klachten die je meldt zou het een toetsenbord kunnen zijn wat stuk is. Als die diagnose word gesteld sturen ze je een toetsenbordje op die je zelf, met eventueel de helpdesk aan de lijn, had kunnenn installeren. Dit is namelijk niet moeilijk.

Het toestsenbord heb je dan de volgend edag in huis en dus ook weer de volgend edag je systeem in orde. Lijkt mij een goed eoplossing om je systeem weer snel up en running te krijgen i.p.v. een tijdje het hele systeem kwijt te zijn.

Je kan het simpel zelf proberen, haal het toetsenbord los van het moederbord en sluit een normaal keyboard aan op je PS2 of USB aansluiting, kijk dan of je dezelfde klachten hebt.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Pagina: 1