Toon posts:

Asus A7V8X-MX blijft herstarten bij laden Windows.

Pagina: 1
Acties:
  • 611 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vreemd probleem waar ik niet meer uitkom.

Het gaat om een Asus A7V8X-MX met een AMD Athlon XP 2000+ proccessor. Er is geen videokaart geinstalleerd (zit onboard). Wel zit er een oude Maxtor 10 GB schijf is. Op de PC is Windows XP Home SP2 geinstalleerd. De harder schijf is met een 80 pins flatcable aangesloten en de DVD-rom en de CD/RW met een 40 pins flatcable.

Gisteren heb ik de Athlon XP 2600+ processor uit een van mijn PC's vervangen door een Athlon XP 2000+ omdat ik die proccessor in een ander systeem nodig had. Ik heb de Frontsidebussnelheid terug gezet middels de dipswitches op het moederbord van 166 MHz naar 133 MHz. In de bios heb ik alles op automatisch laten staan.
Er zitten twee 256 MB reepjes in. De ene is PC2100 266MHz en de andere PC3200 400MHz. De PC2100 heb ik verwisseld met een PC2700 333MHz reepje uit die andere PC.

Toen ik klaar was werkte alles prima! De computer gaf ook het gevoel dat ie wat sneller liep als met de 2600+ proccessor. In windows gaf ie wel netjes 1666 MHz aan.

Vanavond zette ik de PC aan en ik kreeg het menu van Normaal starten of in veilige modus starten. Bij normaal starten klapte de PC er meteen uit en bij veilge modus zie je eerst dat ie wat laad en vervolgends klapte hij er ook uit. Hij start dan gewoon weer op.

Nu heb ik via een knoppix CD-Rom het systeem proberen te starten om te kijken of het niet aan de harde schijf kon liggen, die is nogal oud. Maar daar bleef hij ook op hangen, maar herstarte juist niet.

Ik ben nu ten einde raad. De PC wordt door mijn moeder gebruikt, en die is natuurlijk weer doodsbang dat ze alles kwijt is wat erop stond, of erger...dat ze nu geen PC meer heeft.

Wat kan het probleem zijn?

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE: Ik kom er net achter dat de PC na de proccessorwissel nog 2 keer probleemloos gewerkt heeft. Dus dat Windows problemen heeft met die wissel sluit ik uit. Wel heb ik ondertussen geprobeerd om vanaf een installatie CD te starten...maar dat ging dus ook niet. Wel kwam ik zover dat deze begin in te laden, maar brak op een gegeven moment weer af.
Ik vermoed een probleem in het moederbord in de IDE aanstuuring. Morgen maar is de CMOS resetten en dan kijken wat er gebeurd.

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:30
Dit heb ik ook twee keer gehad. Een keer bleek het een conflict te zijn met een geluidskaart van Creative. Toen ik die in een ander slot had gestopt was het probleem over. De tweede keer bleek het geheugen niet compatible te zijn met de chipset ondanks dat het duur en snel geheugen was. Vervanging door cheap, noname geheugen was toen de oplossing.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Het kan ook je voeding zijn. Heb dit probleem bij kennissen gehad, vooral toen er een cd in de speler zat. Hij bleef in een oneindige loop logen. Geef even je complete specs en vooral wat voor voeding je hebt (aantal watt + merk + aantal ampere op de verschillende voltlijnen)

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik het probleem al gevonden. Het interne Cache op de proccessor wat naar de haaien. Dat merkte ik pas toen ik deze in de Bios uitschakelde. Via via een andere AMD Athlon XP2000+ gratis gescoord en nu kan er weer vrolijk gecomputterd worden door moeders.

Verwijderd

Heb precies hetzelfde probleem. (ondanks dat het een oud topic is, wou ik er toch nog maar ff op inhaken).

Ik moest de pc opnieuw opstarten vanwege een beveiligingsupdate, en toen begon de elende. Nadat ik het scherm krijg waarin ik een keuze kan maken tussen, het opstarten in veilige modus etc. restart de pc. Ik krijg dus niet het windows laadscherm te zien, ook veilige modus werkt niet. Ik heb het geheugen al vervangen. Mijn creative kaart eruit gehaalt, alle stekkers goed aangedrukt, de CD-rom en DVD-speler ontkoppeld en het bios gereset, en hij geeft nog steeds hetzelfde probleem.

Een tijdje terug had ik precies hetzelfde probleem, maar dat loste zich op na een paarkeer de stroom er vanaf te halen, deze keer dus niet! Weet iemand hier een oplossing voor? bvd.

mijn spec's zijn:

AMD64 3500+
Asus A8N32 SLI Premium
7800GTX
2x 250gb hd's in RAID0
Huntkey 450Watt voeding

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Dit is duidelijk een Windows probleem, aangezien het na een update optrad. Je zult dus Windows opnieuw moeten installeren. En dit is duidelijk niet hetzelfde probleem ;). Voortaan gewoon een nieuw topic starten...
Pagina: 1