Flitsen TFT-monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Medion 17" TFT monitor en die flitst de laatste tijd. Het beeld krijgt dan een gelige waas, die na enkel seconden weer verdwijnt. Ook als ik heb scherm een beetje draai komt de gelige waas te voorschijn. Ik heb precies hetzelfde probleem al eerder gehad en naar aanleiding van dit probleem heb ik een nieuw scherm gehad. Ik heb het scherm al op verschillende pc's geprobeerd, maar overal hetzelfde. Ook heb ik andere kabels geprobeerd, maar daar bereik je ook niets meer mee.

Iemand hetzelfde probleem of een oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk is je backlight of de aansturing niet helemaal 100 meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat een rukschermen dan, dit is al de 2e. Hij is nog geen jaar geleden omgewisseld. De meeste mensen zullen zich er wel niet druk om maken, kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem. Ook enig idee waar het probleem vandaan komt, oorzaak? Want als het constant zo is met die Medion schermpjes, dan ben ik mooi de sigaar na de garantieperiode..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat je zou kunnen proberen is uit te sluiten of het idd backlight of inverter is..
maakt je scherm ook hoge piepende geluiden , misschien dat knarsende vonkende geluid ?

maar ik ben met je eens dat dit wel erg snel is... tft's moeten toch langer meekunnen dan een jaar..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:53:
wat je zou kunnen proberen is uit te sluiten of het idd backlight of inverter is..
maakt je scherm ook hoge piepende geluiden , misschien dat knarsende vonkende geluid ?

maar ik ben met je eens dat dit wel erg snel is... tft's moeten toch langer meekunnen dan een jaar..
Dat piepende geluid is er niet. En idd., duur schermpje als ie het om het jaar begeeft :(
Bij Medion hadden ze mij eens verteld het aantal Hz te veranderen. Maar daar lag het ook niet aan. Bovendien, als een scherm op 70 HZ kan draaien, dan moet deze dat toch ook doen. Ik bedoel, als je een 100 HZ tv koopt, doe je dat ook voor de scherpte. Dan zet je em niet op 50 HZ. Had je net zo goed een 50 Hz tv kunnen aanschaffen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:58:
[...]

Dat piepende geluid is er niet. En idd., duur schermpje als ie het om het jaar begeeft :(
Bij Medion hadden ze mij eens verteld het aantal Hz te veranderen. Maar daar lag het ook niet aan. Bovendien, als een scherm op 70 HZ kan draaien, dan moet deze dat toch ook doen. Ik bedoel, als je een 100 HZ tv koopt, doe je dat ook voor de scherpte. Dan zet je em niet op 50 HZ. Had je net zo goed een 50 Hz tv kunnen aanschaffen.
Idd, een monitor moet gewoon op de opgegeven refreshrates te kunnen werken. Dit is ook een van de dingen waar je bij een monitor voor betaald.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds gokken mensen op medion dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 01:53:
Nog steeds gokken mensen op medion dus...
Woohoo nuttige reply :Y) :+

Anyhoo, Medion is natuurlijk geen overall topmerk, maar de prijs rechtvaardigt weleens het kopen van een Medion, meestal had ik spijt, een enkele keer niet. Ik persoonlijk koop geen Medion meer, heb me net een degelijke Sony LCD aangeschaft, die gaat het hopelijk wat langer volhouden. Voordeel van Medion, net als bij Sony, is de garantie, die is ronduit netjes te noemen, omruilen is bij mij eerder regelmaat dan uitzondering. Als je via een winkel RMA aanvraagt, doe dan een verzoek om creditering, als dat wordt ingewilligd kun je voor dezelfde prijs een andere monitor uitzoeken, als je dan wat bijlegt, komt er misschien nog iets moois uit.
mrnoordhoff schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:58:
[...]

Niks duur, garantie heet dat :+
Het aantal Hz heeft niks te maken met de scherpte, alleen met rust voor de ogen. (8>

[ Voor 30% gewijzigd door FirePuma142 op 14-08-2005 02:11 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het aantal Hertz maakt voor de scherpte van een TFT geen bal uit, hoger is zeker niet beter. Vaak wordt het beeld zelfs wat onrustig als je de refreshrate hoger zet. Een TFT en een CRT zijn qua beeldtechniek gewoon erg verschillend.
Een CRT dooft na elke refresh uit en zal een onrustig flikkerend beeld geven als de refreshrate te laag staat. Een TFT tekent bij elke refresh het beeld opnieuw maar zal niet uitdoven. Een te hoge refreshrate zal juist eerder voor een onrstig beeld zorgen omdat het TFT-panel de refreshrate niet helemaal trekt (waar ik een Medion wel van verdenk).

Tip: zet de refreshrate van een TFT gewoon op 60Hz en blijf er verder vanaf

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FirePuma142 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 02:07:
[...]

---KNIP---
Als je via een winkel RMA aanvraagt, doe dan een verzoek om creditering, als dat wordt ingewilligd kun je voor dezelfde prijs een andere monitor uitzoeken, als je dan wat bijlegt, komt er misschien nog iets moois uit.
Als je zo aan je goede spullen wil komen loop je natuurlijk wel het gevaar dat een medion product beschadigd is en je toch je geld niet terug krijgt.. Je snapt natuurlijk wel dat medion van deze zaakjes niet kan leven hé?? ;)

Maargoed, nu weer ontopic.

Ik heb bij mijn crt wel eens gehad dat mijn videokaart stuk was en deze flitste.. Probeer eens een...

(sorry bedenk me net dat je hem al op een andere pc getest hebt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]FirePuma142 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 02:07:
[...]

Anyhoo, Medion is natuurlijk geen overall topmerk, maar de prijs rechtvaardigt weleens het kopen van een Medion, meestal had ik spijt, een enkele keer niet. Ik persoonlijk koop geen Medion meer, heb me net een degelijke Sony LCD aangeschaft, die gaat het hopelijk wat langer volhouden. Voordeel van Medion, net als bij Sony, is de garantie, die is ronduit netjes te noemen, omruilen is bij mij eerder regelmaat dan uitzondering. Als je via een winkel RMA aanvraagt, doe dan een verzoek om creditering, als dat wordt ingewilligd kun je voor dezelfde prijs een andere monitor uitzoeken, als je dan wat bijlegt, komt er misschien nog iets moois uit.

Wat bedoel je nu precies met dat RMA enzovoorts? Want een scherm van een andere merk spreekt me inderdaad meer aan als ik deze kwijt kan..
Pagina: 1