Toon posts:

Apparaten draadloos verbinden met notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Elke student die hier zit, weet dat 1 van de grote vijanden op een studentenkamer plaats is. Nu heb ik mijn ouwe getrouwe desktop al ingeruild voor een notebook, maar iets wat me blijft buggen, zijn al die verdomde kabels. Nu had ik een gewaagd idee'tje: waarom niet proberen om mijn USB-apparaten te centraliseren, en draadloos met de apparaten de communiceren?

Ik zit in volgende situatie: ik heb een all-in-one printer, een TV-ontvanger, en een kabel-internet aansluiting, die ik dan via zo'n apparaatje ook naar USB kan omzetten. 't Plan was dus om dan bv. een USB-hubje aan te schaffen, en daarachter een Bluetooth apparaatje te hangen dat dan de connectie maakt met mijn pc.

Ik had onder andere dit apparaatje al gevonden om een Bluetooth connectie maken: http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=14107 . Probleem is: ik weet niet of het enkel voor een printer werkt; en evenmin weet ik of het signaal meerdere signalen tegelijk aankan.

Heeft er iemand ervaring met dergelijke verbindingen? Oh ja: ik zou't liefst zo goedkoop mogelijk houden ... Ik ben maar student hé ;)

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien een tip: Koop een port-replicator (alias docking-station) voor je laptop, hierin prik je alle kabels, en met 1 klik zit je laptop erin(+allekabels aan je laptop), met 1 klik er ook weer uit.