Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

GSM geen bereik bij nieuw abonnement

Pagina: 1
Acties:

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:55
Ik heb een jaar of 3 T-Mobile gehad (en wat daarvoor Ben heette).
Sinds vorig jaar heb ik een Sony Ericson T610. Altijd perfect bereik gehad.

Sinds begin augustus heb ik een ander abonnement genomen bij Debitel Vodafone, met nummerbehoud dus heb het oude nummer van T-Mobile meegenomen.
Maar sinds ik Debitel Vodafone heb (in diezelfde T610) heb ik thuis geen bereik meer.
Ik zie constant "Alleen Noodoproepen" in mijn scherm staan.
Ook in de nabijheid van mijn woning is het bijzonder slecht bereik, vaker geen bereik dan wel.
Andere personen die ik ken, en ook Vodafone hebben, hebben wel goed bereik in de omgeving.
Maar bij mij thuis nog niet geprobeerd.

Ik heb inmiddels een email gestuurd naar Debitel, en ben eigenlijk benieuwd wat eraan gedaan kan worden.

Kan het aan mijn T610 liggen ??
Zijn er mensen met een gelijk soort ervaringen, en wat zal Debitel Vodafone hieraan kunnen/willen doen om het bereik te verbeteren ?
Ik woon niet bepaald in een afgelegen dorp, maar vlakbij schiphol in de randstad.

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-11 16:49
Nou dan zou je zeker gewoon goed bereik moeten hebben, ik denk eerlijk gezegd dat het aan je telefoon ligt.
Stop jouw sim even in de telefoon van een vriend ofzo en kijk of het dan hetzelfde is :)

[ Voor 6% gewijzigd door HyperDevil op 13-08-2005 22:10 ]

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:55
Dat ga ik effe proberen.
Mijn vriendin heeft een prepaid telefoon, weet het merk niet, en weet ook niet of die Simvrij is.
Ik zal het eens proberen. Bedankt voor de tip.

Mocht het aan de gsm liggen, hoe gaat Debitel daar dan mee om ?

De GSM had ik al bij T-mobile (perfect bereik altijd overal), ik heb toen een sim-only abonnement genomen dus alleen een simkaart ontvangen van Debitel.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11 15:09
MuTTLeYs schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 22:16:
Mocht het aan de gsm liggen, hoe gaat Debitel daar dan mee om ?
De telefoon lijkt me jouw verantwoording. Wat heeft Debitel daar mee te maken ?!

-

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-11 16:49
T-Mobile werkt op andere frequenties van Vodafone he.
Als jouw antenne in je telefoon niet helemaal 100% meer is dan kan het zijn dat hij op sommige frequenties beter werkt dan op andere.
Maar test het gewoon met een andere telefoon, is het niet beter dan stuur je nog een x een mailtje naar debitel mbt de dekking bij jou in de buurt.