4000 piek voor cpu,mem,bord.... Advies nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:25

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Topicstarter
Hoi,

Ik heb beetje gespaard en heb Fl 4000 beschikbaar voor een upgrade. Gezien de config van mijn huidige pc'tje is het eigenlijk alleen nodig om de cpu (nu cel300A@450), geheugen (nu 128mbpc100) en bord (nu Abit BX6) te vervangen. Mischien ook een andere kast. (ik dacht aan een a-open bigtower)

Ik denk erover om zowieso een PIII te nemen (of toch een athlon??) en nu moet ik kiezen:
PIII 866 (als die binnen een maand in ned. verkrijgbaar is)
PIII 850 (100 of 133 bus??)
PIII 700E en proberen zo hoog mogelijk te klokken
PIII 650E en proberen zo hoog mogelijk te klokken

Ik ben niet tegen een beetje overklokken, maar ik wil niet 1500 piek neerleggen voor een (standaard)langzamere cpu waarvan dan blijkt dat hij niet veel hoger kan.

Dit wil ik combineren met 256mb ram (2x 128 doen of x 256??????) Waar kan ik in ned siemens 5.6 ns kopen?

en wat voor bord zou daar mooi bij gaan moet ik kiezen voor bx (abit be6-II of Abit-BF6, aangezien ik toch een Promise u-atta66 contr. heb liggen??) of een bordje met via chip?

Alvast bedankt.
Dan

Sys Specs

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 07:36

Maf

Toch en BE-6 II

Maar eh, zo'n processor, waarom spaar je je geld niet, en wacht je ff tot de nieuwe lading met gigies eraan komt?

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Topicstarter
wachten op gigas klinkt aanlokkelijk, maar vind ik te lang duren. duurt nog wel minimaal een half jaar denk ik..

Afbeeldingslocatie: http://channel.intel.com/business/ia_chan/micinfo/desktop/busdtp3.gif

Volgens mij is op het moment dat intel een cpu mainstream 3 (of zelfs 2) noemt, hij pas in ned. verkrijgbaar. Dus zou de giga PIII pas in augustus/september in ned. zijn.

Sys Specs

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
4000 piek voor ALLEEN CPU, plank en mem??

Man...waar wacht je nog op?

Wat dacht je van:
AMD Athlon 950 MHz: F 1850
(met veel mazzel over de GHz te krijgen, 1 GHz is 1200 gulden duurder...beetje onzin dus)
Abit KA7: F 425
512 Mb PC133 SDRam (2 x 256): F 1232

Samen F 2942,-
Hou je nog geld over voor een leuke GeForce 2 ook...

Die kast kan er dan ook wel bij, of je doet nog een 40 Gb HD... :)

Verwijderd

Ook al heb je veel geld, ik zou toch voor een athlon gaan. Hij is:
-goedkoper
-sneller

feit...

Als je ieyts meer naar de toekomst kijkt kan je nu ook een dikke athlon (950 ofzow) kopen, op een ouder mobo (k7m), met weinig geheugen (128mb). Dan ben je nu niet teveel geld kwijt, en kan je vroeg de overstap naar DDR maken. DAMN, dat gaat kont schoppen... Kost het je tegen die tijd dus wel weer een nieuw mobo + mem...

Alleen moet je hopen dat die DDR mobo's nog slot-a zijn.... Anders gewoon nu een KA7 + 256mb+ k7-950

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ga voor de laatste 2 regels van degene hierboven, als je het toch hebt :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
JaapvR: dat de Athlon altijd sneller is, is een misverstand. Tot ongeveer 650 MHz is de Athlon sneller dan een PIII op dezelfde kloksnelheid (Coppermine dan, 100 of 133 MHz FSB maakt weinig uit)
Op 700 MHz en hoger zorgt de snellere L2 cache ervoor dat de PIII sneller is. Meer dan een paar procent scheelt het niet, maar OK

De 1 GHz PIII is overigens goedkoper dan de 1 GHz Athlon, maar zie er maar eens aan te komen. Op elke lagere snelheid is de Athlon de betere keuze door de veel lagere prijs (tot 40% verschil)

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Topicstarter
ik denk toch dat het dan toch de 950 athlon wordt ,aangezien die ongeveer 500!! piek goedkoper is dan een vergelijkbare PIII. Ook al telt de prijs niet heel zwaar ik vind het een te groot verschil voor vergelijkbare prestaties.

Nu hou ik inderdaad wat over voor een nieuw kastje , de extra HD doe ik maar niet, ik zit nu al op 50Gb :)

ben ff aan het lezen gegaan.. heeft iemand enig idee wanneer de thunderbird beschikbaar wordt? (1.5 maand zou ik nog wel kunnen wachten)

Sys Specs

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:27
Ik denk ergens in juli dat de Thunderbird uitkomt, dat moet ook een heel snel proccie zijn.

Voor 4000,- zou ik dit kopen:

- Abit BE-6 II
- PIII 800EB 133Mhz FSB
- 512MB RAM PC133 geheugen
- AOpen HQ-08 300W BigTower Blue

Dat is wel een vet systeempje dacht ik zo... :)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Doe wat Daniel voorstelt en ga voor die overige 1000 piek lekker op vakantie!

Houdoe

Pagina: 1