Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

tft valt uit..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier twee tft schermen waarvan 1 even aangaat en meteen weer uit. Ledje blijft wel gewoon aan dus niet op stand-by..

de tweede had de transistoren in de invertor voor de tl buisjes kapot. deze vervangen en nu doet deze hetzelfde?? Ook bij deze blijft het ledje groen en op deze tft zie ik zelfs windows nog staan. Zet ik er een lamp achter dan zie ik dat het scherm gewoon werkt maar geen backlight.

wie weet wat dit probleem is? moet ik nog ergens een instelling of weerstand veranderen zodat ze aanblijven?
Ik denk dat op beide tft's iets niet klopt met de invertor maar wat? Of heeft iemand een schema waar ik kan zien hoe zo'n invertor werkt? op beide invertoren zitten BA9741f chippies (DC-DC step-up regelaar).

elke hulp/raad is welkom want het is een mooie 17 inch(daiwoo LM17xn) en minder mooi 15 inch scherm(keymat)..

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
HE? dus het scherm werkt wél maar de backlight werk niet..
Probeer anders een een "voorzichtig" tikje tegen de achterkant te geven om de backlight wakker te schudden..

Maar heb beste zijn nog zijn om terug te gaan naar de winkel weer je hem gekocht hebt.. want dit is echt niet goed!

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

Hmm intressant topic, ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn laptop. Bij het aanzetten van de laptop springt het beeld voor +/- 2 seconden aan. Dmv. een zown indrukknopje ( :? ) die constateerd of het scherm dicht of open is, krijg ik het scherm aan de praat. Wanneer die eenmaal na de 2 seconden werkt is er niets aan de hand en kan ik ook gewoon doorwerken. Dit is natuurlijk niet echt een oplossing voor een normale tft (voor laptop ook niet maargoed garantie is al verlopen bij mijn laptop).

Ik ben niet supertechnisch ofso, maar het lijkt mij dat de backlit na de piekspanning om op te starten, niet genoeg spanning houd om tl buisje te laten verlichten.

Ik ben ook erg benieuwd naar oplossingen van mensen die dit zelf ge-repareerd hebben.

ik zag twee beren fout parkeren....

Verwijderd

Je kan bij electronica-online inverters kopen. Geen idee of die werken, maar ik wou het maar laten weten. Als de verlichtings'buizen' zelf kapot zijn, kan je die kopen ook op elektronica-online of op eBay (even zoeken).
Vraag me niets meer, dit is alles wat ik weet :+

Verwijderd

Topicstarter
de tft terug brengen gaat moeilijk want door het failliet gaan van een bedrijf stonden deze defekte dingen nog in de weg en ik heb ze " gered " van de schredder.Ze zijn wel nieuw(RMA). Elektronica kennis en meet instrumenten heb ik wel. De ccfl buisjes heb ik al eens aan een werkende inverter gehad en die deden het gewoon. De fout moet echt in de inverter zelf zitten.Ik kan me voorstellen dat de inverter een bescherming(tegen gebroken buisjes) heeft die nu inslaat.

een andere invertor erop zetten die voor casemodden gebruikt worden werken niet omdat deze buisjes langer zijn en omdat je dan problemen krijg met de resoluties.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:38:
de tft terug brengen gaat moeilijk want door het failliet gaan van een bedrijf stonden deze defekte dingen nog in de weg en ik heb ze " gered " van de schredder.Ze zijn wel nieuw(RMA). Elektronica kennis en meet instrumenten heb ik wel. De ccfl buisjes heb ik al eens aan een werkende inverter gehad en die deden het gewoon. De fout moet echt in de inverter zelf zitten.Ik kan me voorstellen dat de inverter een bescherming(tegen gebroken buisjes) heeft die nu inslaat.

een andere invertor erop zetten die voor casemodden gebruikt worden werken niet omdat deze buisjes langer zijn en omdat je dan problemen krijg met de resoluties.
Via de importeur zal toch wel garantie te halen zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:38:

Nog niet gekeken op E-O? http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=6495 tsjek deze dan maar. Volgens mij is dat wat je nodig hebt.

Verwijderd

Had dit probleem bij een pocket pc die ik op ebay gekocht heb voor 11 euro,

Gewoon even alles soldeerpunten op de inverterprint opnieuw verhit, probleem opgelost, pocket pc gemaakt _/-\o_
Pagina: 1