[wlan] 3com Officeconnect geeft geen DHCP

Pagina: 1
Acties:

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Beste Tweakers,

Ik zit met een klein probleempje mbt DHCP op 1 van mijn 3com Officeconnect AccessPoint.
Ik heb er 2, 1tje op de bovenste verdieping en 1 op de begane grond.
Als ik boven mijn laptop koppel aan het ssid van de bovenste accesspoint krijg ik netjes een ip adres een gateway etc zoals het hoort dus.
Als ik beneden ben en ik mijn laptop koppel aan het ssid van de accesspoint daarzo krijg ik geen ip adres en geen gateway.
Wat ik heb gedaan is de accesspoint beneden de nieuwste firmware gegeven, en hem in een andere poort op de switch gezet, dit heeft geen effect gehad.
Daarna het profiel van de ene accesspoint gekopieerd naar de accesspoint beneden, dit heeft ook geen effect. :O
Allebei de accesspoints staan op dezelfde router en dezelfde switch, alleen de accesspoint boven heeft er nog 1 switch tussen zitten.
Het type van de accespoint is : 3CRWE454G72, zowel de oude firmware en de nieuwe hebben geen effect gehad.
Ik heb meerdere laptops en wireless kaarten gebruikt en ze hebben allemaal hetzelfde euvel. :/
Het signaal wat op de begane grond is -50 dbm dus dit is gewoon goed.
Wie kan mij helpen? :)

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:08
Je kunt als je inlogt kiezen voor LAN sttings -> unit configuration -> een vinkje zetten bij "The Router acts as DHCP Server". Zo geeft je 3com dus een IP aan je laptop.
Je geeft ook aan dat je accespoint wat boven staat wel een IP geeft maar dat kan ook komen doordat de switch die ervoor zit als DHCP-server werkt en zo dus ook een IP via je 3com geeft.

• HyperDevil
Ja maar dan gaat hij ook aan de LAN kant als DHCP server fungeren en dat mag niet, want dat doet de router hier al.
De switch is een domme switch dus het geeft geen DHCP het switch alleen pakketten das alles.
Het enigste dat ik denk ik nog kan doen is de AP's verplaatsen dus omwisselen, als het verhaal dan omgekeerd is dan stuur ik dat ding gewoon RMA...
Misschien dat mensen nog wat tips hebben ?

[ Voor 32% gewijzigd door HyperDevil op 13-08-2005 22:07 ]

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:08
Heb je je 3com die beneden staat via de WAN of LAN poort aan je router hangen? Ik heb hier namelijk de 3com via de Lan poort aan een speedtouch (v4) hangen. Op de 3com staat de DHCP server uit en m'n laptop krijgt nu een IP van de DHCP-server in de speedtouch. Miscchien zou je het zo kunnen proberen.

• HyperDevil
Het accesspoint staat netjes op een switch aangesloten en dan weer aan de router.
Op het accesspoint staat het ip static 192.168.0.5 , me router is 192.168.0.1.
DHCP staat uit op mijn AP omdat mijn router dat al doet en als ik DHCP aan zet op mijn Ap gaat de router en het AP een conflict met elkaar geven.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:26

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Toevallig niet beide AP's hetzelfde static adres ofzo gegeven? Of een adnere vorm van ip conflict waardoor het ene AP niet functioneert?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• HyperDevil
Nee weet ik helemaal zeker..
Ik heb nu beide ap's een ip laten geven door de router, ze staan dus nu dynamic.
En nog steeds krijgen de clients beneden geen ip.
Ik heb net even ethereal laten kijken wat er op tcp gebied gebeurt en wat ik kan zien ik dat de clients netjes om een ip vragen, maar er komt geen enkel pakketje terug van de AP voor Dhcp.
Als ik naar boven ga met de laptop met ethereal dan zie ik gelijk pakketjes terug komen en alles werkt gewoon.
Ik heb net even een RMA aangevraagd bij 3com en deze gekregen, dus ik ga vandaag even de AP opsturen naar 3com.
Misschien handig voor de volgende die dit probleem krijgt gewoon RMA sturen.

Als ik een NFF krijg van 3com dan laat ik het hier even weten :)

[ Voor 6% gewijzigd door HyperDevil op 14-08-2005 13:58 ]

• HyperDevil
Ik heb eergisteren mijn oude AP op de post gedaan, vandaag kreeg ik al een nieuwe binnen van 3com.
Het onderzoek is nog niet begonnen omdat mijn pakketjes nog niet in ierland is aangekomen ;) .
Wel heb ik een nieuwe bug/typo gevonden in de allernieuwste firmware.
Start je favoriete browser op en log in op je AP http://xxx.xxx.xxx.xxx voordat je inlogt moet je eens kijken hoe de pagina heet ;) er staat 11mbps Access Point dat klopt niet omdat het een 11G Access Point is.
3com is ervan op de hoogte en gaat het aanpassen :)
Pagina: 1