Toon posts:

[98] Probleem met starten setup na formatteren harde schijf*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude computer met windows 98 erop heb ik zojuist geformatteerd in dos, gewoon met format c.
Nu heb ik via de opstartdiskette gekozen voor opstarten met herkenning van de cdromdrives, maar als ik dan de Windows cdrom erin doet herkent hij het niet. Als ik intyp 'setup' geeft hij aan dat hij nog bezig is met lezen en of ik wil afbreken mislukt of opnieuw.
Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de setup wel gaat werken?

ps. ik weet bijna niets van computers, maar dat was vast al wel te merken aan het verhaaltje hierboven.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-03 23:04
Heb je wel de goede schijfletter gekozen ? Bij het laden van de driver geeeft ie op het scherm aan welke driveletter hij voor de CDrom speler kiest.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat wel, maar hij zegt dus steeds bezig te zijn met lezen, al lijkt het me stug dat dat meer dan een kwartier duurt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke error krijg je precies, nog bezig met lezen zegt me niet veel, is het niet toevallig "error reading drive X: Abort, Retry, Fail?"

Waar je even zeker van moet zijn is dat je de juiste drive hebt. Zoals je weet maakt de bootflop van win98 een ramdrive aan waardoor het kan zijn dat de letters opschuiven (is het standaard F: kan het nu wel eens G: zijn).
Daarnaast is het zo dat als je gebruikt maakt van een OEM disk dat het weer een andere letter is (PB zet het bijvoorbeeld standaard op Q: en verder).

Wat je kunt doen is simpelweg "DIR" in tikken en kijken wat je terugkrijgt. Is dat niet in de inhoud van je cd dan zit je op de verkeerde drive.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, een nieuwe ontwikkeling.
Als ik dir intyp, komt er een lijst waar setup e.d. wel tussenstaat, dus in principe herkent hij het wel.
Maar, als ik nu 'setup' intyp, vertelt hij me gewoon dat de opdracht of bestandsnaam onjuist is.
Wat doe ik fout?

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-03 07:04
ik denk dat ofwel je cd-rom lezer ofwel je win98 cd kaduuk is, als je cd-rom in POST gezien wordt, dan kan het alleen aan die twee dingen liggen

ik heb dit zeer veel meegemaakt en heb daarom ook zeer veel win98 cd's en cd-romdrives

tis een hobby, oude pcs make

Out of the box? What box? There is no box.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:04:
Ah, een nieuwe ontwikkeling.
Als ik dir intyp, komt er een lijst waar setup e.d. wel tussenstaat, dus in principe herkent hij het wel.
Maar, als ik nu 'setup' intyp, vertelt hij me gewoon dat de opdracht of bestandsnaam onjuist is.
Wat doe ik fout?
Ik denk dat je of een gare cd hebt of wellicht een brakke speler.
Als je wel een dirlisting krijgt maar vervolgens niets ervan kan uitvoeren dan lijkt me dat er iets beetje dood is.

Verwijderd

Je moet je harde schijf in een andere computer zetten als slave, vervolgens de hele windows 98 se cdrom kopieren naar deze schijf,, vervolgens je schijf weer in de andere computer hangen als master, vervolgens windows installeren vanuit de map win98se de hebt
Dan alle drivers installeren voor je moederbord en dan hekent hij de cd rom ook weer.

Dit vaak gedaan en werkt altijd tenzij je cd rom defect is.

Verwijderd

Topicstarter
aha, tres bon weer.
Nou ja, er valt klaarblijkelijk niet veel aan te doen.
iig bedankt voor alle hulp.

Verwijderd

Topicstarter
o ja, en erg technisch met computers was ik niet, dus hetgene boven mijn anderfe stukje laat ik maar zitten ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas nog even de topictitel aan, zodat deze voldoet aan de Windows Operating Systems - Policy, met het OS vooraan tussen [].
fout na formatteren W98 > [98] Probleem met starten setup na formatteren harde schijf*
Het is geen ramp dat je niet zo veel weet over computers. Niet iedereen kan overal veel over weten. We verwachten hier alleen wel van je dat je je even in de materie verdiept, en zoveel mogelijk informatie verzamelt.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1