Toon posts:

USB voorin != USB achterin?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn nieuwe pc net gebouwd. Ik had het nooit verwacht, maar bijna alles werkt prima, de eerste keer dat ik hem aanzet. :) Ik zal later wat foto's maken.

Er is iets vreemds met de USB-poorten voorop de kast. Ze herkennen allebei zonder problemen mijn USB key, maar niet mijn externe harde schijf. Op den duur was ik wanhopig en probeerde de HD in een USB poort achterin mijn kast te pluggen, ook al dacht ik niet dat het uit zou maken. Maar het werkte!

Is er echt een verschil tussen de twee soorten USB poorten? Ik wil graag dat mijn HD voorin ingeplugt kan worden. Het is een externe HD en ik sluit hem ook vaak op andere pc's aan.

Enig idee wat het probleem is? Of nog beter, een oplossing?

Alvast bedankt!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 22:49
Gaat het om een harde schijf met een eigen aparte voeding? Zo niet dan kan het zijn dat de front USB aansluitingen te weinig stroom kunnen leveren.

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft een eigen voeding.

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-02 21:16

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

:? en als je die aansluit? Doet ie het dan wel?

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Verwijderd

Topicstarter
Zonder dat de voeding is aangesloten werkt de HD helemaal nooit. Hij doet het niet op de stroom van de USB poort.

Dus ja, de voeding is aangesloten en het probleem is er nog steeds.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zou kunnen zijn dat je USB header idd niet voldoende prik kan leveren om de hdd te voeden.
Je zou door kunnen meten hoeveel ampere er voorop en achterop staat en kijken of daar een wezenlijk verschil in zit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat met de eigen voeding van de HD dit niet het probleem kan zijn?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:37:
Ik neem aan dat met de eigen voeding van de HD dit niet het probleem kan zijn?
Als de hdd een losse voeding heeft is het zo dat er een stuk minder van de poort gevraagd wordt, dus dan werkt het op zich prima

Verwijderd

Topicstarter
Nou, niet dus. :)

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

nouja, voorin loopt vaak wel via 'gammele' kabeltjes.. dus die verlengkabeltjes, samen met de langere snoer van je HD kan veroorzaken dat je nét iets te veel ruis krijgt.. zijn de gebruikte kabels (intern en naar de shcijf toe) gemanteld? hebben ze zo'n ontstorings-lus?

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet. Ik weet niet eens wat een ontstorings-lus is, eigenlijk. :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:20:
Ik weet het niet. Ik weet niet eens wat een ontstorings-lus is, eigenlijk. :?
Zo'n gietijzeren ring die in kasten om je power/reset/led draadjes hangt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof niet dat ie dat heeft. Ik kan hem in ieder geval niet vinden. Het is een Antec Performance One P160.

Maar... Hij herkent de USB key DIRECT als ik die inplug. Ik vind het moeilijk om te geloven dat de storing de HD stopt, maar niet de key...

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe informatie. Ik heb nog een USB hub hangen. Daar zit wel drie meter extra kabel tussen, maar als ik daar de HD in steek, herkent Windows hem direct. Het is een acceptabele oplossing, maar ik zou hem nog steeds liever voorin mijn pc steken.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:04

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

het kan zijn dat dan de USB connector van je HDD net te kort is om goed te conneten met je USB poort... dat heb ik met mijn USB stick, de USB connector op dat ding is net een paar millimeter korter dan de meeste anderen, waarop hij op sommige computers niet werkt, tenzij ik er een USB verleng kabel tussen leg...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Verwijderd

Kan natuurlijk ook zo zijn, dat de USB poorten van het MB USB2.0 en dat ding voorin slechts USB1.1 is. FF Checken, want ik had zo'n bagger cardreader, met USB poort van Sweex en ondanks dat ie op een USB2.0 poort van het MB zat, gaf ie enkel USB1.1 door, dat zat het in het printje van de cardreader.

Goed luk

Eritacus

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:45
Inderdaad, langere kabels en verbindings stukjes zijn heel vaak de oorzaak van het detectieprobleem van USB-devices. Kortom, probeer even de kabels langs te lopen. Anders heb je pech..

---

Het zou natuurlijk ook kunnen dat de USB-front aansluiting op een geheel ander type USB-root hub is aangesloten. (bijvoorbeeld achter op een intel-chipset en de extra front-panel op een apparte VIA-chipset)

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 09:28
Zoals gezegd: USB-front aansluitingen zijn vaak gewoon gammel. Mijn externe dvd-writer wordt probleemloos herkend op beide aansluitingen; en beide zijn ook gewoon USB2, maar als ik wat ga writen en hij zit op een van de front-aansluitingen, dan gaat het mis. Gewoon teveel overspraak op die simpele verlengkabeltjes die door je kast lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als sommige apparaten er wel op werken, en sommige niet, hoe kan ik de front-aansluiting dan vertrouwen met de data op m'n USB key? Nou ja, ik vind het gewoon vreemd. Zoals ik al zei, mijn USB hub zit ook minstens drie meter kabel tussen, en daar werkt de HD wel goed mee.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:41
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 20:14:
Maar als sommige apparaten er wel op werken, en sommige niet, hoe kan ik de front-aansluiting dan vertrouwen met de data op m'n USB key? Nou ja, ik vind het gewoon vreemd. Zoals ik al zei, mijn USB hub zit ook minstens drie meter kabel tussen, en daar werkt de HD wel goed mee.
En op je USB hub als die hub op een frontaansluiting hangt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1