HP Printer gaat niet altijd meer vanzelf aan

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 11:43
Ik zit met het volgende probleem. Zoals uit de topicstart is af te leiden kun je zien dat mijn printer niet meer altijd aan gaat als ik een print opdracht geef.

Het betreft een HP DeskJet 815C, en ik heb Windows XP met SP2 en alle security patches.
Nu moet ik er wel bij vermelden dat mijn vorige printer (HP DeskJet 710C) wél gewoon normaal aan ging als ik een print opdracht gaf. Nu vind ik het nogal een raar probleem, omdat bij m'n vriendin ze daar ook last van hebben met een HP DeskJet 930C. Aangezien mijn printer het wel altijd perfect deed, en direct op de pc zat aangesloten dacht ik altijd dat het eraan lag dat bij haar de printer via de router was aangesloten. Echter nu ik een upgrade gemaakt heb naar de 815C komt bij mij het euvel ook voor....
Echter ook niet bij alle software. Met Paint Shop Pro of Nero Cover Designer gaat de printer probleemloos aan... echter bij Word 2003 of Kladblok blijft de printer doodleuk uit.

Zou iemand weten waar dit aan ligt?

En zou iemand misschien weten hoe je bij een HP een "Annuleer" opdracht moet maken met de printer? Als je nl. een klein document afdrukt, gaat het direct naar de buffer van de printer, en kun je vanuit Windows dan niet meer annuleren. Als je dan vergeten bent de printer aan te zetten. (Wat bij printen over het netwerk met regelmaat voorkomt) dan komen er allerlei vage rare tekens uit op papier, waarvoor die dan 15 vel verbruikt ofzo, allemaal met slechts 1 regel.

Wanna play?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:37

breinonline

Are you afraid to be known?

Zet je de printer nou wel of niet met de hand aan?

Wat betreft probleem twee: zie de handleiding voor de annuleer knop. Dit werkt echter vaak niet, mijn oude Epson printer had daar ook last van. Zelfs computer uitzetten en stroom eraf leidde tot rare tekens in de printer. De beste manier om het te voorkomen is toch echt de printer van te voren aanzetten.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 11:43
Bij Paint Shop Pro en Nero gaat de printer dus gewoon vanzelf aan. Bij Word 2003 en kladblok moet ik hem dus met de hand aanzetten. Sorry als dit nog niet duidelijk was.

Ik zal overigens eens in de handleiding bladeren, eens kijken of daar wat in staat dan over het annuleren. Dat ik daar zelf niet eerder aan gedacht heb 8)7

Edit:
Heb net in de handleiding gekeken, en daar staat niets over hoe je een opdracht moet annuleren, of verwijderen... Als ik zoek naar de woorden annuleren en verwijderen krijg ik alleen de resultaten hoe ik de printersoftware installatie moet annuleren, en hoe ik vastgelopen papier moet verwijderen. Niets over een printopdracht zelf annuleren.

Weet trouwens niet of het veel uitmaakt, maar ik heb de printer via de LPT poort aangesloten, en niet via een USB poort...

[ Voor 43% gewijzigd door F-Tim op 14-08-2005 16:09 ]

Wanna play?

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Je moet een keertje de module aan de achterzijde uitnemen en terug vastmaken.
De module achteraan heeft een draaiknop.