[Msdos] print screen maken van Settlers 2

Pagina: 1
Acties:
  • 546 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:25
Woeii ik ben weer helemaal verslaafd aan The Settlers 2, en nu wou ik graag een mooie website maken met een zeer uitgebreide tutorial, plaatjes e.d.

Even gesearched op GoT hoe je een print screen moet maken in Dos levert het programma Neograb op. Dit is een onderdeel van het Dos tekenprogramma Neopaint.

Volgens Neograb kan ik met <ctrl>+<printscreen> een capture maken van het scherm.
Toch lukt dit niet onder The Settlers 2, ik vind geen bestand terug die dan de print screen bevat.

Iemand een idee wat ik fout doe, of kun je ook een print screen in Dos plakken in een dos tekenprogramma zoals Neopaint?

Mijn YouTube Channel

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:11

• Snowwie
Heb em gedownload, maar snap het niet helemaal, volgens de readme file kun je via een hotkey een prt-screen maken (standaard=F12), maar als je Vtfview.com opstart moet ik een *.vtf file specificeren? Welke vtf file?

[ Voor 5% gewijzigd door Snowwie op 13-08-2005 20:05 ]

Mijn YouTube Channel

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:45

Thandor

SilverStreak

Download DOSBox.
Draai Settlers II via DOSBox en maak m.b.v. CTRL+F5 een screenshot :)

Eenmaal DOSBox opgestart typ je :
Mount c c:\games\ (mits je Settlers II op c:\games\) hebt staan.
Dan typ je c: in en start je Settlers gewoon normaal op. Met CTRL+F12 kun je het aantal CPU cycles verhogen. Met CTRL+F11 weer verlagen :)

[ Voor 73% gewijzigd door Thandor op 13-08-2005 20:12 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Snowwie
DOSbox idd. Ik was er al mee bezig, resultaat hoor je nog :)

Oke, ik had em al opgestart, en het spel ging echt TERING langzaam.

Ik heb een Pentium 4 2,4ghz met 1 gb ram, dat moet toch afdoende zijn.
* Snowwie gaat het nogmaals proberen.

[ Voor 60% gewijzigd door Snowwie op 13-08-2005 20:18 ]

Mijn YouTube Channel

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Snowwie schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:12:
DOSbox idd. Ik was er al mee bezig, resultaat hoor je nog :)

Oke, ik had em al opgestart, en het spel ging echt TERING langzaam.

Ik heb een Pentium 4 2,4ghz met 1 gb ram, dat moet toch afdoende zijn.
* Thandor gaat het nogmaals proberen.
Dit is het resultaat ;)
Afbeeldingslocatie: http://img129.imageshack.us/img129/9470/s20005td.th.pngAfbeeldingslocatie: http://img129.imageshack.us/img129/3674/s20014mr.th.png

Beide klikbaar :)

Hij gaat hier lekker snel op een AMD Athlon XP @ 2,53GHz. Ik gebruik wel de dynamic core i.p.v. de normal core. Ook heb ik het geluid bij de Setup uitstaan.
40000 CPU Cycles gaat met gemak i.i.g.

[edit2]
Mét digitaal geluid (Soundblaster or 100% compatible). Geen MIDI kan het prima op 55000 cycles :)

[ Voor 23% gewijzigd door Thandor op 13-08-2005 20:22 ]

• Snowwie
Heb ik gedaan, ik vroeg me af hoeveel Cycles je maximaal kan aanvinken, of gaat dat net zover als je CPU aankan? In dit geval kan ik wel leuke print-screens maken zo.

hehe, geen wonder dat het zo langzaam ging, hij begon op 3000 cycles ... 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Snowwie op 13-08-2005 20:23 ]

Mijn YouTube Channel

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Snowwie schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:22:
Heb ik gedaan, ik vroeg me af hoeveel Cycles je maximaal kan aanvinken, of gaat dat net zover als je CPU aankan? In dit geval kan ik wel leuke print-screens maken zo.
Dat gaat net zover als je PC snel is zegmaar. Sommige spellen hebben enorm veel CPU power nodig. Sommige weer niet.
Ik kijk meestal gewoon bij Taakbeheer. Als DOSBox.exe richting de 90% gaat tijdens drukke momenten in het spel dan vind ik dat ongv. de max. van de CPU Cycles. Immers schommelt het een beetje.

Naast dat wil ik ook altijd nog andere dingen doen. Nu heb ik 19 Internet Explorers open. 1 Winamp. 1 OpenTTD (Transport Tycoon Deluxe), MSN met 1 actief chatvenster. En een 'Extern Bureaublad verbinding' :)
En dan nog de Virusscanner, Whatpulse, 8RDAvCore etc.. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Thandor op 13-08-2005 20:26 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Bij mij draait SIIGold trouwens gewoon op WinXP, zonder dosbox :)
Ik ben wel ff vergeten of dat in compatibiliteitsmodus was of niet.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 03:35:
Bij mij draait SIIGold trouwens gewoon op WinXP, zonder dosbox :)
Ik ben wel ff vergeten of dat in compatibiliteitsmodus was of niet.
Alleen kun je dan geen screenshots maken ;).

• Snowwie
The Settlers 2 is een beetje een grillig spel wat betreft of het wil draaien onder Windows XP.
Het zal me benieuwen of Microsoft meer rekening gaat houden met Dos spellen in Windows Vista?

Het heeft namelijk bij mij altijd wel gewerkt onder Windows XP, alleen de laatste tijd werkt het juist
niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Snowwie op 14-08-2005 13:52 ]

Mijn YouTube Channel

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Snowwie schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:51:
The Settlers 2 is een beetje een grillig spel wat betreft of het wil draaien onder Windows XP.
Het zal me benieuwen of Microsoft meer rekening gaat houden met Dos spellen in Windows Vista?

Het heeft namelijk bij mij altijd wel gewerkt onder Windows XP, alleen de laatste tijd werkt het juist niet meer.
Inderdaad. Een tijdje geleden heb ik het prima kunnen spelen. (Weliswaar met de VGA.DRV en refreshrate patch voor 1024x768@85Hz).

Als ik 'm nu opstart krijg ik het beginscherm met de muispijl in de linkerbovenhoek. Verder kan ik dan niets :/ .
Maar goed, voor die oude spellen heb ik een 'oude spellen PC' :P

• Snowwie
Ja een spellenpc heb ik hier ook staan, is een veel makkelijker oplossing dan blijven aanklooien onder Windows XP. Zo heb ik onderstaande Compaq 333mhz Cellie met Windows 98SE, 128mb ram, 2 muizen en 4gb HD gekocht voor slechts 40 euri, de 19" monitor had ik nog, en dat speelt toch heerlijk hoor. Vroeger zat je dan te turen naar zo'n 14" scherm :)

Afbeeldingslocatie: http://www.magical.nl/overig/spellenpc.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Snowwie op 14-08-2005 14:22 ]

Mijn YouTube Channel

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Ik gebruik o.a. dit systeem voor de oude games. Ik gebruik wel een 14" scherm (er staat nog een 17" op zolder) vanwege de lage resoluties. Veel games met een resolutie van 320x200 spelen veel lekkerder op een 14" dan op een 17".
Overigens heeft deze 14" een scherper beeld, maar dat is ander verhaal ;)

• Snowwie
Dat zijn dan nog veel oudere games, als je ze op 320x200 speelt. The Settlers 2 speelt op een resolutie van 640x480, en dat werkt in elk geval prima op een 19" monitor. Spellen met 320x200 heb ik nog niet eens geprobeerd op deze pc :) Zal ze eens gaan opzoeken, Doom II of Heretic eens kijken hoe die spelen.

Ook het 1e deel van The Settlers speel ik prima op deze pc, maar das echt nostalgie :) zit je te spelen met een spel van 12 jaar oud.

Mijn YouTube Channel

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Settlers II kan ook in 1024x768 :). Je hebt dan een veel beter overzicht (en je benut de grote monitor beter ;)).

Games met een resolutie van 640x480 vind ik op deze 14" ook mooier dan op die 17". Pas vanaf 800x600 en hoger maakt het pas een echt verschil. Aangezien mijn 'oude spellen PC' de meeste games in max. 640x480 draait is dat niet zo'n probleem ;)

• Snowwie
Hmm Settlers 2 op 1024x768, eens kijken of dat wil. Zo terug :)

....biw...kan wel, maar om te zeggen dat ik dit nu mooi vind, alles wordt nu zo klein, en de pc wordt er ook niet sneller op. Misschien dat 800x600 een mooie tussenoplossing is.

[ Voor 59% gewijzigd door Snowwie op 14-08-2005 15:41 ]

Mijn YouTube Channel

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Snowwie schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:39:
Hmm Settlers 2 op 1024x768, eens kijken of dat wil. Zo terug :)

....biw...kan wel, maar om te zeggen dat ik dit nu mooi vind, alles wordt nu zo klein, en de pc wordt er ook niet sneller op. Misschien dat 800x600 een mooie tussenoplossing is.
Eigenlijk moet een Celeron 333MHz de resolutie 1024x768 makkelijk kunnen trekken.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Snowwie schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:51:

Het heeft namelijk bij mij altijd wel gewerkt onder Windows XP, alleen de laatste tijd werkt het juist
niet meer.
Microsoft heeft in SP2 voor XP wijzigingen aangebracht waarom dingen niet meer werken. Een deel van de backwards compatibility is eruit. Mijn verwachting is dat Vista nog minder support voor oude meuk zal gaan leveren :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Snowwie
Thandor schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:51:
[...]
Eigenlijk moet een Celeron 333MHz de resolutie 1024x768 makkelijk kunnen trekken.
Normaal gesproken wel, maar ik had toevallig een joekel van een kaart geladen, eentje waar ik in totaal al 18 uur aan gespendeerd had, het werkt eigenlijk net als Blockland, des te meer van die settlers op je scherm rondhuppelen des te langzamer je pc wordt.

@Sanjanfrake: Als dat zo is dan moet ik maar extra zuinig doen met m'n Cellie 333. Uiteindelijk zullen namelijk al die pc's ook een keer de geest geven en het aanbod ervan zal steeds meer krimpen. ;(

Mijn YouTube Channel

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Snowwie schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 14:51:
[...]

Normaal gesproken wel, maar ik had toevallig een joekel van een kaart geladen, eentje waar ik in totaal al 18 uur aan gespendeerd had, het werkt eigenlijk net als Blockland, des te meer van die settlers op je scherm rondhuppelen des te langzamer je pc wordt.

@Sanjanfrake: Als dat zo is dan moet ik maar extra zuinig doen met m'n Cellie 333. Uiteindelijk zullen namelijk al die pc's ook een keer de geest geven en het aanbod ervan zal steeds meer krimpen. ;(
Maar uiteindelijk worden de huidige PC's weer sneller en heb je de mogelijkheid om het in DOSBox te draaien (en dan nog sneller als de Celeron 333 dat doet ;)).

Daarnaast is mijn Toshiba T3100 ouder dan 19 jaar. Volledig werkend, incl. 10MB HDD. Er zijn vast wel meer PC's die dat zolang volhouden 8)

• Snowwie
DOSBox zal ook wel geperfectioneerd worden in de loop der jaren, maar ik zie niet echt een stijging in processorsnelheid de laatste half jaar.. Of ik mis wat.

Maar The Setters en The Settlers 2 schoppen gewoon kont, dat zijn spellen die speel ik over
30 jaar misschien nog (als ik nog leef) :)

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1