Systeem voor Motion graphics/Video editing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-09 02:52

Redox

Motion Design / VFX

Topicstarter
Ik sta op het punt een nieuwe systeem te halen, maar ik weet niet wat een betere keuze is. Het is voor gebruik van een hobby en werk. Ik doe namelijk erg veel met After effects en video. (workstation, is dat het juiste woord? :P ) Ik heb zelf wat onderzoek gedaan op Dual-proc gebruik in GoT threads, maar dan lees ik vooral dingen over Servers en toestanden waar ik zelf weinig mee te maken heb..

Wat ik vooral doe is Adobe After Effects (veel, heel veel.) en hiernaast Premiere, Photoshop en Illustrator. Maar welke kan ik het beste nemen ?
Voor een G5 ben je een flinke smak geld kwijt. Terwijl een goedkopere Xeon/Opteron setup vrijwel even snel presteerd, vooral een dual opteron (ik ga niet huilen om 5% sneller renderen oid). Maar wat benchmarks niet vertellen is de stabiliteit. Ik heb het idee dat een Dual Opteron systeem nogal in de kinderschoenen staat, maar is dit eigenlijk wel waar?

Belangrijk vind ik dat het systeem krachtig is (ivm renderen) en stabiliteit. Een paar dingen maken het wel moeilijk voor een keuze tussen de twee.

Stel dat ik voor een Xeon of Opteron dual setup ga, welke kan ik dan het beste nemen ? Ik dacht zelf aan Xeon, omdat het al een tijdje bestaat en ik denk dat het dan ook stabieler is.

Het gaat me dus echt om de binnenkant van het systeem, dus niet de uiterlijk. En liever geen dingen over hoe stabiel MacOSX wel niet is tov Windows, het ligt imo toch echt bij de gebruiker.

dus.

- prestatie
- prijs/kwaliteit
- software

Ik hoop dat het een beetje te volgen is.. thanx in advance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt ervanuit gaan dat ook een dual Opteron prima stabiel is, om te zeggen dat het in de kinderschoenen staat is niet helemaal waar. Intel heeft met de Xeon wel een naam die inmiddels langer bestaat, maar vergeet niet dat AMD met de AMD Athlon MP al een tijdje meedraait en ook al wat ervaring hebben met de SMP systemen.

Zelf draai ik al een hele tijd met naar alle tevredenheid op een dual Athlon bak en dat ding is heerlijk snel en stabiel.

Persoonlijk zou ik gaan voor een dual Opteron als mijn budget zoiets toe zou laten, hoewel een dual Xeon nog wat goedkoper is. Komt waarschijnlijk ook omdat ik gewoon zeer tevreden ben over de performance die mijn huidige machines kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, ik zou ook voor de Dual Opteron setup gaan, als geld geen rol speelt. Maar je zou ook een AMD X2 nemen, dus een dual core. Dit is goedkoper, en presteert bijna net zo goed. Prik hier 2 tot 4 gieg geheugen bij en meneertje is weer het heertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
X2 lijkt me inderdaad wel een goed alternatief voor dual opterons.

En zorg voor een beetje snel opslagsysteem, iig 1 of meer raptors, misschien aan een raid kaartje (areca ofzo). Door pci-express zit je niet meer vast aan pxi-x sloten voor snelle opslag.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-09 02:52

Redox

Motion Design / VFX

Topicstarter
waarschijnlijk word het dan een dual opteron, een opteron 250 word vaak vergeleken met een Xeon 3.6 in benchmarks. En dan zijn ze bijna even snel (in relevante tests), maar de Opteron 250 kost €475 terwijl een Xeon 3.6(1MB) €676 euros kost...

Dus dat is wel duidelijk welke de betere keus is, tenzij ik iets over het hoofd gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat toch echt over een Compleet Systeem

Move OH -> CSL

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1