Toon posts:

[Illustrator CS] Ongewenst effect bij Artistic effect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een logo aan t ontwerpen . En ik had een artistic effect gebruikt op een path.
Dit was t effectje
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/snakes/effect.gif
Ik had de stroke-kleur aangepast naar zwart aangezien ik dit in t zwart wou.

Nu zag ik een tijd ( en een aantal handelingen ) later bij t inzoomen dat er een rode lijn staat in die rand.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/snakes/scrnshot.gif

Iemand een idee hoe ik deze rand eenvoudig en efficient wegkrijg? Wegbrushen is niet de eerste optie aangezien dat een monikken werkje zou zijn ...

Alvast bedankt
( een Illustrator-beginner )

Verwijderd

Hoe heb je de kleur van de toegepaste stijl aangepast? Als je de kleur direct hebt veranderd door op de gewenste kleur in het kleurenpallet te klikken, dan kan het inderdaad zijn dat je de problemen krijgt die je nu ziet.

Je moet voor de zekerheid eens kijken naar de opbouw van de toegepaste stijl in het menu 'appearance'. Zijn daar alle kleuren en lijnstijlen zoals je ze zou willen hebben?

De direct toe te passen stijlen zijn eigenlijk niets anders dan een opmaakverzameling (kleur / penseeltype / grootte etc.), waarin meerdere lijnstijlen tegelijkertijd gebruikt kunnen worden. De exacte opmaak is uiteindelijk altijd in het bovengenoemde menu te bekijken en aan te passen.

Hopelijk is je probleem hiermee opgelost.

edit:
'wegbrushen' is naar mijn mening meer iets wat je uitvoert in bijv. photoshop op een op pixels gebaseerde afbeelding. Aangezien Illustrator op basis van vectoren werkt, zul je daar weinig 'weg kunnen brushen' ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:57:
Hoe heb je de kleur van de toegepaste stijl aangepast? Als je de kleur direct hebt veranderd door op de gewenste kleur in het kleurenpallet te klikken, dan kan het inderdaad zijn dat je de problemen krijgt die je nu ziet.

Je moet voor de zekerheid eens kijken naar de opbouw van de toegepaste stijl in het menu 'appearance'. Zijn daar alle kleuren en lijnstijlen zoals je ze zou willen hebben?

De direct toe te passen stijlen zijn eigenlijk niets anders dan een opmaakverzameling (kleur / penseeltype / grootte etc.), waarin meerdere lijnstijlen tegelijkertijd gebruikt kunnen worden. De exacte opmaak is uiteindelijk altijd in het bovengenoemde menu te bekijken en aan te passen.

Hopelijk is je probleem hiermee opgelost.

edit:
'wegbrushen' is naar mijn mening meer iets wat je uitvoert in bijv. photoshop op een op pixels gebaseerde afbeelding. Aangezien Illustrator op basis van vectoren werkt, zul je daar weinig 'weg kunnen brushen' ;)
Ja idd, t is opgelost, ik hebt ff opnieuw gedaan en nu met de juiste instellingen in "Appereance". Dit had ik zelf niet vlug zien aangezien der nog een aantal opties van apperance verborgen zaten onder een ander paneel.

En je hebt in idd een punt met je opmerking over wegbrushen in vector-based programma... |:(

Thanx !

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Voor de volgende keer kun je ook gewoon even de vorm uitbereiden via 'expand' en dan dingetje selecteren en deleten of bv andere kleur geven. Expand is overigens sowieso goed om te doen voordat je bijvoorbeeld iets gaat drukken of iets dergelijks. Dergelijke dingen als lines laten staan is vragen om problemen bij drukken. Tis wel handig om orgineel altijd te bewaren en dan een versie te maken voor het drukken etc. Anders wordt het later weer zo lastig aanpassen mocht dat nodig zijn.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn