geen beeld na installatie Zalman cooler

Pagina: 1
Acties:

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 19:51
In mijn vorige topic kon je lezen dat ik wat hitteproblemen had en daarom heb ik maar de Zalman Vf700 Al/CU aangeschaft

Ik heb hem keurig gemonteerd, alles aangesloten (molex stekker ook) maar helaas geeft mijn monitor geen beeld meer :(

Ik vraag me af of bijv de videokaart niet werkt als er geen cooler direct op is aangesloten (oude cooler van ATI direct op een aansluiting op de videokaart) of is het een ander probleem.
Monitor geeft helemaal geen beeld. Ook geen BIOSscherm ofzo.

ATI Radeon 9800
Zalman Vf700 Al/Cu vga cooler

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overduidelijke volgende stap is om de oude koeler terug te zetten.

Werkt dat?

Zo ja: mogelijk idd een beveiliging tegen uitval ventilator
Zo nee: helaas, je hebt je VGA kaart blijkbaar gesloopt. Tijd voor een nieuwe :/

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:41:
Overduidelijke volgende stap is om de oude koeler terug te zetten.

Werkt dat?

Zo ja: mogelijk idd een beveiliging tegen uitval ventilator
Zo nee: helaas, je hebt je VGA kaart blijkbaar gesloopt. Tijd voor een nieuwe :/
Hij kan ook de ventilator van de oude koeler aansluiten en de zalman erop laten (ik weet niet of de zalman , het draadje in de weg zit) Maar ik zou even aan de heatsink voelen, en even goed kijken of alles wel goed vast zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 18:25 ]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:55

AzzKickah

06-CENSORED

Als het idd die beveiliging is, knip je toch gewoon het stekkertje van die oude koeler af en druk je die op de kaart..?

Verwijderd

AzzKickah schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:32:
Als het idd die beveiliging is, knip je toch gewoon het stekkertje van die oude koeler af en druk je die op de kaart..?
Zou ik niet doen, want stel je videokaart gaat kapot. En je hebt nog garantie en de fabrikanten accepteren geen kaarten waarvan een andere koeler op zit. Dus de boxed koeler kun je het best bewaren en niets aanprutsen.

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 19:51
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:38:
[...]

Zou ik niet doen, want stel je videokaart gaat kapot. En je hebt nog garantie en de fabrikanten accepteren geen kaarten waarvan een andere koeler op zit. Dus de boxed koeler kun je het best bewaren en niets aanprutsen.
garantie heb ik sowieso niet meer :)

Ik ga even oude cooler aansluiten en kijken of dat werkt

Update:
Als ik de zalman cooler NIET aansluit op de voeding, dan is er wel beeld
Op dit moment was er even geen cooler aangesloten. Er is dus geen beveiliging.

Update 2:
Ik heb de molex stekkers beetje anders aangesloten en nu werkt het ineens allemaal wel :)

Bedankt voor het meedenken

[ Voor 27% gewijzigd door Floppie op 13-08-2005 19:18 ]

Pagina: 1