usb 2 kaart i.c.m. iPod zorgt voor vastloper.

Pagina: 1
Acties:

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 10:39
Een tijdje geleden heb ik een pci -> usb-kaartje gekocht van ALi (M527X), zodat ik sneller muziek op m'n iPod kan zetten. Kaartje in m'n computer gezet, drivers geinstalleerd en het werkt allemaal prima. Maar als ik mijn iPod aansluit op deze usb-kaart start de hele computer overnieuw op! Als ik de iPod erin laat zitten, vindt windows tijdens het opstarten de iPod, het schermpje van 'niet loskoppelen' verschijnt, en meteen start de computer weer overnieuw op. etc. etc. Oftewel, ik kan helemaal niks met die kaart :P.
In mijn oude usb-1 aansluiting van mijn asus A7s333moederbord werkt de iPod wel prima. Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt? Zou windows overnieuw installeren helpen? Of heb ik misschien een te zwakke voeding?

ps: als ik mijn usb-muis aansluit op de usb-2 kaart i.p.v. op mijn moederbord is er niks aan de hand.

[ Voor 9% gewijzigd door writser op 13-08-2005 16:42 ]

Onvoorstelbaar!

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:40
Ik heb bijna hetzelfde probleem, maar omdat nog niet iemand heeft gereageerd post ik het maar in dit topic. Ik heb een nieuwe pcmcia usb 2 kaart gekocht. Zodra ik mijn iPod aansluit op een van de 2 poorten loopt mijn laptop vast.

Chipset van de USB2 kaart: NEC 720100
Laptop: Asus L8400

Wat heb ik geprobeerd:
- Een iPod werkt niet.

- Een usb-muis werkt wel.
- Een usb2 memory stick (512MB, Kingston) werkt wel.
- Een usb lampje werkt wel.

Ik heb de standaard windows XP drivers geprobeerd, maar ook de drivers die erbij zaten op de cd.
Heeft iemand dezelfde ervaringen gehad en het opgelost?