Toon posts:

[Radeon 9500] Geen bij games beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Enige tijd geleden heb ik van iemand een Radeon 9500 256MB gekregen omdat ik hem geholpen had. Ik kon deze kaart wel gebruiken want alles wat beter dan mijn oude Geforce2 32 MB. Nadat ik deze kaart vervangen had en de drivers van ati geinstalleerd heb wou ik wel een spelletje spelen, en tot mijn grote verbazing kreeg ik alleen maar een zwart beeld en een error van de drivers dat de drivers waren vast gelopen.

Ik dacht bij mijzelf dat het kon komen doordat ik nog (eventueel) de geforce2 drivers nog in me systeem had staan, dus ik maar eens mijn pc opniew geinstalleerd en weer de drivers van ati geinstalleerd. En natuurlijk wou ik weer eens een game spelen en weer kreeg ik een zwart beeld en later een error van drivers vast gelopen.

Ik gezocht kwam ik tegen dat het eventueel aan het geheugen kon liggen, dus ik memtest gedraait en geen foutmeldingen gevonden. Ik heb ook nog weer de nieuwste drivers + directX gedownload maar het een helpt net zo veel als de andere. Ik blijf alleen tijdens games zwart beeld houden, gewoon normaal beeld geeft hij geen problemen.

Ik weet nu ff niet meer wat ik moet doen, hebben jullie misschien de oplossing voor dit probleem.

System:
Intel Celeron 2.4 Ghz
512MB intern
Nog meer system info nodig laat het ff weten

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kijk es of de koeler op de videokaart nog wel draait. En probeer anders een spel te kopen met je kast open en evt. nog een grote ventilator ervoor.

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:26:
Kijk es of de koeler op de videokaart nog wel draait. En probeer anders een spel te kopen met je kast open en evt. nog een grote ventilator ervoor.
Checkt, en de koeler op de videokaart draait gewoon

Heb nu ook ff de kast open gehad en spel proberen te spelen. Krijg nog steeds zwart/hangend beeld in me game. Later krijg ik deze melding:

VPU Recover heeft de grafische versneller opniew insteld omdat deze niet meer reageert op opdrachten van het beeldschermstuurprogramma

Heb net ook nog ff de allernieuwste drivers weer geinstalleerd

En doordat de normale windows driver 9500 aangaf heb ik er 9500 van gemaakt. Maar volgens ati drivers is het een 9550

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 16:45 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Welke spellen probeer je dan allemaal? Soms kan het ook aan een bepaald spel liggen dat VPU recover telkens ingrijpt (ik heb het met GTA San Andreas wel vaak gehad).

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09-2025

Ikke!

aka Netfinity

Helpt het als je VPU recover uitzet? Anders misschien andere drivers proberen. Eventueel de omega drivers.

Klik mee voor GoT!........

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:13:
Welke spellen probeer je dan allemaal? Soms kan het ook aan een bepaald spel liggen dat VPU recover telkens ingrijpt (ik heb het met GTA San Andreas wel vaak gehad).
Ik heb het geprobeert met Colin McRae Rally 2005 en Ghost Recon.
Ikke! schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:43:
Helpt het als je VPU recover uitzet? Anders misschien andere drivers proberen. Eventueel de omega drivers.
Het uitzetten van de VPU recover werkt ook niet, krijg dan gewoon zwart/stilstaand beeld zonder die foutmelding. En de drivers die ik tot nu gebruikt heb waren standaard windows en de ati catalyst drivers. Zal straks even de omega drivers proberen.

Update: Heb ook de omega drivers geprobeert en nog steeds hetzelfde probleem

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 10:10 ]

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wat je ook nog zou kunnen proberen is de AGP op 4x te zetten en Fast writes uit.

Verwijderd

Topicstarter
Odessa schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 10:48:
Wat je ook nog zou kunnen proberen is de AGP op 4x te zetten en Fast writes uit.
Dit gaat tot een bepaald moment goed, maar na een tijdje vliegt nu mijn beeldscherm op standby en loopt het niet meer vast. (update: dat is fixed)

Maar nu kan ik niet begrijpen wanneer je AGP op 4x en fast writes uit waarom het dan wel goed gaat en AGP op 8x etc niet goed?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 12:32 ]

Pagina: 1