Ik heb laatst voor iemand een systeem in elkaar geflanst met een a7v moederbord en een ata100 harddisk. Klopt het dat de a7v een apart bios heeft voor ata100? want hij wilde de harddisk in het gewone bios niet detecteren, maar zodra hij het gewone bios voorbij was kwam er een ander bios die 'm wel herkende. Alleen toen was ie dus niet gedetecteerd in het bios dus kon ik 'm niet gebruiken. Nou wil ik dus weten of dit klopt wat ik net gezegd heb, en of ik die ata100 bios voor het gewone bios kan zetten als oplossing.
Verwijderd
als je de hd's aan de ata100 verbind, dan vind de bios de hd niet... dat klop, maar als je de hd aan de ata66 plakt, dan vind ie 'm wel... voor de ata100 is een aparte bios... what's the problem
nou, kan ik dan dat bios voor het gewone bios zetten zodat ik 'm wel gewoon kan gebruiken en dat ie 'm wel detecteerd? Want als ik een ata100 hd wil ik 'm ook op 100 laten lopen en niet aan de udma66 controller hangen en 'm op 66 laten lopen. Je hebt dus nog gewoon geen antwoord gegeven op mijn vraag
Verwijderd
je bent nog niet zo lang 'tweaker' of wel?
die tweede bios is voor je promise ATA100 controller en die zit bij de Awardbios van je M-bord ingepakt (ff kort uitgelegd).
Wat is nou het probleem? want zoals ik het lees wordt de schijf gewoon door de bios van je ATA100 controller gedetecteerd...
Dat er niks in die eerste bios staat is niet erg... daar hoef je niks mee te doen.
kun je niet booten van die schijf? staat er wel iets op?
je kunt het OS. installeren met de schijf aan de ATA66 controller en dan later aan de ATA100 hangen, geen probleem.
btw. die schijf haalt waarschijnlijk het maximum van de ATA66 niet eens.
die tweede bios is voor je promise ATA100 controller en die zit bij de Awardbios van je M-bord ingepakt (ff kort uitgelegd).
Wat is nou het probleem? want zoals ik het lees wordt de schijf gewoon door de bios van je ATA100 controller gedetecteerd...
Dat er niks in die eerste bios staat is niet erg... daar hoef je niks mee te doen.
kun je niet booten van die schijf? staat er wel iets op?
je kunt het OS. installeren met de schijf aan de ATA66 controller en dan later aan de ATA100 hangen, geen probleem.
btw. die schijf haalt waarschijnlijk het maximum van de ATA66 niet eens.
Verwijderd
Typo doe niet zo bijdehand met je "je bent nog niet zo lang etcetc". De een weet veel van de hardware en niks van software, de ander andersom (en anderen allebei)..
Om nou gelijk zo te gaan beginnen? Jij heb't toch ook eens moeten leren..
Om nou gelijk zo te gaan beginnen? Jij heb't toch ook eens moeten leren..
nou ik ben wel al best lang tweaker, maar ik heb nog gewoon geen ervaring met ata100. Maar als ik het goed begrijp kun je met een lege schijf dus niet op een ata100 controller beginnen (ook niet als je gewoon een bootdisk gebruikt??)
Verwijderd
1e=heb je bios wel goed ingesteld
dat hij dus wel daarvan af wil booten??
2e= heb je wel ge-fdisked
dat hij dus wel daarvan af wil booten??
2e= heb je wel ge-fdisked
stom vraagjemisschien hoor, maar heb je in je bios wel staan dat die eerst je ata schijf pakt en als bootgeval moet je dan hebben staan SCSI en nog iets (weet het niet helemaal precies) Maar je kunt het in je bios instellen zodat ie hem wel detecteerd.
Anders heb je misschien je master/slave niet goed staan of ATA 100 kabel er niet goed in:)
Succes!
Anders heb je misschien je master/slave niet goed staan of ATA 100 kabel er niet goed in:)
Succes!
Handtekening
Verwijderd
Ik heb mijn ata 100 schijf meteen met inbouwen aan de ata100 controler gehangen.
Je moet wel in het bios e.e.a. kenbaar maken.
Met opstartdiskette je systeem opstarten en met fdisk en format je schijf in orde maken.
Download ook de nieuwste ata100controler driver bij asus, dit scheelt enorm in je opstarten.
Het werkt allemaal goed, o ja, vergeet ook niet de juiste flatcable te gebruiken aan je harddisk en ook de gekleurde connectors goed aansluiten.
Succes
Je moet wel in het bios e.e.a. kenbaar maken.
Met opstartdiskette je systeem opstarten en met fdisk en format je schijf in orde maken.
Download ook de nieuwste ata100controler driver bij asus, dit scheelt enorm in je opstarten.
Het werkt allemaal goed, o ja, vergeet ook niet de juiste flatcable te gebruiken aan je harddisk en ook de gekleurde connectors goed aansluiten.
Succes
ja ik weet dat ik de ata100 kabel moet gebruiken maar toch bedankt. Maar maakt het nou iets uit of je de blauwe connector in de hd of in het mb stopt of niet??
Pagina: 1