XHTML 1.1 DTD verdwenen?

Pagina: 1
Acties:

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:42
Ik dacht laat ik eens kijken of mijn site nog steeds xhtml 1.1 validate is na wat toevoegingen.
Kreeg ik dit te zien:
Below are the results of attempting to parse this document with an SGML parser.

1. Error Line 1 column 122: could not get "/TR/xhtml11/DTD/xhtml11-transitional.dtd" from "www.w3.org" (reason given was "Not Found").

...xhtml11/DTD/xhtml11-transitional.dtd">

2. Error Line 1 column 122: DTD did not contain element declaration for document type name.

...xhtml11/DTD/xhtml11-transitional.dtd">

3. Error Line 2 column 12: there is no attribute "XMLNS".

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

You have used the attribute named above in your document, but the document type you are using does not support that attribute for this element. This error is often caused by incorrect use of the "Strict" document type with a document that uses frames (e.g. you must use the "Transitional" document type to get the "target" attribute), or by using vendor proprietary extensions such as "marginheight" (this is usually fixed by using CSS to achieve the desired effect instead).

This error may also result if the element itself is not supported in the document type you are using, as an undefined element will have no supported attributes; in this case, see the element-undefined error message for further information.

How to fix: check the spelling and case of the element and attribute, (Remember XHTML is all lower-case) and/or check that they are both allowed in the chosen document type, and/or use CSS instead of this attribute.

4. Error Line 2 column 42: element "HTML" undefined.

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

You have used the element named above in your document, but the document type you are using does not define an element of that name. This error is often caused by:
* incorrect use of the "Strict" document type with a document that uses frames (e.g. you must use the "Frameset" document type to get the "<frameset>" element),
* by using vendor proprietary extensions such as "<spacer>" or "<marquee>" (this is usually fixed by using CSS to achieve the desired effect instead).
* by using upper-case tags in XHTML (in XHTML attributes and elements must be all lower-case.
Zo ging het de hele tijd door met vreemde meldingen, maar het gaat natuurlijk om het feit dat de dtd niet kan worden gevonden. Weet iemand of ze dit doctype opeens niet meer ondersteunen of zo, of dat er misschien iets anders aan de hand is?

Dit gebeurde aan het begin van de week al en krijg nu dus nog steeds deze melding.

En het gaat hier niet om een typfoutje of zo, want dit gebeurde bij meerdere sites die niet meer waren geupdate sinds de laatste keer dat dit nog gewoon wel valideerde.

Wie kan mij vertellen wat hier mis gaat?
Laat ik maar even uitgaan van onwetendheid aan mijn kant }:O

Verwijderd

wat is xhtml 1.1 transitional? naar mijn weten heeft dat dtd nooit bestaan

http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd

dat is 'm, had je overigens zelf ook ff na kunnen zoeken: http://www.w3.org/TR/xhtml11/conformance.html#s_conform

je weet natuurlijk dat xhtml niet werkt in IE he

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 15:21 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd

edit:
net te laat :o

[ Voor 24% gewijzigd door Erkens op 13-08-2005 15:19 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je eens direct naar de dtd surft?

http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd

Bij mij gaat het nl. wel gewoon goed :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• IntToStr
Ik weet inderdaad dat die xhtml11.dtd bestaat, maar had dat transitional verhaal overgenomen uit dreamweaver een hele tijd terug daar van de 1.0 1.1 te maken.
(Ik weet het, had toen nog niet zo'n idee van doctype en zo :X )

Het mooie was dat tot een week geleden dat ding altijd mooi z'n werk deed. Oftewel, die dtd bestond dus wel!

Maar goed, zoals ik al zei, lag dus aan mijn onwetendheid van een jaartje terug }:O

Edit:

Dat is die van xhtml 1.0 dus :)

[ Voor 21% gewijzigd door IntToStr op 13-08-2005 15:24 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BtM909 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:21:

dat is niet xhtml 1.1 ;)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

duh, maar die bestaat dus niet :)

:*

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 21:25

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Zoals eerder gezegd kent XHTML 1.1 geen strict of transitional ... XHTML1 kent die wél :)

Nu ook met Flickr account

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BtM909 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:31:
[...]

duh, maar die bestaat dus niet :)

:*
en wat werd er in de TS gevraagd? juist 1.1 ;)
Ik dacht laat ik eens kijken of mijn site nog steeds xhtml 1.1 validate is na wat toevoegingen.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Erkens schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:10:
[...]

en wat werd er in de TS gevraagd? juist 1.1 ;)

[...]
offtopic:
En wat is het doel hiermee :? Hij vraagt een transitional 1.1 DTD.

Jij geeft een 1.1 DTD en ik een Transitional. Of wil je altijd gelijk krijgen...

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 13-08-2005 17:21 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BtM909 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:19:
[...]

offtopic:
En wat is het doel hiermee :? Hij vraagt een transitional 1.1 DTD.

Jij geeft een 1.1 DTD en ik een Transitional. Of wil je altijd gelijk krijgen...
Dit is geen kwestie van gelijk krijgen of hebben :?
Gewoon een kwestie van goed lezen.

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 21:25

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

@Erkens & BtM909: Zullen we gewoon de TS helpen door 'm iets te adviseren :?

Iig, ga je voor valide code dan zul je iig een ander (wel bestaand) DTD moeten kiezen. Dus ga voor óf XHTML1 (strict of transitional) óf XHTML1.1. Het kan zijn dat je wat aanpassingen moet maken, aangezien het doctype wat je nu gebruikt niet bestaat.

Uitgaande van de foutmeldingen, zou ik het doctype naar XHTML1.1 zetten. Voor zover ik kan zien geeft dit de minste problemen (aangezien je code nu al XHTML1.1 is :) )

Nu ook met Flickr account

• IntToStr
Het is allemaal wel gelukt hoor...

Had alleen nooit de moeite genomen om te kijken of het een gangbare dtd was.
Vind het nog steeds wel opvallend dat tot vorige week de pagina's gewoon werden gevalideerd op dat niet (meer) bestaand dtd!

Enne, lekker zinloze discussie :P

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:04

crisp

Devver

Pixelated

De validator wordt dan ook constant verbeterd; het kan dus goed zijn dat de URI in de DTD voorheen niet werd gecontroleerd.
Validatie is dan ook nog steeds geen garantie dat het ook echt 100% conform de specificaties is aangezien de validator nog wel meer beperkingen heeft.

Intentionally left blank

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 21:05
Ik had laatst hetzelfde probleem ja, al m'n pagina's stopten met valideren.

De validator is hier ook redelijk trager geworden :(

Verwijderd

komt omdat ie nu daadwerkelijk de dtd parsed en aan de pagina legt, deed ie eerst niet
Pagina: 1