Toon posts:

nieuwe ISP of nog even wachten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit in dubio of nu zoeken naar een andere ISP of nog wachten tot ADSL2+ losbreekt.

ik heb nu een 2/1 mbit lijn van demon maar wil absoluut weg bij hun omdat ik het zat ben dat ik meer moet betalen voor minder omdat ik een bestaande klant ben (zie demon topic) nou is de grote vraag welke ISP ?

wat ik wi is:
• min. 4 mbit down
• min. 1 mbit up
• bij voorkeur een subdomein (zoals bij demon dat is heerlijk)
• fatsoenlijke newsserver (die van demon is goed maar erg traag met 2 draadjes maar bij de meeste is dat zo helaas)
• acceptabele prijs, hoeft niet het goedkoopste te zijn maar moet wel goed zijn.
• geen downtime als ik overga naar andere ISP

wat ik wel leuk zou vinden:
digitale TV

versatel & digitenne is niet leverbaar dus die kunnen we overslaan.

ps. ik zit op BBned bij demon en ben in het bezit van een analoge KPN lijn

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:08
Kijk eerst welke netwerken leverbaar zijn op jouw postcode

Verder noem je subdomein en newsserver:
subdomein: voor een paar eur per jaar heb je een eigen domeinnaam.
newsgroepen: vanaf 7,5eur per maand heb je toegang tot een newsserver waar de meeste providers nieteens in de buurt komen.

Enige wat voor jouw interessant is (ivm je 4mbit) zou een lijntje zijn via BabyXL (Tiscali)
Een Tiscali 4096/640 lijntje kost 29,95 per maand.

Alleen is de upload wat lager, maar goed, de volle 1mbit upload is van dermate veel dingen afhankelijk dat ik niet te zwaar zou tillen aan de 640kbit upload (ook al zou die 1mbit zijn heb je best kans dat je maar op 800 uit zou komen)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Tiscali compenseert voor overhead dus ze leveren eigenlijk 4480/704.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Quicknet Medium aanbieding; 4096 down en 1024 upstream voor Eur 21,- per maand is wellicht een aantrekkelijke aanbieding.

http://www.quicknet.nl/abonnementen/medium

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
als je abbonee bent van C't, daar stond laatst nog een leuke aanbieding in
als je een abbonoment nam bij C't dan kon je voor 30 euro ofzo een adsl abbo erbij krijgen, met news server etc

ik wil geen reclame maken ofzo maar hier heb je een linkje:

http://www3.telebyte.nl/info_ctactie.php

[ Voor 25% gewijzigd door Puch-Maxi op 15-08-2005 00:15 ]

My favorite programming language is solder.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:15

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Afhankelijk van welk netwerk je nu met Demon gebruikt, zou Speedlinq mogelijk een optie kunnen zijn. Ik geef direct toe dat er voldoende problemen met Speedlinq zijn (loopt een draadje over), maar er schijnen ook genoeg tevreden klanten te zijn (waaronder ik). Ik weet niet hoe het met newsservers zit, maar aan de rest van de voorwaarden kan zonder problemen voldaan worden.

EDIT:
Oeps, enige info (BBNed) over het hoofd gezien.

[ Voor 8% gewijzigd door Freee!! op 15-08-2005 00:33 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
geen downtime is denk ik wel lastig hoor, maar ik raad casema aan als je dat kunt nemen. beste newsserver van alle isp's en 2 mbit is ook werkelijk 2 mbit (compensatie dus).

ik wilde eerst nooit nix van kabel weten, maar nu vind ik het heerlijk.

Verwijderd

Topicstarter
jozy schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:39:
geen downtime is denk ik wel lastig hoor, maar ik raad casema aan als je dat kunt nemen. beste newsserver van alle isp's en 2 mbit is ook werkelijk 2 mbit (compensatie dus).

ik zit in UPC gebied....

Verwijderd

Topicstarter
jozy schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:39:

dat weet ik daarom zet ik het er ook bij ik wil niet 3 weken of langer zonder internet zitten...

Verwijderd

Topicstarter
LeGato23 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:19:
Quicknet Medium aanbieding; 4096 down en 1024 upstream voor Eur 21,- per maand is wellicht een aantrekkelijke aanbieding.

http://www.quicknet.nl/abonnementen/medium
hmmm dat is wel mooi ja, iemand ervaring met quicknet?

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 23:15:
Kijk eerst welke netwerken leverbaar zijn op jouw postcode

Verder noem je subdomein en newsserver:
subdomein: voor een paar eur per jaar heb je een eigen domeinnaam.
newsgroepen: vanaf 7,5eur per maand heb je toegang tot een newsserver waar de meeste providers nieteens in de buurt komen.

Enige wat voor jouw interessant is (ivm je 4mbit) zou een lijntje zijn via BabyXL (Tiscali)
Een Tiscali 4096/640 lijntje kost 29,95 per maand.

Alleen is de upload wat lager, maar goed, de volle 1mbit upload is van dermate veel dingen afhankelijk dat ik niet te zwaar zou tillen aan de 640kbit upload (ook al zou die 1mbit zijn heb je best kans dat je maar op 800 uit zou komen)
ja eventueel wil ik een payserver nemen en een eigen domein.

upload moet echt 1024 zijn. en dat haal ik ook redelijk (95 tot 128 kb 95 aan het begin en dan loopt het wat op, schommelt wel maar goed 640 is te traag)
Pagina: 1