[XP] Windows Computerbeheer doet niets meer

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-03 13:49

sus

is druk :+

Topicstarter
Wanneer ik op mijn pc naar het computerbeheer ga, krijg ik de volgende melding:

"voor het gebruik van MMC dient internet explorer 5.5 of hoger te zijn geinstalleerd"

Ik kan alleen op OK klikken, waarna het geheel wordt afgesloten. Ook kan ik vanwege deze melding niet via het configuratiescherm naar mijn gebruikersaccounts, apparaatbeheer e.d.

Weet iemand wat ik hiermee aan moet?

Verwijderd

Heb je een programma als nLite gebruikt om de IE shell te verwijderen?

• sus

sus

Topicstarter
Nope, standaard install. Alleen staat Netschaap als standaard browser ingesteld, en via configuratiescherm is IE buiten beeld gebracht. Die instellingen zijn inmiddels weer teruggezet, maar ook dan geen succes.

Op internet kan ik 1 hit vinden, waarbij het probleem een virus was. Hier draait Avast, en die kan niks vinden.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Sinds wanneer heb je het probleem, en heb je het probleem ook onder safemodus en andere accounts? :)

Heb je het ook als je specifiek een andere MMC opstart bv devmgmt.msc ?

• sus

sus

Topicstarter
elevator schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:47:
Sinds wanneer heb je het probleem, en heb je het probleem ook onder safemodus en andere accounts? :)

Heb je het ook als je specifiek een andere MMC opstart bv devmgmt.msc ?
Veilige modus.. geen idee, daar kan ik zo naar kijken. Die devmgmt.msc geeft wel dezelfde error.

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik kan uit je post niet afleiden of je de nieuwste IE hebt geinstalleerd. Ik zou eerst eens een volledige WindowsUpdate uitvoeren (mits je internet connectie hebt ;)).

Zelf heb ik ook eens een vergelijkbaar probleem gehad met MMC. Na een windowsupdate was het probleem opgelost.

• sus

sus

Topicstarter
Ik heb net eerst Veilige modus geprobeerd, dat was geen succes.

De PC is up-to-date. Alle updates zijn geinstalleerd. Er is alleen geen gebruik gemaakt van Windows Update, maar Microsoft Update (dit is exact hetzelfde als Windows Update, alleen krijg je hier ook de updates voor Office erbij).

De laatste versie van IE staat er dus op.
Pagina: 1