De afgelopen tijd ben ik bezig geweest met het proberen te overclocken van mijn pc.
Nu heb ik een:
AMD 2500+ Barton gemaakt voor week 43 in 2003. (dit zou dus een processor zonder lock moeten zijn). Op deze processor zit een Zalman CNPS7000B-Cu cooler.
Daarbij heb ik een Asus A7v880 moederbord.
Daarnaast 2 reepjes van 512 (3200/400mhz) in dualchannel verband van Kingston.
Een asus FX 6600 GT Pro AGP.
Ik had zo'n idee dat dit allemaal redelijk overclockbaar zou moeten zijn.
Nou had ik eerst geprobeerd om via de bios mijn fsb van 166 naar 200 te zetten.
Met deze instelling kan ik wel gewoon in windows komen maar zodra mijn pc een beetje aan het werk moest ging het mis. Ik dacht dat dit misschien aan mijn voeding zou kunnen liggen dus heb een nieuwe Zalman ZM400B-APS voeding (400 watt) gekocht. Dit mocht helaas niet baten.
Nu ben ik eens flink bezig geweest met de pinmod maar ook hier mee loopt mijn systeem niet stabiel. Dit vind ik persoonlijk erg raar want mijn temperatuur komt niet boven de 42 C en de hardware die ik heb zo dit ook makkkelijk aan moeten kunnnen.
Nu heb ik ook geprobeert om met kleine stapjes te gaan overclocken maar ook dan loopt mijn systeem niet stabiel.
Zou iemand mij kunnen helpen... Zie ik misschien wat over het hoofd?
Nu heb ik een:
AMD 2500+ Barton gemaakt voor week 43 in 2003. (dit zou dus een processor zonder lock moeten zijn). Op deze processor zit een Zalman CNPS7000B-Cu cooler.
Daarbij heb ik een Asus A7v880 moederbord.
Daarnaast 2 reepjes van 512 (3200/400mhz) in dualchannel verband van Kingston.
Een asus FX 6600 GT Pro AGP.
Ik had zo'n idee dat dit allemaal redelijk overclockbaar zou moeten zijn.
Nou had ik eerst geprobeerd om via de bios mijn fsb van 166 naar 200 te zetten.
Met deze instelling kan ik wel gewoon in windows komen maar zodra mijn pc een beetje aan het werk moest ging het mis. Ik dacht dat dit misschien aan mijn voeding zou kunnen liggen dus heb een nieuwe Zalman ZM400B-APS voeding (400 watt) gekocht. Dit mocht helaas niet baten.
Nu ben ik eens flink bezig geweest met de pinmod maar ook hier mee loopt mijn systeem niet stabiel. Dit vind ik persoonlijk erg raar want mijn temperatuur komt niet boven de 42 C en de hardware die ik heb zo dit ook makkkelijk aan moeten kunnnen.
Nu heb ik ook geprobeert om met kleine stapjes te gaan overclocken maar ook dan loopt mijn systeem niet stabiel.
Zou iemand mij kunnen helpen... Zie ik misschien wat over het hoofd?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 17:00 ]