Toon posts:

Vegen op beeldscherm.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over mijn beeldscherm. Deze is een tijdje geleden schoongemaakt met glassex en dat wel meerdere keren. Nu zitten er allemaal vegen en een soort krassen op het beeldbuis. Vvoordat ik een nieuwe ga kopen, is mijn vraag: is het mogelijk alleen het beeldbuis van een monitor te vervangen en zoja hoe duur is dat dan ?

Ik ben in het bezit van een philips brilliance 109p monitor.

Bvd
FB2000

Verwijderd

Met Glassex op zich kan je geen krassen maken. En normaal ook geen vegen.

Het kan natuurlijk wel als je een vuile doek gebruikt hebt...

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-08 16:05
De beeldbuis is in principe het scherm compleet behalve de behuizing. Je kan dus beter een nieuw scherm kopen. Ook is het erg ingewikkeld een beeldbuis te vervangen.

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 21:52
op een CRT monitor zit over het algemeen een soort (bescherm) laagje op de beeldbuis.
als je die met glassex schoonmaakt, haal je doe beschermlaag eraf... dus gewoon verneukt lijkt me zo.

daarom zijn er gewoon monitor-cleaners te koop

[ Voor 12% gewijzigd door CRpt3r55 op 13-08-2005 14:45 ]

Etuuuuuh!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:59
En het zal je uiteindelijk alleen maar meer kosten. CRT's kosten tegenwoordig nog maar heel weinig. Misschien dat je eenzelfde nog ergens in een winkel kan vinden door te googlen en anders eens op 2ehandssites kijken (als je echt per se deze monitor weer wil). Anders gewoon een andere :+

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties. Ik denk dat het ook een duur geintje wordt. Ik ben dan ook van plan een tft'tje te kopen.

gr.
fb2000

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:59

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, dat is waarschijnlijk dus de laag die op je scherm zit om hinderlijke reflecties te verminderen.
Die kan niet goed tegen agressieve schoonmaakmiddelen en dan krijg je inderdaad allemaal lelijke vegen over je scherm. Tip: voortaan met speciale monitor-cleaner, of gewoon water en een niet al te ruwe doek.

Wat je evt kan proberen is het scherm nog eens met gewoon een vochtige doek schoonmaken, om te kijken of het echt stuk is, of gewoon vies ofzo.

En als het echt niet weggaat kan je ook nog proberen om met glassex oid die hele laag weg te poetsen. Dan ben je ook van die vegen af en hoef je geen nieuwe monitor te kopen.. Alleen zal je dan wel wat sneller last hebben van spiegelingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 13-08-2005 15:30 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1