Ik heb sinds twee weken een vreemd probleem. Als ik mijn computer aan laat staan en er draait een programma dan begint de luidspreker na een aantal minuten als een gek te piepen, een lange irritante toon die ongeveer 3 minuten aanhoudt. Daarna is de herrie weer over. Na een tijdje begint het gekrijs weer opnieuw. Ik heb geen flauw idee waar dit aan kan liggen. Tot een aantal weken geleden had ik nergens last van. Het enige dat veranderd is, is het installeren van een nieuwe ethernet kaart.
De temperatuur sensor geeft een temperatuur aan van een graad of 35, dus dat is zeker niet de oorzaak. Het lijkt alsof de PC op stand-by wil springen maar dit op een of andere manier wordt tegengehouden. Als hij op stand-by springt hoor je één korte toon en schakelt de computer de overbodige resources uit.
Ik heb nu maar de verbinding tussen het MoBo en de speaker losgehaald om van het irritante geluid af te zijn.
Wie heeft er een oplossing voor dit probleem?
Systeem:
Asus P5a
AMD k6-2 500
128 MB geheugen
PCI ethernet kaart
ISA ethernet kaart
20 GB harddisk
Voodoo 3 2000 AGP
Windows 98
De temperatuur sensor geeft een temperatuur aan van een graad of 35, dus dat is zeker niet de oorzaak. Het lijkt alsof de PC op stand-by wil springen maar dit op een of andere manier wordt tegengehouden. Als hij op stand-by springt hoor je één korte toon en schakelt de computer de overbodige resources uit.
Ik heb nu maar de verbinding tussen het MoBo en de speaker losgehaald om van het irritante geluid af te zijn.
Wie heeft er een oplossing voor dit probleem?
Systeem:
Asus P5a
AMD k6-2 500
128 MB geheugen
PCI ethernet kaart
ISA ethernet kaart
20 GB harddisk
Voodoo 3 2000 AGP
Windows 98