[Linksys WAG54G] Geen verbinding met Xs4all via kpn

Pagina: 1
Acties:

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik heb sinds vandaag een nieuwe linksys adsl gateway/router annex A aangeschaft. Dit om mijn usb modem te vervangen en om zo meerdere computers op dezelfde internet verbinding te kunnen laten werken.

Ik kan alleen met geen mogelijkheid verbinding krijgen via het linksys modem. Alle instellingen zijn na mijn weten goed. Hieronder te zien in het screenshot, ik heb al contact opgenomen met xs4all over dit probleem, maar ook zij vertelden mij dat de instellingen zo kloppen. En dat het op deze manier zou moeten werken (maar zij ondersteunen natuurlijk officieel geen linksys spullen, daarvoor moet ik bij linksys zelf zijn, maar die helpdesk is dicht op zaterdag/zondag),

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0YwAjA!0eQUkimpuRtH5YIqULj1I**YvTwS0GYSVwnqXJqNxDmAKMDYXaK3vdh77XjRNM6teXyXYXNq9yR4n0U1Kk3qhdisJ5BFGWagFtf20S1!uz*2tcGkJ28aQEq!Z8RD45dk!Xdc7HQf8wNYRPSA/linksys%20instellingen%20basic.PNG?dc=4675534825761473397

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0ZgDrAiEgXr8impuRtH5YIqULj1I**YvTwS0GYSVwnqU9fgBtJHG!4s6vvn59Y6IYm!kwJtPCVljAh5fQgfluTgGm0YN4qCH3OZOIHOQ*CRdT34W8wtpav5bIDWmUH1NjyevMhODSudj3BPFZ46ie9Q/linksys%20instellingen%20advanced.PNG?dc=4675534825924672610

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0SwDrAmgWVFpqdI!37DZlnt4*S2ntDUZWjjbM5vcDggM!vCanbq8RcW5U1KdyQ3egHrINzYwlWRwfZG4Wm5G3y2H!vVxIYSIvzegw7*B87de27gi0tESVtw/status.PNG?dc=4675534826070372217

Wireless werkt overigens prima. Alleen de lampjes van DSL internet gaan dus niet branden.
Op het moment dat ik de telefoonkabel weer op het usb modem aansluit heb ik direct weer internet.

Dingen die ik geprobeerd heb:
- @xs4all naar > xs4all-adsl-basic
- xs4all helpdesk gebeld.

Iemand die iets fouts ziet in het bovenstaande? De andere topics gaven we hulp maar die instellingen had ik al precies zo staan 8)7

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Race Eend schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:19:
Alleen de lampjes van DSL internet gaan dus niet branden.
Zelfs met alles fout ingesteld moet je DSL-lampje gaan branden. Doet het dat niet, dan heb je een fout in het stuk tussen IS/RA en modem. Juiste splitter? Kabeltjes goed? Probeer het eens zonder splitter direct op het IS/RA (in de meterkast ofzo..). Dat lampje moet gaan branden, hoe dan ook.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Race Eend
Burne schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:24:
[...]

Zelfs met alles fout ingesteld moet je DSL-lampje gaan branden. Doet het dat niet, dan heb je een fout in het stuk tussen IS/RA en modem. Juiste splitter? Kabeltjes goed? Probeer het eens zonder splitter direct op het IS/RA (in de meterkast ofzo..). Dat lampje moet gaan branden, hoe dan ook.
Ga ik proberen, modem ff beneden in de meterkast te zetten ofzo. Maar wel raar dat het met het usb modem op zolder met dezelfde telefoonkabel meteen weer goed werkt.
Splitter is dan gewoon in orde toch? en kabel ook neem ik aan?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Race Eend schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:18:
[...]

Ga ik proberen, modem ff beneden in de meterkast te zetten ofzo. Maar wel raar dat het met het usb modem op zolder met dezelfde telefoonkabel meteen weer goed werkt.
Splitter is dan gewoon in orde toch? en kabel ook neem ik aan?
Zou je wel verwachten maar voor optimaal resulaat wil je een ethernet modem (die je dus nu hebt) boven een USB modem verkiezen. En plaatsen zonder verlengkabels op de telefonie kabels bij je ISRA (meterkast dus blijkbaar daar).

't Zou wel moeten werken op die lange kabel als je USB modem ook gewoon werk. Mits je misschien (ongebruikte)aftakkingen hebt voor je modem en/of voor je splitter waar je met je USB modem misschien minder hinder van ondervindt.

En brandt het DSL lampje wel eigenlijk? Heb je niet een modem voor 't verkeerde lijntype gekregen/gekocht?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Race Eend
bjck schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:35:
[...]

Zou je wel verwachten maar voor optimaal resulaat wil je een ethernet modem (die je dus nu hebt) boven een USB modem verkiezen. En plaatsen zonder verlengkabels op de telefonie kabels bij je ISRA (meterkast dus blijkbaar daar).

't Zou wel moeten werken op die lange kabel als je USB modem ook gewoon werk. Mits je misschien (ongebruikte)aftakkingen hebt voor je modem en/of voor je splitter waar je met je USB modem misschien minder hinder van ondervindt.

En brandt het DSL lampje wel eigenlijk? Heb je niet een modem voor 't verkeerde lijntype gekregen/gekocht?
Ja dat is het probleem dus denk ik, het DSL lampje brand gewoon niet, geen enkele knipper oid, heb hem dus nog geen seconde groen gezien. Zoals je ook ziet zijn de connect/disconnect knopjes ook grijs in de setup. Ik heb ook al de kabel paar keer in/uit gedaan, maar er is geen contact what so ever, lijkt me daarom ook weinig zinvol om de firmware upgrade uit te voeren, en denk dat het eerder iets hardwarematigs is, met een zeer kleine kans dat het de kabels zijn.

Er zijn tussen de splitter en het usb (en dus nu het ethernet modem), geen andere vertakkingen, naar mijn weten, maar omdat het niet bij mij thuis is maar bij mijn oom is dat niet 100% zeker en moet ik dat van de week als ik hier misschien wat goede tips gehad heb, even langs om het 1 en ander nog te controleren.

[ Voor 7% gewijzigd door Race Eend op 13-08-2005 21:42 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Naar mijn weten is die RFC 2364 niet goed... Die komt me in ieder geval absoluut niet bekend voor.
Er zou nog een andere optie met RFC moeten zijn, die zou wel moeten werken.

• bjck
PPPoA is wel de juiste ;)

En je zal eerst opzoek moeten naar een brandend DSL lampje. Mogelijk dus foutieve modem voor verkeerde lijntype of een hele oude firmware, je zou het kunnen proberen na controle van lijntype van 't modem. Of modem even op een andere lijn testen of hij niet defect is gewoon.

Misschien heeft je oom wel ISDN + DSL en heb je een annexB modem nodig ;)

In geval van ISDN heb je overigens nooit vertakkingen voor of na je splitter. Gezien je dan je splitter voor je NT1 moet aansluiten en automatisch je telefonie alleen werkt achter de NT1 gaat dat bij iedereen wel goed. Op het aansluiten van de splitter na de NT1 of huiscentrale na dan ....

[ Voor 41% gewijzigd door bjck op 13-08-2005 21:56 ]

• Race Eend
bjck schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:54:
PPPoA is wel de juiste ;)

En je zal eerst opzoek moeten naar een brandend DSL lampje. Mogelijk dus foutieve modem voor verkeerde lijntype of een hele oude firmware, je zou het kunnen proberen na controle van lijntype van 't modem. Of modem even op een andere lijn testen of hij niet defect is gewoon.

Misschien heeft je oom wel ISDN + DSL en heb je een annexB modem nodig ;)

In geval van ISDN heb je overigens nooit vertakkingen voor of na je splitter. Gezien je dan je splitter voor je NT1 moet aansluiten en automatisch je telefonie alleen werkt achter de NT1 gaat dat bij iedereen wel goed. Op het aansluiten van de splitter na de NT1 of huiscentrale na dan ....
Maar het is 100% geen isdn thuis daar en het is 100% zeker een Annex A router, staat met koeienletters op de doos :)

Helaas heb ik hier thuis wél isdn en dan kan ik dat modem ook weer niet testen, schiet niet erg op hier, ik ga eerst maar eens proberen hem direct op de splitter te zetten in de meterkast.. met een standaard stukje telefoonkabel.

• bjck
Nooit op de doos kijken maar op de modem zelf of in het menu. De doos sluit je immers niet aan maar de modem ;)

Er kan altijd een verkeerd modem in de verkeerde doos gekomen zijn.

• Race Eend
bjck schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 22:37:
Nooit op de doos kijken maar op de modem zelf of in het menu. De doos sluit je immers niet aan maar de modem ;)

Er kan altijd een verkeerd modem in de verkeerde doos gekomen zijn.
Mailtje van mn oom:
Ik heb het volgende gedaan. Mijn splitter zit in de meterkast en daar gaat 1 draad van het KNP-kastje in en twee draden output, telefonie en ADSL. Aangezien de output rechtstreeks het plafond in gaan kan ik helaas niet zien welke voor wat is. Ik dus met het korte telefoonkabeltje beide uitgangen maar geprobeerd maar er ging helaas geen DSL/internet lampje branden.

Ik heb ook de router/modem even bekeken maar kan geen enkele aanwijzing vinden dat het om een analoge versie gaat, alleen het typenummer WAG54G (versie 2) staat op de voor en onderzijde, tevens staat er op de onderzijde een nummer met barcode voor S/N of MAC.
Morgen maar eens met linksys bellen en hun dit topic voorschotelen! Of is er nog iemand die een tip heeft voor me? :)

• bjck
Misschien is het in het menu ergens te vinden bij status of het annexA of annexB is.

Verwijderd

kijken of je een versie 1.2 hebt. Firmware upgraden laatste optie. Daarna terug sturen en om een versie 2.0 vragen. 1.2 heeft mega veel problemen... Suc6.
Pagina: 1