[XP] Remote desktop snelheid boosten, geschikt voor video?*

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
goeiemiddag ppl,
het progje remote desktop mstsc.exe is echt superhandig en ik gebruik het nu zelfs in mijn 'thuisnetwerkje'. voor het beeld: er staan hier 2 computers met maar 1 scherm en 1 toetsenbord enzo.
remote desktop refreshed het beeld iets van 2 keer per seconde denk ik, er is iets in het progje wat de snelheid inhibeert.
lang verhaal kort houden: hoe kan ik remote desktop meer bandbreedte geven?

http://specs.tweak.to/12504

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

MSTSC starten | Opties | Gebruikerservaring...

Daar kan je de prestaties aanpassen, maar betwijfel of het wat uitmaakt voor de snelheid. Wellicht heb je andere (lees: netwerk-) problemen?

Heb je je basis netwerk-configuratie al doorgekeken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• autodidact
ja sorry, vergeten te vermelden, maar dat had ik al op T1/lan netwerk staan. doet eigenlijk geen bal.
verder draait het netwerk hier als een zonnetje, als ik ftp van de 1 naar de ander gaat het met meer dan 6mbyte/seconde :)

wat ik had geprobeerd is die exe openen met kladblok en dan zoeken naar iets van een limiter,.. leverde dus niet veel op

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
RDP draaid op een 1 Mb lijntje al prima vloeiend; wat voor processor zit er in?

[ Voor 11% gewijzigd door avon op 13-08-2005 14:25 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:45
Ik gebruik zelf een ander programma, dat werkt gewoon real time. Ik neem dan soms gewoon de computer beneden bij ons over, omdat ik te lui ben om er naar toe te lopen :P Het heet NetOp Remote Control. Het kost wel iets, maar dan heb je ook wat :D

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

Zoals avon al aangeeft hoort het prima vloeiend te werken op 1MBit.. is je netwerk wel helemaal in orde? Probeer es een ping naar die andere pc of stuur eens een aantal MB's over om te kijken wat de snelheid is.

Ook radmin, werkt voor dit soort doeleinden prima, www.radmin.com geloof ik

[ Voor 20% gewijzigd door Rodyman op 13-08-2005 15:01 ]

• autodidact
ik heb een amd athlon thunderbird 1400 mhz 512 sdram geforce 3 ti200 deluxe v8200 asus met 2 netwerkkaarten, zeker 10mbit waarschijnlijk 100 mbit. en me nog snellere 3700+ san diego. tis hier allemaal 10 mbit verbindingen, ik heb remote desktop op zeker wel 30 pc's gedaan hier in de omgeving, en het is NOOIT vloeiend: probeer maar eens een filmpje te kijken, of luister maar eens naar wat mp3's , je kunt horen dat je kwaliteit verliest.
het ligt dus zeker weten aan het programma zelf, niet aan de hardware of andere software. het had gekunt dat iemand ff snel wist hoe remote desktop echt realtime te krijgen.
bedankt voor de responses anyway tnx

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik vermoed dat je het hier over WindowsXP hebt dus dat zet ik even in je topic titel :)

Verder klopt het dat audio/video over remotedesktop niet echt lekker werken :)

• autodidact
nee maar dat zou hardware matig dus zeker wel moeten kunnen dacht ik zo, dus een 'tweakje' (hiha!) zou koel zijn. Het progje is 5 mb maar mijn kennis houd al snel op nadat ik het in kladblok heb ge-opend

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je moet dit dan meer op de 'server' gaan zoeken - bv. met de settings in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\Wds\rdpwd\Tds\tcp zou je eens kunnen gaan spelen om te zien of bv. OutBufDelay verlagen je betere performance geeft op een LAN en zo zijn er nog een hele zooi registry entries ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

elevator schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:50:
Verder klopt het dat audio/video over remotedesktop niet echt lekker werken :)
Audio an sich nog wel, ik kan zonder problemen Winamp met 160bitrate files luisteren via RDP (over 100Mbit lan)...
Das een vrij constante stream natuurlijk zonder grafische updates.
Video wordt inderdaad lastig (repaints).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• autodidact
BackSlash32 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:37:
[...]

Audio an sich nog wel, ik kan zonder problemen Winamp met 160bitrate files luisteren via RDP (over 100Mbit lan)...
Das een vrij constante stream natuurlijk zonder grafische updates.
Video wordt inderdaad lastig (repaints).
dat staat in winamp ja, dat zend winamp uit, maar dat komt niet aan. serieus je kunt het makkelijk horen, of meet je data-verkeer. of neem het van mij aan :).
ik heb beetje zitten prutsen in me reg. maar ik ben daar te onervaren me om iets te bereiken. ik zal eens een ander progje proberen of het gewoon accepteren. gewoon ff downloaden kan natuurlijk ook altijd nog. dank voor het denk-werk :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

autodidact schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 02:18:
dat staat in winamp ja, dat zend winamp uit, maar dat komt niet aan. serieus je kunt het makkelijk horen, of meet je data-verkeer. of neem het van mij aan :).
Volgens mij snap je dan niet helemaal hoe RDP z'n werk doet.
Je kan in je client namelijk opgeven of ook geluid over RDP geredirect moet worden : tab local resources > bring sound to this (de RDP client) computer.

het dataverkeer van een 160/192Bits mp3 track is zo'n 18KB/sec, dit wordt ook door je RDP-Audio emulatiedriver verwerkt over diezelfde stream waar je beeldinfo overheen komt.
Je zou het dus zelfs over een ADSL 256Kbit lijn nog kunnen gebruiken.

Werkt prima hier, dus ik vermoed dat jij iets verkeerd ingesteld hebt staan dan :)

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 14-08-2005 13:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ben even een paar dagen naar de Ardennen geweest, vandaar de wat late reactie.

Maar als je video wil gaan spelen via het netwerk waarom deel je dan niet gewoon de schijf?
Dan werkt het prima; zelfs over 10 Mbit. Het RDP gebeuren is bedoeld voor Remote Desktop acties.
(Daarbij kan je denken aan het uitvoeren van updates voor servers op locatie.)

[ Voor 27% gewijzigd door avon op 18-08-2005 19:11 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DirectX (DirectShow) over RDP/Citrix-verbindingen (ook op een 100Mbit switched LAN) is erg tricky om voor elkaar te krijgen. Tot op heden raden wij al onze klanten af om dit te implementeren en zetten dan liever (voor de performance) een aparte server neer voor streaming-media.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 18-08-2005 19:16 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

autodidact schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:11:
goeiemiddag ppl,
het progje remote desktop mstsc.exe is echt superhandig en ik gebruik het nu zelfs in mijn 'thuisnetwerkje'. voor het beeld: er staan hier 2 computers met maar 1 scherm en 1 toetsenbord enzo.
remote desktop refreshed het beeld iets van 2 keer per seconde denk ik, er is iets in het progje wat de snelheid inhibeert.
lang verhaal kort houden: hoe kan ik remote desktop meer bandbreedte geven?
dit gaat zowieso niet lukken, rdp performance zakt al dramatisch als je een niet-ms (of liever niet ms-compatible) programma gebruikt. Rdp werkt zo goed omdat het geen grafische dingen overstuurt (zoals bijv. vnc, rdmin etc). Als je een explorer opstart worden dus niet "het window" overgestuurd, maar als een dirlist (aka txt), en die tekst wordt weer aan de clientside in "een window" gestopt. Zodra je een programma opstart zonder bekend formaat, worden dus wel bitmaps overgestuurd wat resulteert in traagheid.
Pagina: 1