Toon posts:

[MSI6511]spontane shutdowns in WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

dit is mijn eerste post, dus ik hoop dat ie goed staat.
Mijn probleem, wel ik heb een pc die zich continu uitschakelt nadat windows geladen is.
Er gebeurt een 'nette' shutdown, zijnde hij valt niet bruusk uit ofzo maar logt af en dan sluit dan mooi af. Eerst dacht ik terug aan een virus maar na tonnen antivirus, een format blijft dit probleem.

Dan dacht ik het geheugen maar na afstoffen, verplaatsen van geheugenbank, en memtest te laten runnen, sluti ik dit ook bijna uit.

Ik heb de case open gelaten, dacht aan temperatuur maar ook dit bleek het niet te zijn.

Mijn idee, (correct me if i'm wrong) , Door ' een slecht contact' wordt er op het mobo een signala gegenereert die windows triggert omzichzelf uit te schakelen. Want bij memtest blijft de pc uren draaien! Iemand enige suggesties omtrent deze pc of dit probleem? Kan het toch nog de voeding zijn of zou het iets zijn met de startknop en contacten??? Iemand tips?

het gaat om het volgende mobo: http://www.uktsupport.co.uk/pb/mb/explorer.htm

alvast heel fel bedankt!!!

Koen.

Verwijderd

Het kan inderdaad 'kortsluiting' zijn op je power on aansluiting, als diekort aangetikt wordt schakelt hij weer uit.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
elevator in "help!! pc sluit steeds automatisch af :("

Hier staan wel wat linkjes bij die interessant zullen zijn. Windows die opnieuw opstart komt namelijk wel vaker voor. ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ah, de MSI-6511 'Explorer' :z

Twee ontwerpfouten bij dit bord kunnen leiden tot wat je ervaart:

- dit bord is met een zeer bescheiden voltage regulator uitgevoerd. Zelfs was er last van uitval, ondertussen mogen we van ouderdomskwalen spreken en kan het zijn dat onder Windows (wanneer o.a. VGA ook op volle toeren moet draaien) eenvoudigweg teveel stroom getrokken wordt door de onderdelen en dat de voltage regulator over z'n nek gaat :X
- om het nog leuker te maken, MSI had anno 2000/2001 volop last van brakke condensatoren. Mogelijk hebben een of meerdere condensatoren op het bord het begeven. Zie andere topics over MSI en condensatoren, je vindt foto's genoeg van waarop te letten.

Met het eerste punt hangt ook samen dat (zoals op de site waar je naar linkt gemeld wordt) er twee versies van dit bord zijn die verschillen in de voltage regulator. Er is een 'Duron only' versie en een 'Athlon & Duron' versie. Het verschil zit hem in hoeveel stroom de CPU mag trekken. Als je een 'Duron only' versie hebt (zelfs met de originele Duron), is het zo goed asl zeker dat daar het probleem zit. Zelfs bij Packard Bell hebben ze binnen een paar maanden van het begin van verkoop van deze dingen ingesteld dat alle 'Duron only' borden met kuren vervangen worden door de 'Athlon & Duron' versie omdat uitval op de 'Duron only' te hoog was :X

Edit:
Even topictitel wat verduidelijkt

Oslik blyat! Oslik!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
Heb je niet gewoon het blaster-virus? :+ Die geeft soortgelijke problemen, alleen krijg je dan een scherm dat je computer binnen 1 minuut wordt uitgeschakeld. Misschien is een verse install dan een idee? Ben je gelijk van alle rotzooi verlost...

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het geod begrijp, de shutdown gebeurt in Windows omdat daar max stroom getrokken wordt? Dat dit gebeurt na zoveel jaar is waaschijenlijk door ouderdom, maar je kunt dus niet 'verhinderen' door een tweak dat Windows dit detecteert en de boel probeert af te zetten?

Iemand een rechtstreeks linkje naar die fotopagina met lekkende C's ?

thnx

Verwijderd

Mijn probleem, wel ik heb een pc die zich continu uitschakelt nadat windows geladen is.
Er gebeurt een 'nette' shutdown, zijnde hij valt niet bruusk uit ofzo maar logt af en dan sluit dan mooi af. Eerst dacht ik terug aan een virus maar na tonnen antivirus, een format blijft dit probleem.
RPC exploit , Firewall installeren... Of je internetconnectie er eens uithalen en dan opstarten. Wedden dat hij niet afsluit ? :)

Verwijderd

Topicstarter
wel ik heb al een format gedaan van het netwerk gehaald, enz,

volgens mij is het zoals men zei een puur hardware probleem, op het mobo.
Nu zou het wel tof zijn als er een 'tweak' bestond om windows niet te laten triggeren hierop waardoor ie het misschien soms moeilijk krijgt maar toch blijft draaien, is dit mogelijk??
het is trouwens geen Duron maar een Athlon die erop zit

groeten

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:46:
Nu zou het wel tof zijn als er een 'tweak' bestond om windows niet te laten triggeren hierop waardoor ie het misschien soms moeilijk krijgt maar toch blijft draaien, is dit mogelijk??
Nee, want als het een hardware probleem is (zoals lekkende elco's), kun je nog zulke goede programma's schrijven, uitvallen doet hij toch wel.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:46:
wel ik heb al een format gedaan van het netwerk gehaald, enz,

Denk het ook dan :)
Euhm, ja, die bestaat, het heet MS-DOS :+

Verder is XP (terecht) erg gevoelig mbt hardwarefouten. Met Win98 zou je langer door kunnen werken, maar met datacorruptie en andere ongein dat nog erger is dan gewoon een duidelijke reboot.
het is trouwens geen Duron maar een Athlon die erop zit
Dat is de CPU die erop zit, maar welk versie moederbord heb je :?

De www.uktsupport.co.uk - link geeft duidelijk aan welke partnummers bij welke versie horen en hoe je het aan de layout van MOSFETs en condensatoren kunt zien :7

Controleer ook gelijk even je condensatoren, daar kan het ook aan liggen...
groeten
Wij tweakers doen elkaar constant de groeten, dat hoef je echt niet onder iedere post te zetten :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1