[XP] Pro SP2 Installeren, code werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-03 21:02
Hallo,

Ik heb hier nu 150 IBM T23's staan met een OEM XP Key.
Wanneer ik nu Windows XP installeer, zit ik met het probleem dat hij de key niet accepteert.
Zowel niet onder een corporate als onder een gwone win XP installatie.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 15:24

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je hebt je eigen antwoord al gegeven. Je hebt keys voor een OEM versie, en je installeerd een corporate of normale versie...
Als je een OEM versie installeerd lukt het wel.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voortaan toch maar een RIS install maken met een van tevoren gebackupte i386 dir van de HD getrokken? :)
En met dergelijke aantallen denk ik dat je (buiten de t23's) toch ook wel andere clientPCs hebt waar je een VLK voor hebt, als die VLK niet meer met SP2 werkt zou je toch eens met MS moeten bellen waarom dat dat zo is.

Misschien is die key dan wel gelekt?

[ Voor 56% gewijzigd door alt-92 op 13-08-2005 14:05 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Stefan53xx
Zijn er OEM installatie cd's beschikbaar voor deze versies dan?
Ik heb hier namelijk alleen de Corporate en de gewone XP Versie.
Ben wel benieuwd waar ik me deze OEM installatie cd's kan bemachtigen.
Heb dus wel de legale keys..

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

8)7

Je hebt dus duidelijk niet goed opgelet he? :P

IBM/Lenovo levert al jáááren geen CDs meer mee maar werkt met Pre-installed OEM setups.

Hierbij staan de installatiebestanden al op de HDD en bij de eerste startup bepaal je of je een EN-US of NL OEM XP versie gaat gebruiken.
Ook geen recovery CDs overigens.

Je zal dus een verse IBM doos moeten pakken en daar de i386 dir vanaf trekken (doe ik standaard bij elke seriedoos die hier binnenkomt).

IBM doet 't zo, HP doet t zo...

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 13-08-2005 14:13 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je beheert 150 desktops en weet niet eens dat een "corporate" versie een term is die is uitgevonden in de warez scene en niet in het bedrijfsleven? :)

In ieder geval - je zal een matchende Windows installatie moeten hebben bij je key :)

• Stefan53xx
BackSlash32 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:12:
8)7

Je hebt dus duidelijk niet goed opgelet he? :P

IBM/Lenovo levert al jáááren geen CDs meer mee maar werkt met Pre-installed OEM setups.

Hierbij staan de installatiebestanden al op de HDD en bij de eerste startup bepaal je of je een EN-US of NL OEM XP versie gaat gebruiken.
Ook geen recovery CDs overigens.

Je zal dus een verse IBM doos moeten pakken en daar de i386 dir vanaf trekken (doe ik standaard bij elke seriedoos die hier binnenkomt).

IBM doet 't zo, HP doet t zo...
Ok,

Sorry maar misschien had ik erbij moeten vermelden dat het om gebruikte notebooks gaat :O , die bij de leverancier allemaal stuk voor stuk gewiped zijn.

Elevator,

Hoe kom ik er dan achter welke windows xp versie matchend is met de bijbehorende code?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DjStefan schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:12:
Ok,

Sorry maar misschien had ik erbij moeten vermelden dat het om gebruikte notebooks gaat :O , die bij de leverancier allemaal stuk voor stuk gewiped zijn.
Dat was wel zo handig geweest wellicht :)
Hoe kom ik er dan achter welke windows xp versie matchend is met de bijbehorende code?
Lees goed wat je hierboven quote.
Daar staat het antwoord duidelijk genoeg in.

Pagina: 1