[Web] Passport validation

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik ben bezig met een site waar mensen hun microsoft passport.net (MSN account) kunnen koppelen aan hun account,
Echter omdat dit passport account op verscheidene plaatsen wordt gebruikt waar ik geen valse adressen wil, zoek ik een manier om te checken of een passport.net account wel echt bestaat...

Weet iemand een trukje om dit te checken? misschien een microsoft site die ik kan aanroepen met het passport en die dan laat merken of hij wel valid is ?
Het liefst in PHP

Bedankt,
TB

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-04 16:44
en wat heb je zelf al gedaan om voor een oplossing te zoeken ?

Verwijderd

www.passport.net
en evt msdn.microsoft.com

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er stond zeker niks bij tussen [google=microsoft passport validation]? Volgens mij is de eerste hit meteen raak. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Wat ik zelf al heb gedaan?
Gekeken naar een of andere .net api voor asp.net, maar daar snapte ik de ballen van (sorry :()
Heb trouwens wel een simpele email checker gemaakt met regexp.
Ook heb ik al rondgekeken op passport.net, maar die geeft niet aan of een adres bestaat of niet als ik inlog met een leeg wachtwoord... (Geeft altijd "The e-mail address or password is incorrect. Please retype the e-mail address and password, or sign up if you haven't already done so. Need help signing in?"),
en de "wachtwoord vergeten" link moet je een plaatje overtypen, en dat kan PHP niet :P

[ Voor 29% gewijzigd door TheBlasphemer op 13-08-2005 13:54 ]

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:34
TheBlasphemer schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:53:
Zonde van je tijd, die zit standaard al in ASP.NET :+.

Overigens, wil je nou een passport account koppelen of wil je nou een 100% garantie dat een e-mailadres bestaat :?.

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 18:32
Wat ik zelf al heb gedaan?
Gekeken naar een of andere .net api voor asp.net, maar daar snapte ik de ballen van (sorry :()
Ook heb ik al rondgekeken op passport.net, maar die geeft niet aan of een adres bestaat of niet als ik inlog met een leeg wachtwoord... (Geeft altijd "The e-mail address or password is incorrect. Please retype the e-mail address and password, or sign up if you haven't already done so. Need help signing in?"),
en de "wachtwoord vergeten" link moet je een plaatje overtypen, en dat kan PHP niet :P
Je kan dan toch beter in een keer ook het wachtwoord checken? Anders is het emailadres wel van een passport account, maar weet je nog niet of het wachtwoord klopt.

Dus:
1) Laat mensne hun gegevens invoeren + passport account + wachtwoord
2) Online checken of passport valid is
3) Zo ja: account aanmaken!

edit: dan kun je je hele regexp ook weglaten, je test tenslotte of het een bestaande account is op een andere server.

[ Voor 8% gewijzigd door mocean op 14-08-2005 12:22 ]

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 19:54

Bosmonster

*zucht*

Waarom zou dat in PHP niet kunnen?

Anyway: Lijkt me niet dat je zomaar MS passport account info op mag gaan vragen. Daar heb je waarschijnlijk een licentie voor nodig en moet dan ook via de Passport service/servers verlopen.

Bovendien zou ik het als gebruiker erg vreemd vinden als er ineens naar Passport gegevens gevraagd werd (sterker nog, ik zou het melden bij MS als poging tot het stelen van gegevens) door een site die daar blijkbaar niet direct aan gelinkt is. Een Passport account kan ook allerlei betalings/cc/abonnements gegevens bevatten...

[ Voor 53% gewijzigd door Bosmonster op 14-08-2005 13:21 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-04 16:44
Dennis schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:05:
[...]

Zonde van je tijd, die zit standaard al in ASP.NET :+.

Overigens, wil je nou een passport account koppelen of wil je nou een 100% garantie dat een e-mailadres bestaat :?.
Het garandeerd niet 100% dat een email bestaat!, ik heb ook nog een .Net passport waarvan het 'domein' al lang niet meer bestaat, maar het passport nog wel geldig is. Dus om email validatie hoef je het niet te doen, stuur dan een emailtje met een activeringslink naar de gebruiker en dan heb je heel wat meer zekerheid, want 'fout' email adres ingevuld -> geen email ontvangen -> geen account kunnen activeren..
Pagina: 1