Toon posts:

Zoek een soort versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas geleden een LCD TV gekocht en deze staat aangesloten op mijn pc in mijn kamer.

Ik heb ook nog een 5.1 surround setje van Logitech met de SoundBlaster Live! 5.1 Digital.
Nu zoek ik iets waarmee ik het volgende kan toepassen

Input voor:
PlayStation 2 (Optical/Digital)
LCD TV (Rood+Zwarte plug)
Geluidskaart PC (3 jackets, zwart, oranje en groen)
Optioneel -> Hoofdtelefoon ingang

Output
Naar mijn 5.1 set (3 jackets, zwart, oranje en groen)

Hij moet dus het volgende ondersteunen:
- Afstandsbediening om geluid van afstand de bedienen
- Overschakelen naar PS2, TV of PC
- 5.1 Ondersteuning (minstens) (evt. 2.0 upsamplen naar 5.1 zou fijn zijn)
- Indien mogelijk, hardwarematige DTS decoder

Ik weet dat de Topic titel niet echt duidelijk is, maar ik weet em ook niet duidelijker te maken :)

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 17:32
Ik denk dat je niet zo makkelijk een versterker zult vinden die aan jou eisen voldoet, er zijn namelijk geen (weet het niet zeker) versterkers die een output hebben voor 3 jack pluggen. de Versterkers die ik ken met een pre out hebben ipv 3 jacks 6 tulp stekkers. Ik denk dat het lastig word om een versterker met jou eisen te vinden.

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Dit zijn vrij simpele eisen dacht ik zo.
Het jack-tulp probleem is geen probleem, verloopjes zijn er genoeg.

Zoek een goede av-receiver, 2e-hands heb je die al voor weinig.

Kijk bv eens naar pioneer receivers, fijne prijs/kwaliteit.
(of conrad eigen merk ofzo)

Anything goes !!

Verwijderd

Zjosh schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:54:
Ik denk dat je niet zo makkelijk een versterker zult vinden die aan jou eisen voldoet, er zijn namelijk geen (weet het niet zeker) versterkers die een output hebben voor 3 jack pluggen. de Versterkers die ik ken met een pre out hebben ipv 3 jacks 6 tulp stekkers. Ik denk dat het lastig word om een versterker met jou eisen te vinden.
Maar het is wel heel gemakkelijk om tussen die jackplugjes een verloopstekkertje te zetten. dan heb je dat probleem ook opgelost. dan voldoen de meeste versterkers wel.

Bij de meeste heten die ingangen alleen cd-speler, tape1 en tape2. Maar als je dat geen probleem vindt, dan voldoen eik alle versterkers met een 5.1 uitgang wel zou ik zo zeggen. maar ik zou gewoon naar een audiozaak gaan. Dan kun je ook zien wat er ligt en er eventueel naar luisteren.

Verwijderd

misschien is het meer zoiets dat je zoekt:

Creative Decoder

Heeft grotendeels hetgeen wat je zoekt, je kunt er meerdere bronnen op aansluiten en heeft redelijk wat aansluitingsmogelijkheden (en bevat ook een DTS decoder).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:07:
misschien is het meer zoiets dat je zoekt:

Creative Decoder

Heeft grotendeels hetgeen wat je zoekt, je kunt er meerdere bronnen op aansluiten en heeft redelijk wat aansluitingsmogelijkheden (en bevat ook een DTS decoder).
Kijk dat is precies wat ik zoek!
Ik kijk nog ff verder en hoeveel deze kost..
Bestaan er ook iets goedkopere alternatieven?
€112,- is toch net iets boven mijn budget op dit moment.
rond de €75 zoek ik iets.

als iemand meerdere van dit soort kastjes kent/weet te vinden, posten! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 14:15 ]

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Die creative is de goedkoopste oplossing. Er zijn wel andere decoders, maar die zijn vaak 200 euro of meer en dan heb je aan de rest van de eisen nog niet voldaan. Een goed alternatief is een versterker met dd en dts-decoder. Deze zijn wel iets duurder, maar zijn soms in de aanbieding of tweedehands nog het overwegen waard om wat extra geld aan uit te geven.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Een versterker is opzich tamelijk zonde, want jou 5.1 speakerset heeft een versterker ingebouwd. Het enige wat je nodig hebt is een apparaat waarmee je kunt schakelen tussen verschillende bronnen, en evt. nog decoding.

Is het niet mogelijk om de PS/2 en tv gewoon aan de ingang(en) van je geluidskaart te hangen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
@Orion,

Je hebt inderdaad gelijk.
Ik zocht eigenlijk ook niet een versterker, maar had geen flauw idee wat voor Topic titel ik dan moet kiezen ;)

Ik heb 5 in/uitgangen op mijn geluidskaart.
1x -> Center/Sub/Digital-Out
1x Rear-Out
1x Front-Out
1x Line-In
1x Mic-In

Hiermee lukt het dus niet om zomaar het op mijn geluidskaart aan te sluiten.

Plus dat mijn PS2 een Digital-Out heeft vond ik het wel handig om zonder mijn PC een film te kijken op de PS2, want het beeld gaat via Component dus hoge kwaliteit, alleen het geluid nog jammer genoeg niet.

Ik zoek dus een soort splitter :)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hmm, ja, dan wordt dat indedaard lastiger. Ik dacht dat die 5.1 digital misschien nog een digitale input had ofzo, maar helaas.

Die creative decoder is dan inderdaad exact wat je nodig hebt. Misschien dat er meervan dergelijke apparaten beschikbaar zijn, in een wat gusntigere prijsklasse, maar ik zou er iig niet zomaar eentje kunnen noemen.

Misschien kan je er eentje tweedehands op de kop tikken, of tweedehands een uitgebreidere geludiskaart kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 14-08-2005 12:28 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:21:
Misschien kan je er eentje tweedehands op de kop tikken, of tweedehands een uitgebreidere geludiskaart kopen.
Zat ik ook aan te denken.
Dan moet ik zeg maar een Retail geluidskaart kopen waarbij er zo'n kastje zit.
Is dan een Audigy 2 de oplossing?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Audigy 2 heeft wel digitale ingang enzo, tenminste, de ZS platinum pro.

Pagina: 1