Toon posts:

Schaduw op beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
IK heb mijn oude packard bell a 720 aangesloten op mijn nieuwe pc.
Deze pc heeft een onboard grafische kaart, daar heb ik een asus x series v9520 kaart ingestoken de onboard uitgeschakeld.
Nu heb ik beeld maar ook een irritante schaduw op het hele beeld.
Nieuwe drivers van het scherm geinstaleerd maar de schaduw blijft .
Iemand een idee?
Bij voorbaat dank
Theo

Verwijderd

Maak even een screenshot en bekijk hem op een andere pc/beeldscherm; zie je het dan nog steeds (op de screenshot) dan ligt het aan je videokaart, anders aan je beeldscherm.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus blijkbaar het beeldscherm

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 20:45

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Klinkt als [CRT] ghosting, hetzelfde effect wat je krijgt als je een brakke videokabel gebruikt. Heb je verder nog wat veranderd behalve de kaart [resolutie / refresh rate / kabels etc?]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Topicstarter
Nee , resolutie is het zelfde ,kabel ook , hoe hoger de refreshrate hoe meer schaduw.

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
Hoe oud is de monitor die je gebruikt? Heb er ook 1 staan waarvan het beeld soms groen wordt (masker zit dan net niet goed voor het electronen kanon) en als ik een "subtiele" klap op de zijkant/bovenkant geef doet ie het vaak weer. Misschien gewoon tijd voor een nieuwe monitor of doet ie het op een ander systeem wel gewoon goed? Probeer inderdaad ook eens een andere kabel (als je die bij de hand hebt, en anders bij de buren even lenen :) )

Eigenaar van domoticavergelijken.info

• Orion84
  • Laatst online: 12:59

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb je al geprobeerd om die monitor aan een andere pc te hangen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:17:
Nee , resolutie is het zelfde ,kabel ook , hoe hoger de refreshrate hoe meer schaduw.
Dat geeft aan dat het signaal wat de monitor krijgt brak is, brobeer eens een betere kabel en controlleer of je monitor kabel geen storing krijgt van andere kabels/apparaten.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Orion84
  • Laatst online: 12:59

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, hogere refreshrate beteknt ook dat er binnen in die monitor dingen sneller meoten werken enzo, kan ook zijn dat ie van binnen gewoon versleten is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Orion84 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:19:
Mja, hogere refreshrate beteknt ook dat er binnen in die monitor dingen sneller meoten werken enzo, kan ook zijn dat ie van binnen gewoon versleten is.
Maar dat verklaart niet dat ie het met de oude videokaart goed deed :)

edit: Hmzz, er staat idd nergens dat ie het met een andere kaart goed doet.. Probeer eens een andere vid kaart :)

[ Voor 15% gewijzigd door StarLite op 13-08-2005 18:45 ]

\o/

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:54

BHQ

Dit betekent over het algemeen een enorm brakke kabel / brak uitgangsignaal. Ik had dit een keer op een oude prackard hell pc, daarvan was de videokaart gewoon brak. Op een LAN party zat ik op een brak oud hp scherm dat ook enorme 'rand' achtige schaduw had en dit werd erger als je het aantal hz op een fatsoenlijk aantal zette (minstens 85 dus :))
Pagina: 1