Toon posts:

Draadloos netwerk maakt me gek!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een Wireless access point. Deze heb ik gekocht in de media markt, in combinatie met een d-link Airplus DWL-650+ kaartje.

Ik plugde het wireless access point in de router van mijn vriendin en stopte het PCMIA kaartje in de laptop, en ik had meteen connectie (het kaartje werd onmiddelijk herkend door windows en ze hebben er sprake van dynamische IPs).

Dit alles nam ik twee weken later (haar ouders kwamen thuis, dus logeren was geen optie meer) naar huis, en ik klikte de wireless access point ook hier weer in de router. Ook hier had ik weer heerlijk draadloos internet.

Nu zit ik echter ineens op het draadloze netwerk van onze buren! Iets waar ik totaal niet blij mee ben!

Hier kwam ik achter omdat ik ons thuisnetwerk niet kon benaderen, en dus keek op 'www.watismijnip.nl' naar het internet-IP. Ik zit nu dus momenteel bij de buren ondergebracht onder scarlett en ik wil gewoon op mijn versatel lijn; op MIJN internet!

Ik moet ons netwerk nog WEP-encrypten (zeker nu zie ik het belang ervan in), maar allereerst wil ik terug op mijn eigen netwerk!

Bij het tabblad "draadloze netwerken" onder de eigenschappen van de netwerkkaart zie ik echter alleen maar het wireless access point van de buren!

Hoe tover ik de mijne weer tevoorschijn?

Alvast bedankt! :) _/-\o_

Verwijderd

Misschien staat de SSID broadcast van je AP uit ?
Zou een kwestie zijn van resetten, en monitoren met bijvoorbeeld NetStumbler.
Het enige wat je dan nog moet doen is de boel configureren. (vergeet je WEP en MAC filter niet).

Verwijderd

Topicstarter
Iets in die vorm deed de truc. Dankjewel =)

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05 23:13
breng terug en koop een linksys wrt54g:D

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 00:12

VisionMaster

Security!

jozy schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 01:18:
breng terug en koop een linksys wrt54g:D
Yeah ... een echte oplossing... :P

Wat dacht je van het idee dat de buren toevallig misschien ook op jou draadloze kanaal bezig zijn. Ik heb dat toevallig hier thuis ook gehad, je haalt het uit de doos en je merkt op dat de buren ook op kanaal 11 zitten.

Bij een kennis die een verdieping tussen zijn Wifi kaart en de AP had was het signaal van de buren flink sterker en werd dus overstemde zijn eigen AP compleet.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Sion_
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-11-2023
Misschien je Buren informeren dat ze een onbeschermde verbinding hebben. :'(
(lijkt mij toch wel eerlijk om ze dat te vertellen dan kunnen ze ook actie ondernemen)
Als ik bij mij door de straat ga met mijn laptop kom ik ook veel onbeschermde verbindingen
tegen :Y) dat gebeurt vaak omdat mensen het niet weten of er wordt door de winkelier :(
niks over verteld. (dat geldt niet voor alle winkels bij mij wordt het wel aangegeven).

Ooooh, what does this command do! ":(){ :|:& };:"

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Sion_ schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 01:41:
Misschien je Buren informeren dat ze een onbeschermde verbinding hebben. :'(
(lijkt mij toch wel eerlijk om ze dat te vertellen dan kunnen ze ook actie ondernemen)
Als ik bij mij door de straat ga met mijn laptop kom ik ook veel onbeschermde verbindingen
tegen :Y) dat gebeurt vaak omdat mensen het niet weten of er wordt door de winkelier :(
niks over verteld. (dat geldt niet voor alle winkels bij mij wordt het wel aangegeven).
Staan nergens dat het netwerk van de buren onbeschermd is, alleen dat het signaal veel sterker is, waaruit ik op maak dat ze een omniantenne hebben of een firmware die een sterker signaal toelaat ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Wat dacht je van het idee dat de buren toevallig misschien ook op jou draadloze kanaal bezig zijn. Ik heb dat toevallig hier thuis ook gehad, je haalt het uit de doos en je merkt op dat de buren ook op kanaal 11 zitten.
Kwestie van even op een ander kanaal zetten he...

[ Voor 7% gewijzigd door Max|Burn op 14-08-2005 08:19 ]

ma ma ma ma ma macron one

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:03:
Iets in die vorm deed de truc. Dankjewel =)
Kan je het precies uitleggen. Dan hebben andere mensen er ook wat aan in de toekomst.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Sion_
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-11-2023
Pim. schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 08:04:
[...]

Staan nergens dat het netwerk van de buren onbeschermd is, alleen dat het signaal veel sterker is, waaruit ik op maak dat ze een omniantenne hebben of een firmware die een sterker signaal toelaat ;)
Dat kan natuurlijk ook ;)
Maar als je er ook over internet zoals in dit geval dan is het onbeschermd :P
of niet soms?

Ooooh, what does this command do! ":(){ :|:& };:"

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 00:12

VisionMaster

Security!

MaxBurn schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 08:19:
[...]
Kwestie van even op een ander kanaal zetten he...
Precies, eenvoudig natuurlijk. Vooral omdat ik mijn laptop (ivm met mijn werk) toch ook wel vaak mee op reis ben, heb ik NetStumbler altijd bij de hand om zelfs de niet connectbare verbindingen nog in een lijstje te tonen en hun gegevens, zoals signaal sterkte en het kanaal nummer (en hun naam natuurlijk).

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
-Rob- schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 08:33:
[...]

Kan je het precies uitleggen. Dan hebben andere mensen er ook wat aan in de toekomst.
De AP had wel een SSID gekregen in de configuratie, maar zond vervolgens geen signaal meer uit om een of andere zeer vage reden. Na het veranderen van de naam 'AP11B' naar 'WLANED" was het probleem opgelost.

Dat zijn van die typische dingen die je hebt met goedkope prullaria. Ach, over 2 maanden wilde ik toch naar WiFi.G toe, alleen moest ik even snel een goedkope tussenoplossing hebben.
Pagina: 1