Portmaps voor app, na een tijdje geen internet meer *

Pagina: 1
Acties:

• cixx
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik heb een Sweex adsl modem/router CC300011 (http://www.sweex.nl/product.asp?pId=332)

Alleen sinds ik nieuwe firmware geinstaleerd heb krijg ik een raar probleem.

Op de router zitten 2 pc's aangesloten: 10.0.0.11 en 10.0.0.12 waar xp op draait.

Als ik met virtual server een poort forward naar 10.0.0.11 en vervolgens de router reboot dan
heb ik 5 minuten na de reboot geen 'normaal' internet meer.

vb:

Ik kan wel naar www.google.com pingen maar als ik met IE er naartoe surf dan doet hij helemaal niks. Zo gaat het bij alle sites die ik wil bezoeken. Ook kan ik nog gewoon met Bittorent, Usenet en mIRC downloaden, games online spelen gaat ook goed.

Als ik echter de poort niet meer map en reboot dan kan ik wel weer gewoon surfen.

Ik weet niet precies welke versie firmware ik heb, ik weet wel dan hij van 30-03-05 is.

Dus..

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
of
Heeft iemand een oudere versie firmware voor mij zodat ik kan kijken of het aan de firmware ligt?

Verwijderd

Heb je niet teveel connections met bijv. bittorrent zodat de router/modem op z'n bek gaat?

• cixx
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
nope, ook als BT uit staat is het probleem er.

Verwijderd

Vier offtopic replies getrashed. Graag even bij het topic blijven.

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-03 16:48
Heb hetzelfde probleem, maar dan met Emule. Twee poorten van Emule geforward en na minuut of 5 a 10 krijg ik geen pagina's meer door. Maar het is pas zo erg sinds de firmware upgrade die ik vrijdag heb gedaan.

Daarvoor was mijn verbinding af en toe een beetje lastig, vandaar de firmware upgrade maar die heeft het erger gemaakt. Ik ga woensdag bellen met de helpdesk van Sweex want wordt hier gek van.

There is no knowledge, that is not Power!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-04 20:53

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Kijk eens naar de lease tijd van je ip adres in DHCP?

Zet je DHCP leasetijd op oneindig, of disable je DHCP en geef je pc's vaste ip adressen

• djcasl
Leasetijd staat nu op 1 dag, maar zal het eens verhogen naar 100 dagen ofzo. Dat lijkt mij lang genoeg. Heb een formulier op de site van sweex ingevuld om te kijken hoe die reageren. Mocht ik reaktie krijgen zal ik dat hier posten.

• josoetgebrook
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 10:10
Ik heb het zelf met een router van sweex meegemaakt dat ik een aantal dingen niet meer kon doen na een bepaalde firmware upgrade. Ik kon geen verbinding meer maken met file-sharing programma's en zelfs geen ftp-connectie maken.

Een paar maanden daarna bracht sweex een 'nieuwe' firmware uit, deze had een datum van voor de vorige upgrade ( volgens mij zelfs dezelfde datum als de originele firmware ). Na de installatie hiervan was het probleem weer opgelost.

Wellicht helpt het om je firmware te downgraden.

• djcasl
De firmware die ik nu heb draaien heb ik afgelopen donderdag van de sweex site gehaald. En volgens de site zou de firmware van september moeten zijn alleen zitten er wel bestanden in van Juli van dit jaar.

Volgens de instructies die ik gevolgd zou die goed geflashed moeten zijn. Ik kan wel een keer proberen om de firmware opnieuw erop te zetten.

Misschien eerst een factory reset, dan de firmware upgrade. Na upgrade nog een factory reset en dan mijn connectie erin zetten.

• djcasl
Standaard antwoord van Sweex:

heeft u uw pc ook al gecontrolleerd op evt. spyware en virussen. Dit kan ook een oorzaak van traag of geen internet zijn.

Let ook op dat het door een softwarematige firewall komt. Probeer deze uit te zetten of te verwijderen.

• djcasl
Mijn antwoord aan Sweex:

Geachte heer/mevrouw,

Ik maak al tijden gebruik van Norton Internet Security, deze vraagt tijdens het verbinden met een nieuw netwerk om de range vrij te geven. Maar zelfs als ik NIS uitzet of verwijder heb ik dit probleem.

Ik draai 1 keer per week een full system scan met Norton Antivirus, en voor Spyware maak ik gebruik van Hitman pro, dit pakket draait een aantal spyware removal tools waarmee tot 95% van de lading gedekt zou moeten zijn.

Beide pakketten zijn volledig geupdate via internet. Dat is ook het vreemde. Ik kan Mijn software updaten, ik kan e-mailen en zelfs download programma's vormen geen probleem. Aleen krijg ik op meerdere machines geen http pagina's meer door. Wat ik dan doe is de router herstarten en dan komt ook het HTTP verkeer weer prima op gang. Tot een minuut of 5 a 10 en dan vallen er weer delen weg of pagina's worden helemaal niet meer gevonden. Zelfs pagina's als msn.nl een google.com zijn niet meer te benaderen.

Kan dit iets te maken hebben met volgelopen NAT tabellen of met het doorsturen van poorten, want hiervoor wordt op het internet ook veel over gesproken?

Zou het nut hebben om de flash procedure te herhalen, door middel van een factory reset, dan de upgrade instructies nogmaals te hanteren, wederom een factory reset en dan de connectie opnieuw opbouwen?

Nogmaals wil ik benadrukken dat met de firmware die er op stond maar wegens "veiligheidsproblemen" die op jullie site staan beschreven z.s.m. geupdate diende te worden, de problemen een stuk minder waren.

Met vriendelijke groet,
Dirk Jellese

We wachten de reaktie weer af.

• djcasl
Nieuwe reaktie van sweex,

Dat is dan ook niet de oorzaak.

Het vreemdste van alles vind ik dat alles het verder blijft doen behalve HTTP. En dat duid inderdaad dingen als spyware ed.

Heeft u toevallig een tweede pc die ook op het net gaat? Zoja, krijgt deze dezelfde problemen?

anders zal ik een iets oudere firmware toe sturen, en dan kijken of het hiermee opgelost is.

Ik mail ze maar om de oudere firmware kijken wat het doet. Ik hou jullie op de hoogte.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Klinkt inderdaad wat vreemd toe, maar ik geef die mensen van sweex groot gelijk met het vragen naar spyware; ongeacht het feit dat je het probleem pas kreeg na een upgrade, kan het zijn dat er al langer programma's opstonden die bijvoorbeeld een groot aantal verbindingen maken. (buiten de jou bekende p2p programma's om).

Tijd voor een stukje diagnostiek.

met het commando 'netstat -a' kun je de actieve verbindingen zien. Zijn dit er ongewoon veel, kijk dan eens of je kan achterhalen om welk programma en poort het gaat. TCPview zou daarmee kunnen helpen.

Draaien er processen of services die je niet kent? met hijackthis kun je gemakkelijk een dergelijk overzicht krijgen.. als je zelf niet precies weet wat gevaarlijk kan zijn kun je hier een log tussen [code] tags neerzetten.

Als je naar een commandshell gaat (start/run/'cmd'>enter) en daar 'ping -t www.google.com' intikt (je was geloof ik al bekend met het ping commando), kun je zien wanneer je verbinding wegvalt en of er iets veranderd in de responstijd. Reset je router meteen wanneer je het script aan hebt gezet. Volg de responstijden en loss.. worden ze groter?

Als laatste is het misschien handig om met ons te delen welke poort het om gaat? toch niet 80, 8080 of 53?
Heb je behalve NIS nog andere netwerkgeralteerde software op je computer staan? zoals NAV, interne windows firewall, 'optimizers', toolbars, programma's die je vanuit de tray informatie verschaffen die vanaf het internet komt... alles wat maar iets met je verbinding te maken kan hebben..

Wat gebeurd er als je de eerste 10 minuten na de herstart totaal niets doet? Gaat je 'timer' van 5 minuten dan opnieuw in of is die al afgelopen?

Met minder goede kwaliteit netwerkapperatuur (ik heb het hier over zowel adapters, kabels, routers, switches, etc (of is dat model wireless?), wil het nog wel eens voorkomen dat ze de
100 mbit full duplex niet kunnen halen. of dat de autosense op de netwerkkaart niet werkt. Als je gaat naar start / instellingen /configuratiescherm / netwerkadapters / rechtsclick, eigenschappen op verbinding / configureren / geavanceerd / mediatype & duplexmode / kun je je netwerkkaart eens op 10mbit zetten. Helpt dat iets?

Als je eerder last hebt gehad van spyware, kan het zijn dat je default dns instellingen zijn overridden (in je register) door waarden ingevoerd door de spywaremaker. Mocht dat nog steeds het geval zijn, dan kun je met winsockxpfix je winsock weer herstellen.

Hmm, dat was eerst wel even waar ik zo aan kan denken. Succes.

Localhost is where the heart is

• djcasl
Zit nou inmiddels een kleine drie kwartier te internetten zonder problemen, snap er niks van. Heb al sinds vrijdag ellende. Enige verandering die ik heb gedaan is een driver update van mijn netwerkkaart driver via de windows update site.

Emule staat open, ik zit radio te luisteren via radio.nl -> Mediaplayer en hierop te replyen so far so good.

Kan een firmware update met een oude netwerkkaart zo schadelijk zijn?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Jazeker. Er bestaat een bekend probleem met intel kaarten (ik weet halaas niet het precieze type), dat ook zoiets kan doen. In 'normale' gevallen, duurt het daarmee echter veel langer dan 5 minuten en zou ik verwachten dat je er eerder ook last van had. Als de update echter ook dingen veranderd als pakketgrootte, mrtu size, etc, is het niet onmogelijk dat je netwerkkaart er vreemd mee gaat doen.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

titelfix

• djcasl
Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik heb overigens van Sweex per mail nog een oudere firmware gehad. Klein complimentje aan de support daar, het was niet de oplossing maar ze reageerden wel erg snel. Weet dat de meningen over Sweex apparatuur verdeeld zijn, maar support was best OK.

Mocht iemand de oudere firmware willen hebben. Laat het even weten dan maak ik wel een download ergens ofzo. Deze is dus voor de C330011, ADSL Annex A modem Router.

Verwijderd

Nou ben ik misschien wat laat, maar ik zou graag die oude firmware willen downen. Ik zit ook al een tijdje met wat problemen met een Sweex modem/router annex A na het flashen van de firmware...
Pagina: 1