Toon posts:

32" TFT: Philips, Loewe of.....?

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op advies van een mede-poster maar een nieuw draadje gestart (nu dat mijn toch-niet-zo-nieuwe Loewe Nemos retour gaat). Ik ben dus op zoek naar een nieuwe LCD TV.
Toen ik uiteindelijk voor de Loewe CRT ging, was ik nog aan het twijfelen tussen LCD en CRT. Maar na een week tegen een van die nieuwe 1:3000 Samsungs (28") gekeken te hebben wist ik dat dat hem niet zou worden (slechte verwerking van 4:3, constant veranderende helderheid (en geen prettige stand als je het uitzette, beperkte kijkhoek (je ziet al erg snel een blauwe waas) en dat de het scherm op de voet naar voren kantelt).

Voor TFT's was mijn keuze gevallen op:
- Philips 32pf9320 of 9966. Helaas heb ik beide schermen nog nergens kunnen zien (Leeuwarden)
- Het nieuwe type 32" van LG (ben het exacte type ff kwijt).
- De Loewe Concept ziet er ook wel goed uit, maar was (als ik het me goed herinner) te duur
Maar uiteraard sta ik open voor andere suggesties!

Mijn eisen zijn:
- 32 inch, of eventueel desnoods 28, kijkafstand ong 3 a 4 meter
- TFT of plasma (is plasma er wel in 28-32 inch?) (geen CRT meer, ivm PC kwaliteit)
- Goede kijkhoek, dus weinig kleurverschuiving als je er niet recht voor zit
- Zwart = zwart enz...
- Minimaal 1x VGA in op de breedbeeld native resolutie van het scherm
- Minimaal 1x Component (al dan niet over Scart) in voor de DVD speler
- Minimaal 1x DVI of HDMI in (voor de toekomstige recorder)
- Minimaal 1x (S-Video) Scart (voor de huidige videorecorder)
- Moderne techniek/meest recente series (vooral van het paneel zelf)
- HDTV ready (en dan ook echt, niet alleen in naam)
- Goed om kunnen gaan met 4:3 beeld (de Loewe CRT was daar echt perfect in!)
- Garantie tegen dode/hete pixels (ook bij 1 pixel)

Wensen:
- Design met zwarte accenten (frame, speakers ofzo) en breed model (speakers naast het beeld, niet eronder, of helemaal geen speakers)
- Tafelstandaard waarbij het toestel niet voorover hangt (zoals de Samsungs doen)
- Budget rond de 1500/1750 euro, liefst met dual-tuner PiP
- Leverbaar eind september (na de verhuizing)

Vragen:
- In dit formaat en de huidige stand van techniek: LCD of Plasma bij dit formaat?
- Hoe doen de Aziaten het tegenwoordig met 4:3? Schijnt nogal dramatisch geweest te zijn?
- Wat is op het moment (of binnenkort) het "heetste" scherm in deze klasse?

Heren, dames, brand maar los!

Verwijderd

Topicstarter
Owja, het zou ook leuk zijn als "ie als centerspeaker van mijn Philips MX999 zou kunnen dienen....

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01 09:24
Een Philips 32PF9830 ?

Misschien wel boven je budget maar wel een top televisie, binnenkort leverbaar.

Kijk hier maar eens:

www2.philips.de/ifa/

Verwijderd

Topicstarter
ewf2003 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:06:
Een Philips 32PF9830 ?

Misschien wel boven je budget maar wel een top televisie, binnenkort leverbaar.

Kijk hier maar eens:

www2.philips.de/ifa/
Kwijl.... :p
Eens zien of ik ergens de prijs & intro datum kan vinden....

Waar zijn de USB/Ethernet aansluitingen voor? Zou wel gaaf zijn als er een geintegreerde DivX/XViD speler op zit. Kan ik mijn 300GB USB2 driveje koppelen!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik ben vandaag voor de zoveelste keer weer eens wezen kijken naar TFT teevee's. Ik let met name op of zwart wel zwart genoeg is en het contrast. De JVC modellen die ik heb gezien tot nu toe deden dan best aardig, en ook bij een wat grotere inkijk hoek. Ik had er bijna 1 gekocht maar het showmodel had een glimmende zwarte rand wat ik echt niks vind. Kan zo even geen type nummer oplepelen.

Phillips TFT's doen me niet zoveel, die springen in niets boven de rest uit. Loewe is wat prijzig, dat heb ik er niet voor over.

Je hebt wel wat moeilijke eisen, vraag me af of je dat allemaal in 1 toestel terug vinden kan :)

Verwijderd

Topicstarter
Sponz schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:59:
Je hebt wel wat moeilijke eisen, vraag me af of je dat allemaal in 1 toestel terug vinden kan :)
Tja, de ene keer weet ik niet wat ik wil, en kan ik dus niet kiezen.
En de andere keer (zoals nu), weet ik wel wat ik wil, maar kan ik die niet vinden (of niet betalen) :S

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01 09:24
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:25:
[...]

Kwijl.... :p
Eens zien of ik ergens de prijs & intro datum kan vinden....

Waar zijn de USB/Ethernet aansluitingen voor? Zou wel gaaf zijn als er een geintegreerde DivX/XViD speler op zit. Kan ik mijn 300GB USB2 driveje koppelen!
De 37 inch versie zou volgende week geleverd worden en kost 3485,- euries...(adviesprijs 3999,-)

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Als je CRT alleen hebt afgeschreven vanwege de VGA weergave dan zou je een Philips pixel plus nog kunnen proberen. Ik hoorde van een vriend van mij dat hij zeer aangenaam verrast was van het PC-beeld dat je met die techniek krijgt voorgeschoteld.

Great minds think alike!

Verwijderd

Over die Philips:
Controleer dubbel en dan nog eens of jou model wel de PC aansluiting onder native resolutie wil. Dit is precies de reden dat ik een aantal modellen van Philips al heb afgekeurd: ze ondersteunen alleen maar e.g. 1024x768 en niet de native resolutie.

Je wilt namelijk ECHT NIET dat de monitorbeeld van PC ook nog eens wordt geschaald!

Ander model welke ook erg goed ertussen uit komen mbt VGA aansluiting:
Samsung LE32R41/51
Panasonic blabla3200 blabla (sorry :) )

Verwijderd

Ik heb voor mijn philips 32PF9976 LCD TV een Loewe Aconda gehad, wat ik ermee wil zeggen is dat ik het verschil in beeldkwaliteit weet tussen de CRT TV's van Loewe en alle andere merken.
Ik heb dan natuurlijk ook gekeken naar een Loewe LCD TV, maar het is nog steeds zo dat je voor het kwaliteits verschil ongeveer het dubbele betaald.
Bij mijn vorige TV (Aconda) vond ik dat de moeite waard maar nu heb ik "genoegen" genomen met de philips LCD TV.
Kijk ff op kieskeurig voor de gebruikers ervaringen:
http://www.kieskeurig.nl/...09BF9C859C1256F3C0041B1F0

Ik heb getwijfeld tussen de 32FP9956 en de 32FP9976 vanwege het ruime aantal multimedia aansluitingen van de 32FP9956 tov. de 32FP9976, maar ondanks dat het precies hetzelfde panel zou moeten zijn heb ik toch veel negatieve berichten gelezen over de 32FP9956 (oa. brom van het panel, lees ook kieskeurig en div. revieuws op andere sites), en voor de, minder multimedia uitgerustte, 32FP9976 gekozen.

Wat betreft je eisen, nou, zwart is 's avonds niet echt zwart, dit is bij geen enkele LCD TV zo vanwege de backlights, hoge contrast en lichtopbrengst (imho), ik vind het niet storend, het is niet zo dat een zwart beeld van de TV 's avonds de kamer verlicht ofzo.
Een kleurverschuiving (blauwe waas) ontstaat bij een inkijk hoek groter dan 60gr. horizontaal.
Nou, dit zijn wel de meest 'negatieve' punten van de TV die ik kan opnoemen.
Ik heb er 1900 euro voor betaald bij BCC en er geen moment spijt van gehad.
De beeldkwaliteit is uitstekend, mits een kwalitatief goede bron (DVD, DVB, bekabelings (coax/scart) kwaliteit heeft ook een behoorlijke invloed).
Het is een 'eerlijk' beeld. Shit kwaliteit DVD/DVB is shit beeld!
Pixelplus 2 is een verademing.

Ow, nog wat, lichtinval is history vanwege antireflectie coating, maar dit zullen meer LCD's hebben.
En nog wat, responstijd: 12ms, geen ghosting oid.
Ik heb m'n PC eraan gehangen via DVI op 1024*768 (max reso), is zeer goed leesbaar zowel van dichtbij als veraf (50cm-300cm), 1st person shooters en race games knallen van het scherm.

Afbeeldingslocatie: http://img353.imageshack.us/img353/3783/32fp99766lx.th.jpg

Succes iig. ;)

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 13:46 ]

Verwijderd

Ik zou zelf naar de jvc 60 serie gaan kijken, erg goede zwartwaardes (zelfs in pikkedonker niet grijs... maar zal nooit zo goed zijn als beste crt's hierin), alle aansluitingen die je je kunt wensen, zwarte tinten en goede kijkhoek (niet perfect...). Perfecte reactiesnelheid, rotsvast beeld.

Anders de philips 9966, alles erop en eraan wat je wilt...

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:12

Rival24

I'll Be Back

Ben ik nou zo scheel of kan ik niets vinden over de 9966 op de philips site? Ik heb er een tijdje geleden in een winkel ook naar zitten kijken, en ik vind het een erg mooie tv. Wat ik me alleen wel afvraag waarom panelen zo'n rare resolutie hebben (1366 x 768) ipv HDTV resolutie. Ik heb ook eens een Sony scherm gezien wat wel een normale HDTV resolutie had, maar die kostte heel veel knaken.
Heb je de 9966 ook in overweging genomen?

Verwijderd

Rival24 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:48:
Wat ik me alleen wel afvraag waarom panelen zo'n rare resolutie hebben (1366 x 768) ipv HDTV resolutie.
uhh, 1366x768 is een hogere resolutie dan 1280x720, ik zie het probleem niet, plus dat 720p niet word gescaled naar 1366x768.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 14:01 ]

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:01
Ik kan je mischien nog een tip geven, de Loewe Concept vind ik gewoon weg de mooiste die er is kwa uiterlijk. Dat is niet het belangrijkste ik weet t, maar ze hadden een zomerkorting van 300 euro (!) mijn folder ervan kan ik helaas niet vinden, maar uit mn hoofd gezegd kost de 32" versie 2799 dus dat zou 2499 zijn, probleem is dat dit ook de 'digitale' versie kan zijn en dan moet er nog een extra 100 euro af, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Het scherm is gewoon fantastisch, ze gebruiken voor de Xelos serie Sharp schermen (die ook in de Sharp lcd's zitten) en ik ga ervan uit dat ze daar ook in de Concept gebruik van maken. Ik heb hier een Sharp Ga3e met als het goed is hetzelfde scherm en dat vond ik na veel vergelijken het mooiste scherm (zie reviews velen vonden dat ook) wat er te krijgen was.

Dus als het in je budget pastpast het dus niet :s zou ik het zeker in overweging nemen, de digitaal versie is als ik het geod begrepen heb voor dvb-t alleen nog in de 26" versie verkrijgbaar, maar de verkoper was er erg onduidelijk over. Maar dat kan je een extra losse tuner schelen als je digitaal wil, en dat maakt het [i]nog[\i] strakker.

[edit]
Dode pixel garantie wilde ik ook, deden ze niet aan (bij geen elke winkel/scherm tegengekomen) en jawel er zat een dode pixel in mn scherm :( baalde ik behoorlijk van, echter doordat ik toch meestal 3+ meter van het scherm af zit, is het waar dat ze zeggen dat je er niks van ziet. Met de geringe hoeveelheid HDTV dat ik afgespeeld heb (720p, 1080i, 1080p haal ik niet helaas) viel die ook niet op, maar zoals ik zei heb ik niet veel getest met 1080p.

[ Voor 27% gewijzigd door 6killer op 14-08-2005 14:11 ]

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:00:
[...]

uhh, 1366x768 is een hogere resolutie dan 1280x720, ik zie het probleem niet, plus dat 720p niet word gescaled naar 1366x768.
Ik vind het zonde dat het volledige scherm niet benut wordt in 720p modus (ong 2-2,5 cm aan elke kant zwart dus)

Verwijderd

Topicstarter
Rival24 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 18:30:
[...]

Ik vind het zonde dat het volledige scherm niet benut wordt in 720p modus (ong 2-2,5 cm aan elke kant zwart dus)
ehhh, geldt dat voor (vrijwel) elk scherm in mijn prijsklasse (1500/1750 ong.)?

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ben nog maar eens gaan spitten in de diverse fora (incl. de duitse), en heb daarbij de volgende toestellen overwogen:
  • Panasonic 26 of 32 LX50: Binnen budget, maar geen digitale aansluitingen, dus geen PC of HDTV
  • Panasonic 26 of 32 LX500: 32 valt buiten budget, de 26 is kleiner als de alternatieven maar biedt wel alles wat ik wil + SD/CF kaartlezer en schrijver! Ook hebben deze "2,4 miljard kleuren" ipv de gebruikelijke 16,7 miljoen, maar of dat echt verschil maakt weet ik niet.
    Als het een Panasonic wordt, dan dus waarschijnlijk de 26LX500
  • JVC LT 26 of 32 S60: Ik moet ze nog zien, schijnen dezelfde panelen in te zitten als de Panasonic, maar of het dan ook 2,4 Miljard kleuren heeft? Verder behorlijk compleet voor het geld (32" voor 1500 euro),
  • JVC C50 serie heb ik afgekeurd omdat ze even duur zijn als de S60 serie, maar minder bieden (m.n op HDTV gebied).
  • Philips 26PF5320 of 32PF7320 (32OF9966 is me te duur): Lijken (behalve het mooiere design) geen voordelen te hebben t.o.v. de JVC's, maar wel een minder panel voor evenveel geld. Vallen dus ook af (als het klopt).
  • LG 32LX2R: Leuk toestel, maar voor 200 euro meer heb je de (schijnbaar betere) 32LP1R, die daarmee nog steeds binnen budget is (1500). Die heeft zo ongeveer alles wat ik kan bedenken (zelfs 2 tuner PiP), maar ik kan er nergens echte specs van vinden en ken het merk LG ook niet zo.
  • LG 32LX1 wordt ook geroemd, maar ik kan daar alleen een US versie van vinden. Valt dus ook af.
Keuze lijkt nu dus te zijn:
  • LG32LP1R: Wie heeft een exacte specsheet voor me? Ik heb er alleen een van de LP1D (Digitale tuners, niet leverbaar in NL) kunnen vinden.
  • JVC32S60: Die moet ik dan wel eerst nog zien natuurlijk. Als hij inderdaad het paneel heeft van de Panasonic is de keus waarschijnlijk snel gemaakt.
  • Panasonic 26LX500: Eerst eens zien of de kleinere maat opweegt tegen de (schijnbaar) hogere kwaliteit (in beeld & bouwwijze).
Mijn voornaamste criteria waarop ik deze 3 (en eventuele concurrenten) op ga beoordelen zijn:
  • Beeldhoek zonder blauwverschuiving (ook vertikaal)
  • Kwaliteit en beeldvullendheid van PC en HDTV beeld
  • Goede afstandsbediening (niet de beeld-maat knop onder een klepje bijvoorbeeld)
  • Of de "optimale" 4:3 modus bruikbaar is met ondertiteling enzo, en verstelbaar is.
Ervaringen en adviezen blijven uiteraard welkom!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:32:
[...]

ehhh, geldt dat voor (vrijwel) elk scherm in mijn prijsklasse (1500/1750 ong.)?
Dat weet ik, maar ik gaf een reaktie op bakman.

Ga jij overigens alleen af op specs en reviews of ga je ze ook in een winkel bekijken. Het liefste zou ik dat zelf wel doen namelijk, maar het is erg lastig om een winkel te vinden waar al deze tv's opgesteld staan, en waar ze nog redelijk betaalbaar zijn. Het is een beetje zielig voor de verkoper om hem 2 uur bezig te houden en vervolgens op een goedkoop adresje de tv te halen ;)

Overigens is het vaak moeilijk te achterhalen bij de fabrikant wat voor specs een tv nou precies heeft, aantal scarts(rgb) etc... meer marketinggeblaat dan duidelijke info.

[ Voor 13% gewijzigd door Rival24 op 14-08-2005 21:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rival24 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:44:
[...]
Ga jij overigens alleen af op specs en reviews of ga je ze ook in een winkel bekijken. Het liefste zou ik dat zelf wel doen namelijk, maar het is erg lastig om een winkel te vinden waar al deze tv's opgesteld staan, en waar ze nog redelijk betaalbaar zijn. Het is een beetje zielig voor de verkoper om hem 2 uur bezig te houden en vervolgens op een goedkoop adresje de tv te halen ;)

Overigens is het vaak moeilijk te achterhalen bij de fabrikant wat voor specs een tv nou precies heeft, aantal scarts(rgb) etc... meer marketinggeblaat dan duidelijke info.
Ik heb dezelfde problemen. Dus maak ik een voor-selectie op basis van reviews, en ga dan zoveel mogelijk winkels af. maar makkelijk is het niet, helaas :S

Verwijderd

Ik zou zelf gaan kijken of je LG, JVC en philips 7320 ergens kan bekijken... ik kan alleen zeggen dat ik de JVC erg prettig vindt, nog geen nadelen tegen gekomen.

Verwijderd

Kijk eens op deze link:
http://www.plasma-discoun...156JbaebJe49d2abaa6d3.htm

Ik weet niet of de verschillen daadwerkelijk €200,- waard zijn?

Ikzelf ben ook aardig aan het zoeken mij spreekt de 32LX2R iemand ervaring hiermee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 11:00 ]

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-02 22:01

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

hoi,

heb ik ook in een ander draadje gepost, maar in de laatste What HiFi staat een uitgebreide test van 32 inch LCD's. Loewe Concept is samen met Panasonic de winnaar hieruit.

Overigens die specs van die nieuwe Philips lijn is erg :9~

De resoluties van het 37 en 42 inch model zijn dus gewoon ff 1920 bij 1080!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:53:
- Goed om kunnen gaan met 4:3 beeld (de Loewe CRT was daar echt perfect in!)
Mijn ervaring is dat geen enkel ander merk zo goed omgaat met 4:3 uitzendingen als Loewe.

Loewe is volgens mij de enige die totaal niet scaled. Hij zoomt wat in, net niet te veel dus ondertitels blijven leesbaar. En er blijven links en rechts kleine balkjes zichtbaar.

Ik ga zelf waarschijnlijk voor de Philips 32pf9966 deze gaat volgens mij ook niet geweldig om met 4:3, maarja je kan niet alles hebben :'(

Verwijderd

ok dan ga ik nu maar even heel vervelend zijn:

voorlopig maar geen philips kopen.... laten ze eerst maar eens schermen maken die op een normaal kabel signaal een beetje goed beeld geven! ik heb de laatste anderhalf jaar geen mooi plat scherm gezien op kabel signaal en bovendien komen klachten toch wel heel veel voor bij philips...

noem het subjectief, noem het kort door de bocht... ik ervaar het zo! ben blij dat ik er genoeg andere merken zijn!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:39:
ok dan ga ik nu maar even heel vervelend zijn:

voorlopig maar geen philips kopen.... laten ze eerst maar eens schermen maken die op een normaal kabel signaal een beetje goed beeld geven! ik heb de laatste anderhalf jaar geen mooi plat scherm gezien op kabel signaal en bovendien komen klachten toch wel heel veel voor bij philips...

noem het subjectief, noem het kort door de bocht... ik ervaar het zo! ben blij dat ik er genoeg andere merken zijn!
Ik heb de philips 32 PF 9830 met ambilight2 (links & rechts onafhankelijk van elkaar) En vind het beeld echt prachtig, en dat ambilight verhoogt echt het kijkgenot.
Ik heb wel een digitale satelliet ontvanger.
Pagina: 1