Op advies van een mede-poster maar een nieuw draadje gestart (nu dat mijn toch-niet-zo-nieuwe Loewe Nemos retour gaat). Ik ben dus op zoek naar een nieuwe LCD TV.
Toen ik uiteindelijk voor de Loewe CRT ging, was ik nog aan het twijfelen tussen LCD en CRT. Maar na een week tegen een van die nieuwe 1:3000 Samsungs (28") gekeken te hebben wist ik dat dat hem niet zou worden (slechte verwerking van 4:3, constant veranderende helderheid (en geen prettige stand als je het uitzette, beperkte kijkhoek (je ziet al erg snel een blauwe waas) en dat de het scherm op de voet naar voren kantelt).
Voor TFT's was mijn keuze gevallen op:
- Philips 32pf9320 of 9966. Helaas heb ik beide schermen nog nergens kunnen zien (Leeuwarden)
- Het nieuwe type 32" van LG (ben het exacte type ff kwijt).
- De Loewe Concept ziet er ook wel goed uit, maar was (als ik het me goed herinner) te duur
Maar uiteraard sta ik open voor andere suggesties!
Mijn eisen zijn:
- 32 inch, of eventueel desnoods 28, kijkafstand ong 3 a 4 meter
- TFT of plasma (is plasma er wel in 28-32 inch?) (geen CRT meer, ivm PC kwaliteit)
- Goede kijkhoek, dus weinig kleurverschuiving als je er niet recht voor zit
- Zwart = zwart enz...
- Minimaal 1x VGA in op de breedbeeld native resolutie van het scherm
- Minimaal 1x Component (al dan niet over Scart) in voor de DVD speler
- Minimaal 1x DVI of HDMI in (voor de toekomstige recorder)
- Minimaal 1x (S-Video) Scart (voor de huidige videorecorder)
- Moderne techniek/meest recente series (vooral van het paneel zelf)
- HDTV ready (en dan ook echt, niet alleen in naam)
- Goed om kunnen gaan met 4:3 beeld (de Loewe CRT was daar echt perfect in!)
- Garantie tegen dode/hete pixels (ook bij 1 pixel)
Wensen:
- Design met zwarte accenten (frame, speakers ofzo) en breed model (speakers naast het beeld, niet eronder, of helemaal geen speakers)
- Tafelstandaard waarbij het toestel niet voorover hangt (zoals de Samsungs doen)
- Budget rond de 1500/1750 euro, liefst met dual-tuner PiP
- Leverbaar eind september (na de verhuizing)
Vragen:
- In dit formaat en de huidige stand van techniek: LCD of Plasma bij dit formaat?
- Hoe doen de Aziaten het tegenwoordig met 4:3? Schijnt nogal dramatisch geweest te zijn?
- Wat is op het moment (of binnenkort) het "heetste" scherm in deze klasse?
Heren, dames, brand maar los!
Toen ik uiteindelijk voor de Loewe CRT ging, was ik nog aan het twijfelen tussen LCD en CRT. Maar na een week tegen een van die nieuwe 1:3000 Samsungs (28") gekeken te hebben wist ik dat dat hem niet zou worden (slechte verwerking van 4:3, constant veranderende helderheid (en geen prettige stand als je het uitzette, beperkte kijkhoek (je ziet al erg snel een blauwe waas) en dat de het scherm op de voet naar voren kantelt).
Voor TFT's was mijn keuze gevallen op:
- Philips 32pf9320 of 9966. Helaas heb ik beide schermen nog nergens kunnen zien (Leeuwarden)
- Het nieuwe type 32" van LG (ben het exacte type ff kwijt).
- De Loewe Concept ziet er ook wel goed uit, maar was (als ik het me goed herinner) te duur
Maar uiteraard sta ik open voor andere suggesties!
Mijn eisen zijn:
- 32 inch, of eventueel desnoods 28, kijkafstand ong 3 a 4 meter
- TFT of plasma (is plasma er wel in 28-32 inch?) (geen CRT meer, ivm PC kwaliteit)
- Goede kijkhoek, dus weinig kleurverschuiving als je er niet recht voor zit
- Zwart = zwart enz...
- Minimaal 1x VGA in op de breedbeeld native resolutie van het scherm
- Minimaal 1x Component (al dan niet over Scart) in voor de DVD speler
- Minimaal 1x DVI of HDMI in (voor de toekomstige recorder)
- Minimaal 1x (S-Video) Scart (voor de huidige videorecorder)
- Moderne techniek/meest recente series (vooral van het paneel zelf)
- HDTV ready (en dan ook echt, niet alleen in naam)
- Goed om kunnen gaan met 4:3 beeld (de Loewe CRT was daar echt perfect in!)
- Garantie tegen dode/hete pixels (ook bij 1 pixel)
Wensen:
- Design met zwarte accenten (frame, speakers ofzo) en breed model (speakers naast het beeld, niet eronder, of helemaal geen speakers)
- Tafelstandaard waarbij het toestel niet voorover hangt (zoals de Samsungs doen)
- Budget rond de 1500/1750 euro, liefst met dual-tuner PiP
- Leverbaar eind september (na de verhuizing)
Vragen:
- In dit formaat en de huidige stand van techniek: LCD of Plasma bij dit formaat?
- Hoe doen de Aziaten het tegenwoordig met 4:3? Schijnt nogal dramatisch geweest te zijn?
- Wat is op het moment (of binnenkort) het "heetste" scherm in deze klasse?
Heren, dames, brand maar los!