Veel saven das de truc ik vond hem ook irritant
Zit nu in level 23 maar krijg het niet voor elkaar 15 koeien te krijgen wat onderdeel is van de missie. Heb er op hoogtepunt 6 gehad maar krijg dan elke keer dat ze weer terug vallen tot 2 en dan weer naar 4 etc... het blijft schommelen en niet groeien iemand tips?
Vaak melken en ze in een kleine omheining zetten, als ik het me goed herrinner.
Hmm de truc zat hem in zo snel mogelijk meer koeien halen bij de tegenstander in de buurt en op die manier lukte het zit nu in level 25....moet een fort aanvallen maar dat wil nog niet echt lukken
Ik ben as we speak in level 17 [word echt gék van die level!!] en heb geen mannen of vrouwen meer, enkel twee priesters en tien soldaten. Mijn laatste vrouw wilde namelijk niet meer batsen en ging dood aan te oud zijn. Voortplanten werd sowieso bemoeielijkt omdat die sukkels om de 2 minuten de plaag kregen en lekker verspreidden aan alle 40 inwoners; genezen is dan echt een hel.
Ik heb iets van 15.000 en heb 40.000 nodig, maar ik weet niet waar de schat is...
Ik heb de schep en zit overal heen te lopen, nog een keer een hint gekregen "not one, but two", maar snap het echt niet
Ik heb iets van 15.000 en heb 40.000 nodig, maar ik weet niet waar de schat is...

Ik heb de schep en zit overal heen te lopen, nog een keer een hint gekregen "not one, but two", maar snap het echt niet
Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X
Ik snapte het ook niet.Xurk schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:15:
Ik ben as we speak in level 17 [word echt gék van die level!!] en heb geen mannen of vrouwen meer, enkel twee priesters en tien soldaten. Mijn laatste vrouw wilde namelijk niet meer batsen en ging dood aan te oud zijn. Voortplanten werd sowieso bemoeielijkt omdat die sukkels om de 2 minuten de plaag kregen en lekker verspreidden aan alle 40 inwoners; genezen is dan echt een hel.
Mijn oplossing was... um.. het gewoon verdienen.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Haha 
Ja, ik wil het ook wel verdienen, maar dat gaat een beetje moeilijk met alleen nog maar wat soldaten over... ik vond ergens op Internet iemand die zei dat hij zich dacht te herinneren dat je bij de "steenkringen" moest graven, maar ik loop daar 100x naartoe, omheen, overheen, ctrl+klik erop, maar ik snap echt niet hoe je die vent moet laten graven
Ja, ik wil het ook wel verdienen, maar dat gaat een beetje moeilijk met alleen nog maar wat soldaten over... ik vond ergens op Internet iemand die zei dat hij zich dacht te herinneren dat je bij de "steenkringen" moest graven, maar ik loop daar 100x naartoe, omheen, overheen, ctrl+klik erop, maar ik snap echt niet hoe je die vent moet laten graven

Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X
Ik had de eerste paar sessies op dat level ook enorme moeite met het voortplanten. Gewoon opnieuw spelen, een der deze sessies zal je eindelijk kinderkes kunnen krijgen. Echt een irri level i.v.m. lastig voortplanten soms.Xurk schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:19:
Haha
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Aha!
Ik zit in level 18
Dat berichtje wat ik kreeg "that's one, now get two" oid was een hint; in de level heb je 7 boomgroepen in de vorm van pijlen.
Je moet met de schep langs ieder "pijl" lopen en je krijgt dan geïncremeerde berichten ['two, now three', 'three now four', etc], totdat er komt te staan dat de volgende de laatste is. Dan moet je gewoon die pijl recht volgen totdat je bij een steenkring komt, dan krijg je er ineens 40 duizend bij [gelukkig, anders had ik nog niet genoeg]
Mission completed!
Ik zit in level 18
Dat berichtje wat ik kreeg "that's one, now get two" oid was een hint; in de level heb je 7 boomgroepen in de vorm van pijlen.
Je moet met de schep langs ieder "pijl" lopen en je krijgt dan geïncremeerde berichten ['two, now three', 'three now four', etc], totdat er komt te staan dat de volgende de laatste is. Dan moet je gewoon die pijl recht volgen totdat je bij een steenkring komt, dan krijg je er ineens 40 duizend bij [gelukkig, anders had ik nog niet genoeg]
Anoniem: 155495
Hello everybody. Sorry for speaking English, I am a Spanish gamer that doesn't know a word of Dutch (errghh I think it's Dutch, sorry for my ignorance
). I have been trying to play this game for days. I have read all manuals, I have done everything that readme's say, but I cannot play: a loading bar appears, with an image of a dragon and some balistas. Then the screen goes black and nothing happens. No error message, nothing. I have been googling for getting an answer, and I found this post. I tried to read it with Babelfish help, but the translation is horrible.
I think Xurk had the same problem "Echter, na het schermpje krijg ik gewoon een zwarte scherm met een zandloper-muis en dat blijft er eeuwen staan, totdat ik het proces beëindig.". However, I didn't understand the way he managed to play
The problem occurs both in my Athlon Sempron 2800 (tested both in windows xp sp2 and suse linux with wine) and my Celeron 266 with Windows 98 SE. I have no "missing file error", but it simply doesn't start. It hangs.
I am so desesperated that I post this message here. Sorry for speaking in (bad) English. Sorry for refloating a week old post. But I am desesperated. I have been willing to play this game since I played the demo, 8 years ago. And I am willing so much that I has registeres into a I-dont-know-what-lenguage forum, clicking like a blind
So every little help would be very grateful!!!
I think Xurk had the same problem "Echter, na het schermpje krijg ik gewoon een zwarte scherm met een zandloper-muis en dat blijft er eeuwen staan, totdat ik het proces beëindig.". However, I didn't understand the way he managed to play
The problem occurs both in my Athlon Sempron 2800 (tested both in windows xp sp2 and suse linux with wine) and my Celeron 266 with Windows 98 SE. I have no "missing file error", but it simply doesn't start. It hangs.
I am so desesperated that I post this message here. Sorry for speaking in (bad) English. Sorry for refloating a week old post. But I am desesperated. I have been willing to play this game since I played the demo, 8 years ago. And I am willing so much that I has registeres into a I-dont-know-what-lenguage forum, clicking like a blind
So your screen turns black when you start the game?
Does this happen with all games? maybe you have a temperature or voltages problem, you might want to check them.
Also, updating your drivers isn't a bad idea, if you haven't done that.
And yes, this is a Dutch forum, so I don't think we can be much of help.
Does this happen with all games? maybe you have a temperature or voltages problem, you might want to check them.
Also, updating your drivers isn't a bad idea, if you haven't done that.
And yes, this is a Dutch forum, so I don't think we can be much of help.
Thanks for replying.
No, it's the only game it doesn't work. In my Celeron I can play populous, need for speed road challenge, half life, etc without problem. In my Sempron I have just pass the 3D mark 03 test and worked fine. The voltages are ok (changed the psu two weeks ago), and temperature is ok (i have a pipe101). Moreover the screen goes black but I can see the mouse. Although I press Ctrl+Alt+Supr and kill the process BEAST.exe, it doesn't respond.
The problem is exactly the same Xurk had. So I was wondering if he could tell me what he did to solve it. I have read it also in underdogs forum, but nobody managed to solve it, so I don't think it's an isolated problem of mine.
Again, thanks for your help and sorry for the inconvenience of speaking English.
No, it's the only game it doesn't work. In my Celeron I can play populous, need for speed road challenge, half life, etc without problem. In my Sempron I have just pass the 3D mark 03 test and worked fine. The voltages are ok (changed the psu two weeks ago), and temperature is ok (i have a pipe101). Moreover the screen goes black but I can see the mouse. Although I press Ctrl+Alt+Supr and kill the process BEAST.exe, it doesn't respond.
The problem is exactly the same Xurk had. So I was wondering if he could tell me what he did to solve it. I have read it also in underdogs forum, but nobody managed to solve it, so I don't think it's an isolated problem of mine.
Again, thanks for your help and sorry for the inconvenience of speaking English.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 155495 op 20-09-2005 23:18 ]
The answer in Dutch is stated here:
You didn't place the install directory at the right location. If you exactly follow the directions from the text file it'll work.
Hope it helps...
Freely translated into:Speedy55 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:52:
[...]
Dan heb je de directory waarvan je geinstalled heb niet op de juiste plaats staan, dit had ik namelijk ook(je kan ook reg file aanpassen). Als je precies doet wat in het text bestandje staat werkt het, ja ik was ook te lui om te lezen.
You didn't place the install directory at the right location. If you exactly follow the directions from the text file it'll work.
Hope it helps...
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
I installed the game into the directory that the readme said (C:\Beasts and C:\beastnbump) in my Windows 98 and nothing.
So I installed the game into another partition and directory in my Windows XP, and I changed the registry values and put the correct path. After reading your translation, I tried to put in C:\Beasts and C:\beastnbump again...
AND WORKED!!!!!
THANKS YOU VEEEERY MUCH!!!!
Now, the thing is... why the hell it doesn't work with another folder? I am sure the paths were well written, absolutely sure... bah, wherever, thanks thanks and thanks again
You are the best, guys!
So I installed the game into another partition and directory in my Windows XP, and I changed the registry values and put the correct path. After reading your translation, I tried to put in C:\Beasts and C:\beastnbump again...
AND WORKED!!!!!
THANKS YOU VEEEERY MUCH!!!!
Now, the thing is... why the hell it doesn't work with another folder? I am sure the paths were well written, absolutely sure... bah, wherever, thanks thanks and thanks again
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 155495 op 20-09-2005 23:50 ]
I'm glad you were able to get it to work! And your English wasn't bad at all, you made very few mistakes
I'm English myself 
I was about to upload a text file I made for a friend of mine, with detailed steps on how to get Beasts & Bumpkins to work, after translating it into English for you, but it seems that your problem [which was also my problem at first] is solved!
Have fun playing this great game!
I am currently at level 28, only two levels left until I have the game completed again... a shame!
I was about to upload a text file I made for a friend of mine, with detailed steps on how to get Beasts & Bumpkins to work, after translating it into English for you, but it seems that your problem [which was also my problem at first] is solved!
Have fun playing this great game!
I am currently at level 28, only two levels left until I have the game completed again... a shame!
Ik word echt agressief van die level 28 zeg, wtf.
Je begint in een door muur [met 5 ingangen] ingesloten dorpje, met alleen een gebouw voor:
- Bouwers
- Wizards
- Priesters
- Foot soldiers
- Archers
- Knights
Vervolgens heb je 1 seizoen [dus 2 minuten ofzo] om je voor te bereiden op een oorlog, waarbij er wel twintig enemies tegelijk je fort binnendringen en je gebouwen aanvallen. Zodra ze 1 gebouw verwoest hebben, heb je Mission Failed.
Zelf begin je met 12 boeren en 8000 gold.
Ik heb alles geprobeerd:
- Stable bouwen voor knecht te paard [sterktse poppetjes in het spel] en daar 6 van maken en de overigen 3 archers, 1 wizards [bliksemschichten], 2 bouwers [gebouwen die aangevallen worden repareren] en 1 priester [mijn soldaten healen + brand in gebouwen blussen]
- Een vuur boobytrap plaatsen bij de ingang waar al hun knechten te paard binnenkomen [5 ervan, waarvan er dan 3 meteen doodgaan], bij andere ingangen in totaal 3 spike booby traps en verder een paar knechten [niet te paard] maken en een paar archers
- Buiten mijn fort staan om ze te vermoorden voordat ze binnendringen [lukt niet, want ze lopen mij straal voorbij als ik ze aanval, ze verkiezen hun missie boven vechten, plus ze komen van alle kanten binnen, je kan onmogelijk al die ingangen tegelijk in de gaten houden lijkt me]
- Mijn poppetjes verspreiden in de fort [al heeft dat weinig zin aangezien die lui bij elke ingang met 5 lui naar binnen komen ofzo
]
Echt, ik ben zó gefrustreerd, vooral omdat het zo'n korte missie is, ik kan om de 2 minuten opnieuw beginnen. Ik snap echt niet hoe ik het toentertijd in 1998 heb gehaald zeg...
Het is ook zo vervelend dat er nergens op het Internet tips zijn voor dit spel, alleen op 100 sites die cheats die alleen in de demo werken. Ik heb één forumpje kunnen vinden met threads uit 2001/02 voor tips met levels in B&B, met enkele "level 28" topics, maar daar werd steeds niet in gereageerd.
Help?
Je begint in een door muur [met 5 ingangen] ingesloten dorpje, met alleen een gebouw voor:
- Bouwers
- Wizards
- Priesters
- Foot soldiers
- Archers
- Knights
Vervolgens heb je 1 seizoen [dus 2 minuten ofzo] om je voor te bereiden op een oorlog, waarbij er wel twintig enemies tegelijk je fort binnendringen en je gebouwen aanvallen. Zodra ze 1 gebouw verwoest hebben, heb je Mission Failed.
Zelf begin je met 12 boeren en 8000 gold.
Ik heb alles geprobeerd:
- Stable bouwen voor knecht te paard [sterktse poppetjes in het spel] en daar 6 van maken en de overigen 3 archers, 1 wizards [bliksemschichten], 2 bouwers [gebouwen die aangevallen worden repareren] en 1 priester [mijn soldaten healen + brand in gebouwen blussen]
- Een vuur boobytrap plaatsen bij de ingang waar al hun knechten te paard binnenkomen [5 ervan, waarvan er dan 3 meteen doodgaan], bij andere ingangen in totaal 3 spike booby traps en verder een paar knechten [niet te paard] maken en een paar archers
- Buiten mijn fort staan om ze te vermoorden voordat ze binnendringen [lukt niet, want ze lopen mij straal voorbij als ik ze aanval, ze verkiezen hun missie boven vechten, plus ze komen van alle kanten binnen, je kan onmogelijk al die ingangen tegelijk in de gaten houden lijkt me]
- Mijn poppetjes verspreiden in de fort [al heeft dat weinig zin aangezien die lui bij elke ingang met 5 lui naar binnen komen ofzo

Echt, ik ben zó gefrustreerd, vooral omdat het zo'n korte missie is, ik kan om de 2 minuten opnieuw beginnen. Ik snap echt niet hoe ik het toentertijd in 1998 heb gehaald zeg...
Het is ook zo vervelend dat er nergens op het Internet tips zijn voor dit spel, alleen op 100 sites die cheats die alleen in de demo werken. Ik heb één forumpje kunnen vinden met threads uit 2001/02 voor tips met levels in B&B, met enkele "level 28" topics, maar daar werd steeds niet in gereageerd.
Help?
[ Voor 4% gewijzigd door Xurk op 23-09-2005 14:06 ]
Oh ja, en het heeft geen zin om "meer vuur booby traps" en dergelijke te plaatsen, want je hebt maar 8000 gold en zo'n ding kost al 3000
En soldaten met zwaard bouwen kost ook 600 [en vervolgens te paard laten gaan nogmaals zoiets per man]...
Voor het geval er anderen in level 28 vast komen te zitten, ik heb het eindelijk voor elkaar gekregen 
Na 100 verschillende tactieken te proberen heb ik er eindelijk één gevonden die werkte:
Zet een vuur booby-trap bij de ingang van je fort helemaal linksboven, en nog eentje bij de zuidelijkste ingang.
Maak vervolgens twee Wizards, zet er eentje ergens bovenin je fort en de andere ergens onderin. Maak een priester aan en stuur hem helemaal naar boven in je fort, waar ie straks veilig is.
Je houdt nog iets geld over om ik geloof 1 of 2 zwakke soldaten te maken. De rest blijft gewoon peasants. Laat alle peasants en je 1 / 2 soldaten net links van het kasteel [waar je Knights maakt] staan en wacht totdat de 'war' begint.
Ga bovenin alvast je wizard aanklikken en het bliksemschicht kiezen en zet je muis alvast klaar, op één blokje na de vuur booby-trap [bovenin dus]. Hier komen de soldaten te paard binnen [de sterksten]. Ze zullen gehavend worden door het vuur, als je op het blokje na de booby-trap klikt terwijl ze net in de fik worden gezet [het duurt een half secondje totdat bliksem inslaat], dan raak je ze en zullen ze allemaal dood gaan.
Ga vervolgens als de bliksem [
] naar onder in je scherm, daar is er inmiddels een ware slag begonnen, maar daar moet je niet op letten. Selecteer je [inmiddels vluchtende] Wizard daaronder en laat hem met bliksem vuren op de Knights die net onderin door je vuur booby-trap gelopen zijn, terwijl ze nog in een groep lopen. Met een beetje geluk gaan deze nu ook allemaal dood. Laat daarna je wizard naar boven lopen, naar zijn lotgenoot.
Het moeilijkste is nu gedaan, aangezien alleen de soldaten te paard en de soldaten met zwaard het op je gebouwen voorzien hebben. De Archers en zwakke knechten gaan gewoon het gevecht met je mannen aan.
Probeer er zoveel mogelijk te verslaan met je mannen, uiteindelijk zal je waarschijnlijk weinig mannen overhouden, maar zal je nog wel je Wizards en priester hebben.
Nu is de kunst om de overgebleven Archers en zwakke knechten van de tegenpartij achter je Wizard [niet allebei tegelijk, altijd eentje achter de hand houden] aan te laten lopen, en ze zo te manoeuvreren dat ze door die vuur booby-traps lopen [ze zijn echt dom], zo kun je je het beste van hun ontdoen, aangezien een Wizard snel verslagen is door enkele soldaten. Wanneer je schade oploopt laat je je priester de Wizard herstellen.
Wanneer er nog maar 1 á 2 van de tegenpartij over zijn, kun je gerust met je wizards op hun afrennen en gewoon verwoesten met je bliksem.
Mission completed
Nu level 29
Na 100 verschillende tactieken te proberen heb ik er eindelijk één gevonden die werkte:
Zet een vuur booby-trap bij de ingang van je fort helemaal linksboven, en nog eentje bij de zuidelijkste ingang.
Maak vervolgens twee Wizards, zet er eentje ergens bovenin je fort en de andere ergens onderin. Maak een priester aan en stuur hem helemaal naar boven in je fort, waar ie straks veilig is.
Je houdt nog iets geld over om ik geloof 1 of 2 zwakke soldaten te maken. De rest blijft gewoon peasants. Laat alle peasants en je 1 / 2 soldaten net links van het kasteel [waar je Knights maakt] staan en wacht totdat de 'war' begint.
Ga bovenin alvast je wizard aanklikken en het bliksemschicht kiezen en zet je muis alvast klaar, op één blokje na de vuur booby-trap [bovenin dus]. Hier komen de soldaten te paard binnen [de sterksten]. Ze zullen gehavend worden door het vuur, als je op het blokje na de booby-trap klikt terwijl ze net in de fik worden gezet [het duurt een half secondje totdat bliksem inslaat], dan raak je ze en zullen ze allemaal dood gaan.
Ga vervolgens als de bliksem [
Het moeilijkste is nu gedaan, aangezien alleen de soldaten te paard en de soldaten met zwaard het op je gebouwen voorzien hebben. De Archers en zwakke knechten gaan gewoon het gevecht met je mannen aan.
Probeer er zoveel mogelijk te verslaan met je mannen, uiteindelijk zal je waarschijnlijk weinig mannen overhouden, maar zal je nog wel je Wizards en priester hebben.
Nu is de kunst om de overgebleven Archers en zwakke knechten van de tegenpartij achter je Wizard [niet allebei tegelijk, altijd eentje achter de hand houden] aan te laten lopen, en ze zo te manoeuvreren dat ze door die vuur booby-traps lopen [ze zijn echt dom], zo kun je je het beste van hun ontdoen, aangezien een Wizard snel verslagen is door enkele soldaten. Wanneer je schade oploopt laat je je priester de Wizard herstellen.
Wanneer er nog maar 1 á 2 van de tegenpartij over zijn, kun je gerust met je wizards op hun afrennen en gewoon verwoesten met je bliksem.
Mission completed
Nu level 29
Hoe heb je dat fort gedaan? Dan kan ik weer beginnen
Ik snap niet wat je bedoelt... de fort is er al als je de level start toch?
En als je mijn post hierboven precies uitvoert, heb je een grote kans dat het lukt
En als je mijn post hierboven precies uitvoert, heb je een grote kans dat het lukt
Anoniem: 157888
Lijkt me wel een leuk spelletje...alleen jammer dat er weinig info is te vinden op internet 
edit
Dat valt ook wel mee.
edit
Dat valt ook wel mee.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 157888 op 06-01-2006 12:51 ]
Al een tijdje geleden het spelletje geinstalleerd en lekker aan het spelen geweest. Eergisteren de draad maar weer even opgepakt en het spel uitgespeeld. Alleen begrijp ik het einde niet helemaal.
spoiler:
Oh calamity! The fickle fates have dealt your ambitions a deadly blow. The dark lord lives still and his minions have condemnded your people to a watery grave. Only your flagship emerges unseated from the onslaught. Will Lokydore never be free of this curse?
Als ik het een beetje vrij vertaal. Wat een ramp! Het wisselvallige noodlot heeft jouw ambitieus handelen een dodelijke klap toegebracht. De dark lord is nog steeds levende en zijn volgelingen? (minions) hebben jouw volk naar een waterig graf veroordeelt. Alleen jouw vlaggenschip rijst ongeslagen op uit de slachting. Zal Lokydore nooit onder deze vloek vandaan komen?
Dus als ik het goed begrijp is de dark lord niet verslagen maar ik heb ook niet verloren???
Als ik het een beetje vrij vertaal. Wat een ramp! Het wisselvallige noodlot heeft jouw ambitieus handelen een dodelijke klap toegebracht. De dark lord is nog steeds levende en zijn volgelingen? (minions) hebben jouw volk naar een waterig graf veroordeelt. Alleen jouw vlaggenschip rijst ongeslagen op uit de slachting. Zal Lokydore nooit onder deze vloek vandaan komen?
Dus als ik het goed begrijp is de dark lord niet verslagen maar ik heb ook niet verloren???
Anoniem: 54895
Ik vond het altijd zo irritant als je koeien *SPLAT* uit elkaar vielen als je er net een mannetje op af had gestuurd om te melken.
Anoniem: 139854
Dit is het beste spel dat ik ooit heb gespeeld
Heb hem net weer helemaal uitgespeelt.
Jammer dat er nooit een 2de deel van is gekomen
Heb hem net weer helemaal uitgespeelt.
Jammer dat er nooit een 2de deel van is gekomen
Anoniem: 175173
Hey,
Ik heb pasgeleden bij het grote "[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic deel 2" topic gevraagd naar de titel van dit spel. Het ben ik gelukkig achtergekomen via oplettende members.
Toen ben ik bij deze topic terecht gekomen, ik heb alles doorgelezen en ik kan niet wachten tot ik het zelf weert kan spelen na al die jaren
Maar ik heb een probleem met het instelleren van de code zodat ik het kan spelen op Windows XP. Als ik de demo installeer en de code erbij zet + samenvoegen, compatibility goed zetten enzo start het spel gewoon goed. Als ik het hele spel spel installeer en ik doe precies dezelfde stappen en code dan start het spel wel goed op maar daarna zie je een zandlopertje en heel ff snel een insert cd-rom.
Ik kom hier echt niet uit, ik heb het spel al 4 verschillende plekken gebrobeert te installeren omdat ik dacht dat er een fout in de code moest zitten, maar dat denk ik niet omdat hij het wel doet op de demo versie. (ook al staat die conclusie een stuk terug in de topic, waarin hetzelfde probleem wordt aangekaart).
Ik zal mijn code wel copy, pasten:
Mijn map die ik heb aangemaakt staat in: F:\beast.
Ook het mergen (samenvoegen) van de .reg bestand is goed gedaan + het compatibility.
Ik hoop dat iemand toch een foutje in de code ziet zodat het toch aan mij ligt en ik binnenkort lekker het spel kan spelen, haha
Ik heb pasgeleden bij het grote "[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic deel 2" topic gevraagd naar de titel van dit spel. Het ben ik gelukkig achtergekomen via oplettende members.
Toen ben ik bij deze topic terecht gekomen, ik heb alles doorgelezen en ik kan niet wachten tot ik het zelf weert kan spelen na al die jaren
Ik kom hier echt niet uit, ik heb het spel al 4 verschillende plekken gebrobeert te installeren omdat ik dacht dat er een fout in de code moest zitten, maar dat denk ik niet omdat hij het wel doet op de demo versie. (ook al staat die conclusie een stuk terug in de topic, waarin hetzelfde probleem wordt aangekaart).
Ik zal mijn code wel copy, pasten:
Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Worldweaver Productions] [HKEY_CURRENT_USER\Software\Worldweaver Productions\Beasts and Bumpkins] "Installed"=dword:00000001 "Language"=dword:00000000 "InstallDrive"="F:" "InstallDir"="\\Beast\\" "Video"="F:\\Beast\\video.box" "Audio"="F:\\Beast\\audio.box" "Speech"="F:\\Beast\\speech0.box" "Misc"="F:\\Beast\\misc.box" "Missions"="F:\\Beast\\missions.box" "MissionText"="F:\\Beast\\mistext0.box" "Working"="F:\\Beast\\" "CD"="F:\\beastnbump\\" "Link"="F:\\Beasts and Bumpkins.lnk" |
Mijn map die ik heb aangemaakt staat in: F:\beast.
Ook het mergen (samenvoegen) van de .reg bestand is goed gedaan + het compatibility.
Ik hoop dat iemand toch een foutje in de code ziet zodat het toch aan mij ligt en ik binnenkort lekker het spel kan spelen, haha
Anoniem: 5765
Zat laatst weer te denken aan dit spel, nooit uit kunnen spelen!
Begint nu weer te kriebelen, maar eens kijken of die nog ergens te vinden is!
Anoniem: 195329
dudes, ik ben wanhopig.. ik doe precies alles wat in dat ene berichtje staat.. maar ik krijg telkens maptile error, 1 keer heb ik van de beastnbump map de naam veranderd in Beasts en toen kreeg ik al beeld(laadbalkje) maar daarna zandloper muis en niet reagerende computer..
help me alsjeblieft!! ik wil ook spelen het is zon vet spel!!!
ik heb ook een CD-ROM maar die heb ik nog niet gebruikt. mijn pc draait op XP.
kan iemand niet precies klik voor klik een handleiding posten met wat je moet doen, zou me echt geweldig helpen als soort van computer-noob.
alvast bedankt!
Maarten
help me alsjeblieft!! ik wil ook spelen het is zon vet spel!!!
ik heb ook een CD-ROM maar die heb ik nog niet gebruikt. mijn pc draait op XP.
kan iemand niet precies klik voor klik een handleiding posten met wat je moet doen, zou me echt geweldig helpen als soort van computer-noob.
alvast bedankt!
Maarten
Anoniem: 195329
o het is al gelukt.. Ik moest de regel die verweest naar audio.box weghalen want dat bestand bestond helemaal niet!!
maar wat een geweldig spel toch:D ben nu in lv 10
maar wat een geweldig spel toch:D ben nu in lv 10
Ik lees dit nu pas [kom tegenwoordig niet meer zoveel op GoTAnoniem: 5765 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:08:
Zat laatst weer te denken aan dit spel, nooit uit kunnen spelen!
Alsjeblieft:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Hoe te installeren: 1. Beasts & Bumpkins.rar uitpakken ;) 2. demanants.exe runnen 3. Uit het bestand 467-compatible2kxp.zip het bestand BEASTen.REG halen (en de bestaande overschrijden) 4. BEASTen.REG in Kladblok editten - Alle paden vervangen met waar jij het hebt geïnstalleerd - Bij de pad voor CD= onzin invullen - Paden mogen geen speciale tekens bevatten (zoals de & van Beasts & Bumpkins) 5. De bijgewerkte BEASTen.REG mergen met de Registry 6. De eigenschappen van BEASTS.EXE bekijken en de tabblad Compatibility kiezen 7. Vinkjes zetten bij de volgende toepassingsmogelijkheden - Run this program in compatibility mode for: Windows 95 - Disable visual themes - Turn off advanced text services for this program 8. GAME ON :D |
Anoniem: 213147
ik heb een vraagje over het opstarten van beast and bumpkins:
ik heb beast and bumpkins geïnstaleerd op de goede manier en alles werkt.
het spel start ook op maar....
ik zie het balkje als het spel laad maar dan zie ik alleen maar een zandloper en een zwart beeld.
wie kan mij helpen?
ik heb beast and bumpkins geïnstaleerd op de goede manier en alles werkt.
het spel start ook op maar....
ik zie het balkje als het spel laad maar dan zie ik alleen maar een zandloper en een zwart beeld.
wie kan mij helpen?
Eerder in het topic is het al beschreven, volg precies de aanwijzigingen uit het textdocument. Waarschijnlijk staat het spel in een verkeerde directory oid geïnstalleerd (let op speciale karakters etc). Blader even terug naar de posts rond 26 augustus 2005
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
*kick*
Omdat ik me nogsteeds erg vermaak met dit spel, speel ik het regelmatig nog, maar nu zit ik in level 25 waar je dat fort moet aanvallen, maar hoe krijg je dat voor elkaar? Overal liggen van die vuur traps en als ik te lang wacht dan heb ik mission failed...
Iemand
Omdat ik me nogsteeds erg vermaak met dit spel, speel ik het regelmatig nog, maar nu zit ik in level 25 waar je dat fort moet aanvallen, maar hoe krijg je dat voor elkaar? Overal liggen van die vuur traps en als ik te lang wacht dan heb ik mission failed...
Iemand
Ik ben nou nogsteeds er mee bezig, elke keer kom ik buiten de tijd
Iemand die een truukje weet misschien
Hoe heerlijk dat hier oplossingen staan waardoor het onder XP speelbaar wordt. Als ik tijd heb maar weer eens proberen te installeren, en dan verder komen dan lvl 8 waar ik vroeger (oh zoooo lang geleden lijkt het) de hele tijd vast zat...
&
"Xurk" heeft het uitgespeeld, misschien kun je hem DM-en?Megamind schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:35:
Ik ben nou nogsteeds er mee bezig, elke keer kom ik buiten de tijdIemand die een truukje weet misschien
&
Anoniem: 88237
Ik heb het spel ook weer eens uit de doos gehaald en krijg eveneens een zwart scherm na de laadbalk...
Nu zie ik dat de audio.box file (waarnaar in de .reg file verwezen wordt) niet aanwezig is in mijn B&B directory, is dit bij jullie ook het geval?
Nu zie ik dat de audio.box file (waarnaar in de .reg file verwezen wordt) niet aanwezig is in mijn B&B directory, is dit bij jullie ook het geval?
Anoniem: 139854
Ik heb echt weer zin om dit spel te spelen
Eigenlijk mijn all-time favorite. Zo jammer dat er geen opvolger is gemaakt. Misschien ook wel weer beter...
Ik graaf dit topic weer even op. Ik probeer deze game nu werkend te krijgen maar het wil niet echt.
Ik heb nu een VM met Win 98 SE erop en daar heb ik het spel in geinstalleerd.
(heb het spel trouwens van de onderhonden)
De directory instellingen zijn goed, ik heb de instructies gevolgd die erbij zaten. Het spel start op, je ziet dat intro scherm met de laadbalk, en als deze aan het einde is kapt ie ermee. Zonder foutmelding ben je dan weer "terug" in windows.
Het gekke is dat het bestand audio.box helemaal niet bestaat. Ik heb daar al wat over gelezen in dit topic, maar als ik die register entry weghaal (of leeg maak) dan veranderd er nog niks.
Iemand een idee?
Dit is op een laptop met Vista, wil het nog wel op een andere laptop met XP proberen (zonder VMware dus), maar vrees dat ik dan hetzelfde gedoe krijg aangezien audio.box mist.
Ik heb nu een VM met Win 98 SE erop en daar heb ik het spel in geinstalleerd.
(heb het spel trouwens van de onderhonden)
De directory instellingen zijn goed, ik heb de instructies gevolgd die erbij zaten. Het spel start op, je ziet dat intro scherm met de laadbalk, en als deze aan het einde is kapt ie ermee. Zonder foutmelding ben je dan weer "terug" in windows.
Het gekke is dat het bestand audio.box helemaal niet bestaat. Ik heb daar al wat over gelezen in dit topic, maar als ik die register entry weghaal (of leeg maak) dan veranderd er nog niks.
Iemand een idee?
Dit is op een laptop met Vista, wil het nog wel op een andere laptop met XP proberen (zonder VMware dus), maar vrees dat ik dan hetzelfde gedoe krijg aangezien audio.box mist.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Ok, in XP werkt het wel meteen. Raar.
Want ook daar mist die audio.box, en ik heb niet eens die key uit het register weggehaald,
het werkte vrijwel meteen.
Trouwens, dit is voor het eerst dat ik die compatibiliteits modus heb zien werken
Want ook daar mist die audio.box, en ik heb niet eens die key uit het register weggehaald,
het werkte vrijwel meteen.
Trouwens, dit is voor het eerst dat ik die compatibiliteits modus heb zien werken
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Ik ben ook weer begonnen met spelen, wat was dat toch een mooie tijd vroeger!
Snap er nu een hoop meer van dan toen haha ;-)
Snap er nu een hoop meer van dan toen haha ;-)
Update:
de game werkt ook gewoon onder vista !
je moet gewoon het register aan passen en het werkt gewoon
hmm geweldig deze game
de game werkt ook gewoon onder vista !
je moet gewoon het register aan passen en het werkt gewoon
hmm geweldig deze game
[ Voor 107% gewijzigd door BruceLee op 20-04-2008 13:13 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Anoniem: 278234
Hoi hoi,
Ik ben afgelopen week maar weer begonnen met B&B, maar ik kom maar niet door lvl 15 heen
Hele legers stuur ik de dood in, maar ik kom er maar niet!!!
Heeft iemand een idee???
Helluppppppppppppppppppppppp!!!!!!!!!!!!!
Ik ben afgelopen week maar weer begonnen met B&B, maar ik kom maar niet door lvl 15 heen
Heeft iemand een idee???

Er was geen walkthrough of iets dergelijks te vinden op het internet? Ik heb het spel vaak gespeeld (vroeger) maar kan het level me zo 112 niet herinneren. Daarbij weet ik niet eens zeker meer of ik wel ooit zo ver ben gekomen, haha. Ik weet dat ik het bouwen in de eerdere levels gewoon altijd heerlijk vond, dus die deed ik dan keer op keer opnieuw...
&
Een oudeAnoniem: 278234 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:22:
Hoi hoi,
Heeft iemand een idee???
Dit topic is gesloten.