Toon posts:

[mail adressen] hoe live te displayen op de mainpage?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen van tweakers ik hoop dat ik dit in het goeie forum plaats...

mijn vraag was ik heb sinds een paar dagen een domein geregistreerd en nu heb ik daar de mogelijkheid om unlimited emails aan te maken via pop3....
dit is allemaal goed enzo ben ook wel tevreden over de host enzo maar nu was mijn vraag kan ik een script maken zeg maar net zoals dot.tk hun domeinnamen laten zien op hun voorpagina zodat mensen kunnen zien welke emails net zijn geregistreerd? dus zeg maar live updates...

zal wel iets worden denk ik met een mysql database erachter ofniet??

of denk ik nu te moelijk??

TnX in advance

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:07:
hallo mensen van tweakers ik hoop dat ik dit in het goeie forum plaats...

mijn vraag was ik heb sinds een paar dagen een domein geregistreerd en nu heb ik daar de mogelijkheid om unlimited emails aan te maken via pop3....
dit is allemaal goed enzo ben ook wel tevreden over de host enzo maar nu was mijn vraag kan ik een script maken zeg maar net zoals dot.tk hun domeinnamen laten zien op hun voorpagina zodat mensen kunnen zien welke emails net zijn geregistreerd? dus zeg maar live updates...
Geen idee. Dat is niet alleen afhankelijk van de mogelijkheden van de server, maar vooral van wat je zelf kunt. Maar je geeft niet eens aan in welke talen je zou kunnen werken.
Bedenk je wel dat als het niet je eigen server is, je automatisch kunt rekenen op de nodige beperkingen.
zal wel iets worden denk ik met een mysql database erachter ofniet??
Waarom denk je dat?
of denk ik nu te moelijk??
Ik zou eerder denken dat je er helemaal niet over hebt nagedacht. Emails die worden geregistreerd, live updates, unlimited emails aanmaken via pop3... Kap eens met onzin-termen, en bedenk gewoon even wat er voor nodig is om dit te kunnen realiseren. Houd daarbij in je achterhoofd dat je script wel toegang moet hebben tot de benodigde gegevens.

Verwijderd

Topicstarter
lama hangen dan vragen hier schieten niet op wordt alleen maar geflamed wou alleen weten of het mogelijk was en hoe.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:19:
[...]

Geen idee. Dat is niet alleen afhankelijk van de mogelijkheden van de server, maar vooral van wat je zelf kunt. Maar je geeft niet eens aan in welke talen je zou kunnen werken.
Bedenk je wel dat als het niet je eigen server is, je automatisch kunt rekenen op de nodige beperkingen.

[...]

Waarom denk je dat?

[...]

Ik zou eerder denken dat je er helemaal niet over hebt nagedacht. Emails die worden geregistreerd, live updates, unlimited emails aanmaken via pop3... Kap eens met onzin-termen, en bedenk gewoon even wat er voor nodig is om dit te kunnen realiseren. Houd daarbij in je achterhoofd dat je script wel toegang moet hebben tot de benodigde gegevens.

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:04
Wel leuk om email-adressen op je site te tonen, maar heb je er ook al aan gedacht dan een eventuele spam-boer dit ook een hartstikke tof idee zal vinden?

Oftewel: als je je users een hoop spam wilt bezorgen is dat een leuke manier ja...
(of ik begrijp je plan niet helemaal 100%)
lama hangen dan vragen hier schieten niet op wordt alleen maar geflamed
Er wordt niet geflamed hoor volgens mij. Alleen beschrijf je je idee een nogal 'haastig' :)
Probeer gewoon rustig uit te leggen wat je precies wilt (al denk ik het al te weten)...

[ Voor 33% gewijzigd door ironx op 13-08-2005 12:27 ]

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Verwijderd

Topicstarter
ja ok idd spam maar daar zijn natuurlijk wel filters voor....

en idd het leek mij ook wel een leuke aanwinst op mijn site dat maakt het wat aanterekkelijker voor mensen om een email adres te kopen...

is het toegestaan om het adres te posten??
ironx schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:26:
Wel leuk om email-adressen op je site te tonen, maar heb je er ook al aan gedacht dan een eventuele spam-boer dit ook een hartstikke tof idee zal vinden?

Oftewel: als je je users een hoop spam wilt bezorgen is dat een leuke manier ja...
(of ik begrijp je plan niet helemaal 100%)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 12:28 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:25:
lama hangen dan vragen hier schieten niet op wordt alleen maar geflamed wou alleen weten of het mogelijk was en hoe.

[...]
Waar staat de flame dan? Ik zie hem niet.

En ja, wat jij wil is mogelijk alleen had je zelf al wel wat uitzoekwerk kunnen doen alvorens je vraag hier zo te stellen. Daarbij zou ik mijn email adres nooit boven aan een site willen hebben, dat is schending van mijn privacy.

[ Voor 12% gewijzigd door André op 13-08-2005 12:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
"Ik zou eerder denken dat je er helemaal niet over hebt nagedacht. Emails die worden geregistreerd, live updates, unlimited emails aanmaken via pop3... Kap eens met onzin-termen, en bedenk gewoon even wat er voor nodig is om dit te kunnen realiseren"

dit sijn ook geen onzin termen het gaat om pop3 mails en ik kan ze unlimited aanmaken en ik wil ze live laten zien op me voorpagina...

nou ik heb er wel naar gezocht met google op dit forum maar kan niet echt vinden wat ik precies bedoel vandaar me post...

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 12:32 ]

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Jij bent wel heel erg naief.

Denk je dat je daarvoor de emailadressen kunt en bekangrijker MAG gebruiken van je hosting provider.

Ze zullen wel gek zijn.

Het zullen ook wel aliassen zijn en dan gaat je hele plan niet eens op.

Wanneer het zo makkelijk zou zijn dan zouden er al heel wat mensen rijk zijn geworden.

|:(

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:27:
ja ok idd spam maar daar zijn natuurlijk wel filters voor....
Uhm... als ik eerlijk ben vind ik dat je daar wel erg makkelijk over denkt ;)
Spam moet je juist ten alle tijden proberen te voorkomen (imo).
en idd het leek mij ook wel een leuke aanwinst op mijn site dat maakt het wat aanterekkelijker voor mensen om een email adres te kopen...
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er veel mensen zijn die een mail-adres zullen kopen.
Bedoel, hoeveel ruimte krijg ik bij jou voor zeg een paar euro (let wel dat jij die ruimte toch ook zal moeten huren/kopen + eventuele bandbreedte), terwijl ik een dikke 2.5Gig voor niks kan krijgen bij Gmail?

Denk daar dus ook eens goed over na...

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Verwijderd

Topicstarter
het is ook meer als aanvulling op me site zeg maar en idd ik kan geen 2,5 gig geven maar het gaat vooral om het @myjoint.nl gedeelte mensen die komen kunnen het leuk vinden en met een dergelijk email adres te msn'n ofzo en uit mijn ervaring heb ik niet eens meer als 2 mb nodig voor mijn email box kom er niet eens bovenuit...
het zou ook 1 euro per jaar zijn zeg maar...
ironx schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:35:
[...]

[...]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat er veel mensen zijn die een mail-adres zullen kopen.
Bedoel, hoeveel ruimte krijg ik bij jou voor zeg een paar euro (let wel dat jij die ruimte toch ook zal moeten huren/kopen + eventuele bandbreedte), terwijl ik een dikke 2.5Gig voor niks kan krijgen bij Gmail?

Denk daar dus ook eens goed over na...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 12:40 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 15:05
ironx schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:35:
[...]

Kwestie van GDLibary aanspreken en images maken ivm plaintext, en er zijn nog enkele voorbeelden (vaak javascript) die erbij kunnen helpen.

Overigens, als je kennis en de rechten heb kan je het volgende doen:

Vaak is er een webinterface en een script/functie die er voor zorgt dat de gebruiker mailadressen/aliassen aan kan maken. Door het script aan te passen zou je bijv. een database/plaintextfile kunnen bijhouden die mailadressen daarin wegschrijft nadat er een nieuw mailadres aangemaakt is. Dat kan je met php vervolgens weer uitlezen.

Maarja, dan moet je niet alleen kennis hebben, maar ook zelf beheerder van de server.

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Ik denk dat je niet eens toestemming hebt van de hosting provider en dat die je kleine handeltje in een keer plat kan leggen wanneer die er achterkomt.

Zij bieden jou niet die mogelijkheid om zelf daarmee de boer op te gaan. Dat is juist hun werk en daarmee zou je hun handel afnemen.

Ik denk dat je het idee moet laten varen.

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Verwijderd

Topicstarter
reseller? het gaat om sity.nl

boevndien heb ik ze3lf ook een server draaien dus mocht het wel kunnen wil ik het daar ook op toepassen...

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 13:09 ]

Verwijderd

6. Het is de wederpartij niet toegestaan om door ons ter beschikking gestelde webhosting faciliteiten te verkopen, verhuren of onderverhuren aan derden, tenzij de overeenkomst een reseller hosting, colocation of dedicated server betreft.
bron: sity.nl

Ik neem aan dat je alleen een domeintje hebt geregistreerd, en een hostingpakketje hebt. In dat geval wordt je dus beperkt door hun algemene voorwaarden.

Als je zoiets wilt gaan doen als e-mail accounts verkopen, hoor je gewoon een server te kopen/huren, of een reseller overeenkomst aan te gaan. Als je een "eigen server" hebt, kun je ook veel makkelijker de nodige scripts schrijven om je wens te kunnen realiseren.

Verwijderd

Topicstarter
ok begrijp ik wel maar dan blijft nog de vraag van hoe ik dit dan zou kunnen doen ik regel het verder zelf wel met hun zeg maar kwa overeenkomst...

moet toch vrij simpel zijn lijkt me maar alleen weet ik zo ff niet hoe....
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:14:
[...]

bron: sity.nl

Ik neem aan dat je alleen een domeintje hebt geregistreerd, en een hostingpakketje hebt. In dat geval wordt je dus beperkt door hun algemene voorwaarden.

Als je zoiets wilt gaan doen als e-mail accounts verkopen, hoor je gewoon een server te kopen/huren, of een reseller overeenkomst aan te gaan. Als je een "eigen server" hebt, kun je ook veel makkelijker de nodige scripts schrijven om je wens te kunnen realiseren.

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 17:07
Bajoran >> Volgens mij kan je zonder problemen pop3 accounts aanmaken hoor, bij een willekeurige hostingprovider. Jij betaalt toch voor je pakket (lees: ruimte en traffic) en wat jij verder met je emailadressen doet heeft je hostingprovider weinig over te zeggen. Tenminste, ik laat niet door mijn hostingprovider bepalen aan wie ik een pop-adresje uitdeel.

vuile >> Volgens mij maakt Sity gebruik van Direct Admin. Neem eens aan kijkje in de Direct Admin API. Daar zitten volgens mij wel wat dingen tussen die je van pas komen, maar denk wel even na over wat men hier zegt over spam enzo. Voorkomen is beter dan genezen natuurlijk.

[edit]
Hmmz... zodra het over verkopen gaat (ik lees opeens iets over 1 euro per jaar) moet ik mijn standpunt misschien wat bijschaven. Ik had er overheen gelezen, sorry.

[ Voor 16% gewijzigd door SWINX op 13-08-2005 13:23 ]

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-04 15:05
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:19:

moet toch vrij simpel zijn lijkt me maar alleen weet ik zo ff niet hoe....
Dat heb ik je net geprobeerd uit te leggen, het is ook vrij simpel. Maar je moet er de kennis/mogelijkheden voor inhuis hebben (eg, rechten + kennis dus).

Je zult een aanpassingen in de door hun gebruikte administratieinterface moeten maken.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:49

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ok, ik ga het topic sluiten. Wat betreft het ontwikkelen van iets zie ik niks terugkomen.
Vuile: we gaan er hier vanuit dat als je iets wilt ontwikkelen dat je zelf al bezig bent geweest om in elk geval iets te proberen. Dit zie ik totaal niet terug. Als je de P&W FAQ - De "quickstart" eens bekijkt dan zie je wat we van je verwachten voordat je een topic opent.

Je zult eerst moeten uitzoeken hoe je adressen kan aanmaken. Vervolgens moet je dit in code gaan doen. Als je dit in code kan, danis het daarna vrij simpel om de adressen ergens op te slaan en te tonen op een webpagina.

Of je nu wel of niet unlimited pop3 boxen mag aanmaken is iets tussen jou en je hoster. Of je dit ge-automatiseerd mag doen zul je ook daar moeten navragen. Als dit kan/mag dan kunnen ze je waarschijnlijk ook wel daarbij helpen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.