Verwijderd

Topicstarter
Vandaag was er op TV dat een oud ambassadeur een aanklacht in gaat dienen tegen de vader van Maxima. Deze wordt aangeklaagd wegens foltering en misdaden tegen de menselijkheid.

Persoonlijk vind ik deze man een held. Ik had het toch al niet zo op het koningshuis en nu ze nog met een zware misdadiger dineren heb ik het helemaal gehad met ze gehad.

Wat mij betreft is deze meneer Zoriqueta (of hoe je het ook mag schrijven) absoluut niet welkom in NL. Het is een misdadiger en verdient het om zo behandeld te worden.

Willempje mag overigens van mij best met Maxima trouwen, zeker nu deze in het openbaar afstand heeft gedaan van de daden van haar vader.

Iemand die hier andere ideëen op nahoudt?

Verwijderd

Ik heb daar wel degelijk andere ideeen over. Wat heeft in dit geval de vader nou met de relatie van zijn dochter te maken? Nou? Moet je om zijn verleden de dochter veroordelen? Nee, natuurlijk niet! Laat ze toch doen en laten wat ze willen! Dat doen wij toch ook?

Verwijderd

Waarom vind je die man een held ?

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Hij vindt de oud ambassadeur een held, neem ik aan, niet mr. Zoriqueta.

Apoc2 ik ben het in zoverre met je eens dat Zoriqueta of Zorequita of weet ik veel hoe hij heet een misdadiger is en dat Alexje mag trouwen met wie hij wil. Daar zou ik dan nog wel bij willen zeggen dat een zo spoedig mogelijk afschaffen van het koningshuis mijn volledige steun heeft.

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daar wel degelijk andere ideeen over. Wat heeft in dit geval de vader nou met de relatie van zijn dochter te maken? Nou? Moet je om zijn verleden de dochter veroordelen? Nee, natuurlijk niet! Laat ze toch doen en laten wat ze willen! Dat doen wij toch ook?
Alexje is niet zomaar iemand. Hij is onze kroonprins en hij is vertegenwoordiger van ons land. En wanneer je schoonvader dan een grote misdadiger is dan vind ik dat niet kunnen. Het slaat ook nergens op dat wij als vrij land mensenrechten uitdragen en dergelijke en wanneer meneer Zoriequeta langskomt bij onze koningin doen we of onze neus bloedt. Deze man is wel een niet onbelangrijk onderdeel geweest van een regime waarondere enkele 10.000'en mensen zijn verdwenen!
Waarom vind je die man een held ?
Ik bedoelde daarmee die oud ambassadeur. Ik vind die man een held omdat hij als individu zich sterk maakt tegen een overheid die eigenlijk hun vingers niet willen branden aan dit onderwerp en daarom wijselijk hun mond gaan zitten houden en alles doorverwijzen naar minister president Kok. Waarna deze weer een beetje om de zaak heen lult en geen duidelijk standpunt durft in te nemen omdat hij bang is voor onze Bea (Zelfde verhaal met die wintersportvakantie naar Oostenrijk).
Apoc2 ik ben het in zoverre met je eens dat Zoriqueta of Zorequita of weet ik veel hoe hij heet een misdadiger is en dat Alexje mag trouwen met wie hij wil. Daar zou ik dan nog wel bij willen zeggen dat een zo spoedig mogelijk afschaffen van het koningshuis mijn volledige steun heeft
Maar vind je dan dat deze man bij een eventueel huwelijk op het bordes mag staan naast onze koninklijke familie? Dat deze misdadiger tegen de menselijkheid een hoofdgast is op feesten van het koningshuis en het Nederlandse volk?

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Nee, deze misdadiger moet berecht worden. In ieder geval hoeven wij hem hier niet en ZEKER niet als eregast.

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 12:06

faraway

Dank U...

Allereerst vind ik ons koningshuis een poppenkast, maar wel een hele nuttige. een staatshoofd met alleen een ceremoniële rol zorgt ervoor dat de regering zich niet zo druk hoeft te maken om het onvermijdelijke 'showbiz'-gebeuren dat bij het staatshoofd-zijn hoort.
Wat er kan gebeuren als je geen apart staatshoofd en aparte regeringsleider hebt zie je in de VS waar de regerende taak van de president vaak ondergeschikt is aan het hoog houden of verdedigen van zijn imago. Als gevolg daarvan worden vreemde irrationele beslissingen genomen, bijvoorbeeld militaire operaties om de aandacht even van het privéleven van de president af te leiden.

Om nu het koningshuis nog wel geloofwaardig te houden is integriteit het allerbelangrijkste. Pappa Zorrequita past daar dus absoluut niet in en mag wat mij betreft Nederland helemaal niet binnenkomen. Maxima kun je moeilijk de zonden van haar vader aanrekenen, dat huwelijk mag dus wat mij betreft best doorgaan.

Verwijderd

Ik vind die zorrquita best wel passen op het bordes, tussen die andere misdadigers. Dat koningshuis is toch de grootste legale diefenbende die er bestaad. Wie denk je dat er voor al die beesten die ze lekker afschieten betaald? (dat kost trouwens een ton per dag, ook niet mis...)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
wat een geouwehoer.. afgezien van de nogal vage functie van het koningshuis, geld dat de mensen die het volk vertegenwoordigen, dienen afgerekend te worden op hoe goed ze die taak vervullen. en niet op of ze homo zijn, zich laten zuigen door hun assistente of met wie ze trouwen.

Verwijderd

Op zondag 14 januari 2001 19:58 schreef Apoc2 het volgende:
Vandaag was er op TV dat een oud ambassadeur een aanklacht in gaat dienen tegen de vader van Maxima. Deze wordt aangeklaagd wegens foltering en misdaden tegen de menselijkheid.

Persoonlijk vind ik deze man een held.
Ik vind het meer een publiciteitsstunt :r Deze man is een kleine 20 jaar te laat.... Vraag mij af of deze man ook een aanklacht had ingediend als Willem Maximaatje nooit had ontmoet... ;)
Pagina: 1