[Spam] Kruidvat gebruikt ongevraagd mijn e-mail adres

Pagina: 1
Acties:
  • 658 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een maand geleden heb ik online foto's besteld bij de Kruidvat. Allemaal prima gegaan en voor bevestigingsmailtjes en dergelijke moest een e-mail adres ingevuld worden.
Aangezien ik een eigen domein met een catch-all functie heb ik als e-mail adres kruidvat@mijndomein.nl opgegeven.

Nu is het zo dat ik sinds mijn bestelling bij kruidvat al 8 spam mailtjes heb gehad, gericht aan het e-mail adres kruidvat@mijndomein.nl. Varierend van 80% discount on your medications tot order your free software here.

Mijn vraag is, wat kan ik hier tegen doen? Ik bedoel dat niet het 'technische' gedeelte, het blocken van mailtjes gericht aan het e-mail adres is makkelijk.

Wat ik eigenlijk bedoel is, hoe kan ik ervoor zorgen dat kruidvat geen gebruik meer maakt van het e-mail adres van klanten?

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A schakelmateriaal

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:55

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Je bedoelt dat je spam krijgt op het mailadres dat je alleen aan Kruidvat hebt gegeven, maar dat de spam niet van het kruidvat is (afgaande op de engelse titels van de spam)?

Als het van kruidvat zelf komt, dan is het een mailtje naar abuse@wanadoo.nl (hun ISP)

Als de spam niet van het kruidvat is zou ik niet weten wat je er kan doen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• --Erik--
  • Niet online
Inderdaad, de spam komt niet van kruidvat zelf af.
Is er een instantie die hier iets aan kan? (soort van consumentenbond ofzo?)

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:30
Dit klinkt wel vrij serieus. Ik ga er niet vanuit dat Kruidvat de fout zal maken om je adres op internet te gooien, maar wie doet het anders?

Je had nog stichting Spamvrij, en de OPTA deed iets. Verder is een access-rule (als het kan) op je MTA erg prettig in dit soort gevallen :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Eerst even iets wat je zelf kan uitzoeken. Ik ben totaal onbekend met deze dienst van het Kruidvat, maar zet het Kruidvat de foto's ergens online en kan het zijn dat een spammer jouw emailadres daarvan heeft geharvest?

Een emailadres is een persoonsgegeven dus kan je een klacht indienen bij het College Bescherming Persoonsgegevens. Ook als het Kruidvat de emailadressen ergens op een harvestbare manier op de website heeft staan kan je daar een klacht indienen want dat is een overtreding van de technische regels voor het beveiligen van persoonsgegevens.
Als je adres niet ergens harvestbaar online staat (wat mij onwaarschijnlijk lijkt, het Kruidvat is vast niet zo dom om adressen te verkopen, maar je weet maar nooit) kan je via spamklacht.nl een klacht indienen bij de OPTA. Ik weet niet of zij een categorie hiervoor hebben, zoniet dan moet je ze maandag maar gewoon even bellen want als jij een beëdigde verklaring wil afleggen dat je het adres alleen aan Kruidvat hebt gegeven dan zullen zij dat redelijk serieus nemen.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:55

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

DiedX schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:40:
Dit klinkt wel vrij serieus. Ik ga er niet vanuit dat Kruidvat de fout zal maken om je adres op internet te gooien, maar wie doet het anders?

Je had nog stichting Spamvrij, en de OPTA deed iets. Verder is een access-rule (als het kan) op je MTA erg prettig in dit soort gevallen :)
Die java-applet die is niet van het kruidvat, maar ik zie verscheidene URL's voorbij komen.
Jouw mailadres kan ook door hun verspreid zijn?

1 url die ik voorbij zie komen is www.photoprintit.de

Jij kan het nooit hard maken wie jouw mailadres heeft verspreid

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• --Erik--
  • Niet online
Bedankt voor jullie tips!

Ik zal om te beginnen eens contact opnemen met de klantenservice van de kruidvat zelf, misschien hebben ze al meer klachten gehad.

Daarna zal ik de instanties die hierboven genoemd worden ook eens benaderen.

zowel vandaag als gisteren weer spam gehad op het e-mail adres..

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kan het zo zijn dat er ergens een vinkje aan heeft gestaan, waarmee je toestemming geeft dat jouw email-adres 'door derden' mag worden gebruikt?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1