Wie heeft er al OSX op zijn x86 draaien??

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zoja, vertel er even bij op welk systeem en hoe het werkt.
Ik ben nieuwsgierig geworden. (Als Powerbook gebruiker)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Het is illegaal behalve bij een developerPC dus ik gok erop dat dit topic ook niet erg legaal is :)

Alle proemn in n drek

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:12

Cyphax

Moderator LNX
Bierkameel schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:25:
Het is illegaal behalve bij een developerPC dus ik gok erop dat dit topic ook niet erg legaal is :)
Geldt dat niet in zekere zin ook voor Vista beta's, die alleen geinstalleerd mogen worden door testers? Al die honderden tweakers draaien 'm ook illegaal en al die topics blijven ook open. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Even de al-dan-niet illegaliteit buiten beschouwing latend;

Ja. Het draait.
Ik maak overigends gebruik van een dev-kit beta waaruit de rosetta-checks gesloopt zijn en waar ps2 functionaliteit toegevoegd is.

Onder vmWare functioneert het op m'n P4-2,4Ghz, 512mb ram. Zij het wat traag.
Gek genoeg krijg ik dezelfde .iso niet aan de gang op een dual-XEON bak. vmWare vliegt er dan volledig uit :?

Als ik de boel native probeer te draaien dan komt de P4 een heel eind, maar klapt eruit wanneer hij de nVidia-driver aanroept.
Het blijft voor mij dus even wachten op nieuwe ontwikkelingen...

Leuk is het wel B)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Van zodra ik een AMD64 met SSE3 ondersteuning heb ga ik ook een poging wagen :). Lijkt me wel strak, OS X op een x86 :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Borromini schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:48:
Van zodra ik een AMD64 met SSE3 ondersteuning heb ga ik ook een poging wagen :). Lijkt me wel strak, OS X op een x86 :).
Helemaal vergeten te vermelden dat ik ook de SSE3 requirement eruit heb getrokken.

SSE2 voldoet :Y)

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:23

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

* Peentje is heel benieuwd hoe dit zich in de toekomst gaan manifesteren!

als de volledige versie er is

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zoveel technische kennis heb ik nu ook weer niet... Is het makkelijk te doen? Dus ik zou het op mijn Athlon Xp's kunnen draaien dan :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:06
DVD boot gewoon op mijn PC...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het is supersimpel om het native te draaien ;)http://blaat.blaat Ik draai het hier op een Athlon64 3200+ en ik moet zeggen dat het sneller gaat dan de PowerMac G5 die ik had... :p

[ Voor 17% gewijzigd door Zwerver op 14-08-2005 00:26 ]

Verwijderd

Borromini schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:02:
Zoveel technische kennis heb ik nu ook weer niet... Is het makkelijk te doen? Dus ik zou het op mijn Athlon Xp's kunnen draaien dan :).
Noujah, echt simpel is het niet ;).

Waar momenteel aan gewerkt wordt is een patch systeem dat met behulp van XDELTA de nog ge'rar'de iso aanpast.

Hierdoor kun je precies die patches toepassen die je nodig hebt waarna je de iso-op-maat uitpakt.

Lijkt me handig :7
Dat 'dd' is er ook voor windows. Clicky!

Hoef je niet helemaal via Linux :P

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 13:11 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ozxobez schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:05:
Het is supersimpel om het native te draaien ;) http://blaat.blaat Ik draai het hier op een Athlon64 3200+ en ik moet zeggen dat het sneller gaat dan de PowerMac G5 die ik had... :p
Bookmarked :Y). Zolang er maar een beetje een howto is, als ik een houvast heb probeer ik het wel :).

[ Voor 6% gewijzigd door Zwerver op 14-08-2005 00:27 ]

Verwijderd

Erover kletsen is niet erg maar volgens mij is het patchen an sich illegaal.

Misschien is het dus beter om links naar guides en how-to's weg te laten.
Als je echt wil dan kom je er met een beetje zoeken toch wel achter...

:>

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 13:12 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:06
Ozxobez schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:05:
Het is supersimpel om het native te draaien ;) http://blaat.blaat Ik draai het hier op een Athlon64 3200+ en ik moet zeggen dat het sneller gaat dan de PowerMac G5 die ik had... :p
hmm dus het kan ook draaien op een cpu zonder SSE3 dus?

had ik niet verwacht eigenlijk. Als Apple nu gewoon slim is brengen ze gewoon OSX voor x86 uit voor 100 euro ofzo. Beter dan dat iedereen hem zelf patched.

als ze hem uitbrengen koop ik em meteen maar goed

[ Voor 5% gewijzigd door Zwerver op 14-08-2005 12:15 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 10:27

Nietzman

Woei!

Ach, hoe groot zal de groep gebruikers die hem zelf patched zijn? Dat zal echt een nerd-elite zijn die even aan het OS wil snuffelen. En heck, misschien schaft een deel van die 'elite' naderhand wel een echte mac aan.

Als ze het zelf uit zouden brengen voor de huis tuin en keuken-PC zullen ze het ook moeten supporten en het lijkt me niet dat ze daar bij Apple op zitten te wachten. Een klein groepje nerds die op eigen risico wat zit te pielen zullen ze zich bij Apple wel niet zo druk over maken.

Ik zal vanmiddag even zien of ik het op mijn P4 kan krijgen, dat ding staat na de aanschaf van mijn Mac toch alleen maar stof te happen. :7. Vraag me af hoeveel software er al voor de x86versie te krijgen is, aangezien ik naar Rosetta wel fluiten kan.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het draait niet op Athlon XP's, aangezien SSE2 wel een vereiste is, bij mijn weten hebben Athlon XP's geen SSE2. Overigens, werken een aantal programmas niet op een SSE2 cpu, Rosetta schijnt wel SSE3 nodig te hebben om een aantal programma's uit te kunnen voeren.

*Ik heb hem trouwens alleen op VMWare geprobeerd, en ik moet zeggen dat het slecht draait op VMWare, Native zal het veel beter draaien.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Goed, dat wil maar een ding zeggen... De SSE2 support eruit slopen :p. Die 3Dnow! instructieset heeft toch een beetje hetzelfde doel, of vergis ik mij daarin?

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 12:18

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Zonder al teveel echte moeite (downloaden, uitpakken en de VMWare img overzetten mbv dd) draait de x86 OS X op een Pentium 4 2.8 GHz (oc-ed tot 3.2 GHz) met 2 GB DDR, Nvidia GeForce 4400, Intel MT1000 NIC werkend.

Qua opstarten is het niet de snelste maar als t loopt dan gaat t sneller dan de 1.8 GHz PowerMac (slechts 512 MB) die ik te leen heb.

Jammer genoeg is t me nog niet gelukt om de resolutie op te krikken (1024x768 is wat krap) en Safari gaat met sommige pagina's over de nek en .sit bestanden uitpakken wil niet.
Qua experiment dus wel geslaagd, maar binnenkor toch maar voor 'the real deal' gaan, een echte PowerMac met OS X.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Heb 'm draaiend op een Dell Inspiron 8200 laptop (P4-M 1.8 GHz, 768 mb ram, Geforce4 Go 440). Het probleem is dat de kernel 100% cpu vreet... Daar wordt het hele systeem een TIKJE traag van :( Ook staat de monitor vast op 1024x768, maar het is wel leuk om er even mee te spelen :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24
Pantagruel schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:43:Jammer genoeg is t me nog niet gelukt om de resolutie op te krikken (1024x768 is wat krap) en Safari gaat met sommige pagina's over de nek en .sit bestanden uitpakken wil niet.
Qua experiment dus wel geslaagd, maar binnenkor toch maar voor 'the real deal' gaan, een echte PowerMac met OS X.
Probeer dit eens in je boot bestand te zetten?

code:
1
"Graphics Mode"="1280x1024x32@85"

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 10:27

Nietzman

Woei!

Weet iemand naast FireFox, Thunderbird en Camino nog meer x86software voor de Mac? :7.

Verwijderd

Weet iemand of het trouwens ook mogelijk is om op de Mac toch Windows games te draaien of zullen deze moeten worden ge-emuleerd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:39:
Weet iemand of het trouwens ook mogelijk is om op de Mac toch Windows games te draaien of zullen deze moeten worden ge-emuleerd?
Sorry hoor, maar als je je even zou verdiepen in de algemene theorie der computers, dan zou je het antwoord zo hebben. Laat ik je een hint geven: Werken Windows spellen zonder extra software onder Linux die op een x86 processor draaien?

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heb hem hier ook aan de praat, native dus zonder Vmware. Draait prima en snel. Kan er helaas niet het internet mee op want OSX ziet mijn Wifi usb stick niet zitten. Iemand een oplossing daarvoor of is het echt nog een pre-pre-pre-beta waar je alleen een klein beetje mee kan stoeien ?

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nu ik er even over nagedacht heb en het topic eens goed doorgelezen heb, vraag ik me één ding af. Al die mensen die hem hier aan de praat hebben, hebben die netjes een Apple Dev-bak? Ik geloof daar namelijk niks van..... derhalve doe ik hem dan ook netjes op slot, warez zijn hier namelijk niet toegestaan, net zo goed als illegale zaken niet toegestaan worden.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.